کد مطلب: ۳۷۵۲۱۳

یک کارشناس مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

افزایش مهاجرت، قیمت خانه در کرج را گران کرد

افزایش مهاجرت، قیمت خانه در کرج را گران کرد

بیت‌الله ستاریان می‌گوید: با توجه به افزایش مهاجرات در استان کرج تقاضا برای خرید مسکن در این شهر افزایش یافته است؛ به‌طوری که متوسط قیمت مسکن در این استان به متری چهار تا پنج میلیون تومان می‌رسد.

یک کارشناس مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مسکن در اطراف تهران گران شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به افزایش مهاجران در استان کرج، تقاضا برای خرید مسکن در این شهر افزایش یافته و همین موضوع قیمت مسکن را تحت تاثیر قرار داده و باعث شده که قیمت در این منطقه گران شود.

بیت‌الله ستاریان در ادامه افزود: اخیرا کرج نیز به استان جداگانه‌ای تبدیل شده است، از این رو استقبال مردم برای زندگی در این شهر به‌طور چشم‌گیری افزایش یافته است. در حقیقت طی یک سال گذشته جمعیت زیادی به سمت کرج مهاجرت کرده‌اند.

او اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت زمین و مسکن در تهران شاهد کوچ معکوس از تهران هستیم. در حقیقت این عملکرد بدترین کوچی است که در حال انجام است.

ستاریان به متوسط قیمت مسکن در شهر کرج اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد بیش از 100 درصدی قیمت مسکن، می‌توان برآورد کرد که متوسط قیمت در شهر کرج به چهار تا پنج میلیون تومان می‌رسد. البته با این شرایط حداقل قیمت مسکن در برخی مناطق کرج دو میلیون تومان و حداکثر قیمت هم 20 میلیون تومان است.

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: قیمت مسکن تنها در شهر تهران و کرج افزایش نیافته، بلکه در کل کشور روند افزایشی دارد. به‌طوری که در روستاها و شهرهای کوچک نیز قیمت مسکن گران شده است.

ستاریان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه قیمت مسکن در سال 98 چه روندی خواهد داشت؟ اظهار کرد: هرچند پروژه‌های عمرانی روندی رکودی دارند اما پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که افزایش قیمت تا میانه سال 99 ادامه دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    […] من که در کرج هستم چنین چیزی ندیدم همش دلال بازی هستش حتی تو شهرای اطراف کرج که اصلا مهاجرتی نشده قیمت مسکن رو ۴برابر کردن نه نظارتی هست نه چیزی فقط دلال بازی هست خدا به داد مردم برسه با این همه ظلم و گرونی دلال های بی وجدان

    • علیرضا

      این چیزا فقط تو کرج هست.کرج مهد […]

    • ناشناس

      کدوم چیزا ، گرونی دادا؟

  • ناشناس

    اگر دلال ها از ایران بروند 50 درصد قیمت ها کاهش می یابد خود شاهد بودم در یک معامله 70 میلیون تومان دلال 10 میلیون سود کرد بدون پرداخت مالیات

  • امیر

    گرانی مسکن درکرج بعنوان همسایه ی پایتخت یک امرطبیعی است کمااینکه درچهل سال گذشته هم مهاجرت به تهران باعث گرانی مسکن درتهران شد.البته مهاجرت به شمال ومشهدوشهرهای تاریخی ودیدنی ایران هم برگرانی مسکن وهتل وباعث گرانی اقامت دراین شهرهاشده است .وهمه ریشه درتورم وتحریم ابزارومصالح ساختمانی هم دارد.این کاملاطبیعی است.

  • ناشناس

    چرامسکن درتهران گران است؟

  • حسنی

    من ساکن مهرشهر کرج هستم ، آپارتمان تا متری ۲۰ ملیون تومان معامله میشود. سرتاسر بلوار شهرداری چند ده بنگاه معاملات ملکی ، هر کدام هم با چندین به قول خودشان مشاور ، و . و. و ، […]مالکین و متقاضیان درمانده اند که با این قوم دلال و خلافکار چکار کنند.

  • علی

    بنام خدا
    این اتفاق در همه شهرهای ایران افتاده ربطی به مهاجرت و این چیزها ندارد . و تاثیر این مورد بسیار کم است چرا که در زاهدان که مطلع هستم و بسیاری از شهرها قیمت ها بیشتر از دو برابر رشد کرده ، موضوع اصلی همان کاهش ارزش پول ملی هست و اقتصاد پر از فساد ایران

  • علیرضا

    مهاجرت های بی رویه از لرستان .خوزستان .کرمانشاه کرج رو نابود کرد […] .ایکاش کرج نزدیک تهران نبود ایکاش مهاجر پذیر نبود […]

    • ناشناس

      بیشترین مهاجرت به کرج در امسال از تبریز بوده دوست عزیز . لطفا برو سرچ کن

  • علیرضا

    با سلام وخسته نباشید چرا نظرات من رو سانسور کردید آخه اینجا ممیزی اونجا ممیزی همه جا ممیزی چه وضعشه

  • هومن

    چرادروغ میگی 20 میلیون […] کاملا معلومه که خودت دلال نیستی من متعجبم ازنشر وتیت چنین خبری پشت پرده چه میگذره میدونم نطرم منتشرنمیشه ولی نوشتم عجب جامعه شارلاتان داریم دلیل گران شدن مسکن ریزش پول ملی کشورمان است ربطی به این چیزهانداره