کد مطلب: ۵۷۸۹۴۲

آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۱۹ شهریور / عرضه دلار در مقابل اخبار برجامی

آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۱۹ شهریور / عرضه دلار در مقابل اخبار برجامی

با وجود عرضه بالای دلار در روز گذشته، قیمت دلار رقم‌هایی بالای مرز ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان را به ثبت رساند. عبور دلار از این مرز روند کاهشی قیمت سکه را معکوس کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار آمریکا عصر روز چهارشنبه روی ۲۷ هزار و ۵۳۰ تومان بود. تحلیل‌گران احتمال اینکه قیمت دلار بتواند در روز پنج‌شنبه از مرز حساس ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان عبور کند را قابل توجه ارزیابی می‌کردند. از طرفی موانعی مانند عرضه بالای دلار در بازار متشکل و رفتار احتیاطی معامله‌گران در پایان هفته می‌توانست مانع عبور دلار از مرز حساس ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان شود.

قیمت دلار از مرز ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان عبور کرد

قیمت دلار آمریکا معاملات دیروز را با رشد ۱۳۰ تومانی نسبت به عصر روز چهارشنبه آغاز کرد و روی ۲۷ هزار و ۶۶۰ تومان قرار گرفت. قیمت دلار در ابتدای معاملات روز پنج‌شنبه قدری افت کرد و در ساعت ۱۲ ظهر روی ۲۷ هزار و ۶۲۰ تومان قرار گرفت. قیمت دلار در ادامه دوباره رشد کرد و در حوالی ساعت ۱۳ عصر روی ۲۷ هزار و ۸۳۰ تومان قرار گرفت و ااز مرز ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان عبور کرد، اما هنوز بالای این مرز تثبیت نشده بود و حول آن نوسان می‌کرد.

عرضه دلار در مقابل اخبار برجامی

حجم عرضه دلار متشکل در روز چهارشنبه بالا بود. دیروز عرضه دلار متشکل ۲۹ درصد رشد داشت و روی ۱۰ میلیون و ۵۴ هزار قرار گرفت. روز گذشته پنجمین روز پر عرضه سال جاری بود، احتمالا این مساله تا حدی روند صعودی قیمت دلار را تعدیل کرد.

مقدار عرضه دلار در روز پنج‌شنبه ۳۵ درصد از روز چهارشنبه پایین‌تر بود و روی شش میلیون و ۴۹۵ هزار قرار داشت، با این وجود نمی‌توان گفت عرضه دلار دیروز پایین بود، زیرا حجم عرضه پنج‌شنبه بالای متوسط سال جاری قرار داشت و علاوه بر این بازه زمانی معاملات روز پنج‌شنبه کوتاه‌تر هستند.

در حالی که عرضه بالای دلار به عنوان یک نیروی نزولی بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذاشت، اخباری که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده بودند عمدتا به مذاکرات احیای برجام مربوط می‌شدند. بر این اساس تعلل ایران برای بازگشت به مذاکرات نگرانی‌هایی را ایجاد کرده و اظهار نظرهایی مبنی بر عدم همکاری مقتضی ایران با آژانس مطرح می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ماشاله ریال تبدیل شده به پهن