کد مطلب: ۴۷۸۱۹۱

مقاومت پنج روزه دلار در بازار / اولین قیمت دلار امروز ۲۹ شهریور چقدر است؟

مقاومت پنج روزه دلار در بازار / اولین قیمت دلار امروز 29 شهریور چقدر است؟

تلاش پنج روزه نوسان‌گیران برای شکست مرز ۲۷ هزار تومانی بازار دلار نتیجه نداد. این در حالی بود که در ابتدای هفته به راحتی توانسته بودند مرز ۲۶ هزار تومانی را بشکنند. اما آخرین قیمت تا پیش از امروز 29 شهریور چقدر بوده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، آخرین قیمت دلار تا پیش از شروع بازار امروز شنبه 29 شهریور 99 چقدر بوده و چه سیگنال‌هایی از اخبار رسمی برای این بازار قابل مشاهده است؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: تلاش پنج روزه نوسان‌گیران برای شکست مرز ۲۷ هزار تومانی بازار دلار نتیجه نداد. این در حالی بود که در ابتدای هفته به راحتی توانسته بودند مرز ۲۶ هزار تومانی را بشکنند. برخی فعالان باور دارند، مقاومت پنج روزه دلار در مرز یاد شده نشانگر آن است که روند افزایشی پایان گرفته و با تعیین تکلیف مکانیزم ماشه در هفته جاری، دیگر انرژی برای بالا بردن دلار به سطوح بالاتر وجود نخواهد داشت.

این دیدگاه در حالی مطرح می‌شود که افزایشی‌های بازار باور داشتند که پس از چند روز روند متوالی افزایشی، دلار به یک استراحت نیاز داشت و پس از این استراحت از نگاه آنها می‌تواند به سیر صعودی خود ادامه دهد. به باور آنها، حفظ کانال ۲۶ هزار تومانی یک سیگنال فنی مهم به بازیگران ارزی بود که همچنان می‌توان به خرید دلار ادامه داد.

در حالی که افزایشی‌ها بر حفظ نقطه حمایتی ۲۶ هزار تومانی تاکید می‌کنند، کاهشی‌ها هم به عدم‌توان دلار برای شکست مرز ۲۷ هزار تومانی اشاره دارند. در هفته جاری مشخص می‌شود، دیدگاه کدام‌یک به واقعیت نزدیک‌تر بوده است؛ به‌نظر می‌رسد در روزهای ابتدایی هفته معامله‌گران بیشتر به اخبار و جو سیاسی پیرامون بازگشت یا عدم‌بازگشت تحریم‌های سازمان ملل توجه کنند و پس از آن، به احتمال زیاد، روند انتخابات آمریکا در مرکز توجه بازیگران ارز و سکه قرار خواهد گرفت.

در این میان، برخی فعالان باور دارند، بازار اثر فعال شدن احتمالی مکانیزم ماشه را پیش‌خور کرده است، حال آنکه گروه دیگری باور دارند، در صورت بازگشت تحریم‌های سازمان ملل، حداقل برای ساعاتی رفتار هیجانی در بازارها به وجود خواهد آمد. در این میان آزاد شدن فروش ارز توسط صادرکنندگان بزرگ به انواع صرافی‌ها هم می‌تواند سمت عرضه ارز را تقویت کند.

ساعت ۴ بعدازظهر عدد ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومانی در برابر نام دلار به ثبت رسید که نشان از افزایش ۹/ ۴ درصدی نسبت به هفته قبل داشت. در مقایسه با روز چهارشنبه اسکناس آمریکایی ۵۰ تومان افزایش قیمت را به ثبت رسانده بود.

آخرین اخبار درباره قیمت دلار را در صفحه ارز و طلا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    دلار ۴۰هزار تومان خواهد شد بیجا به خودتون زحمت ندین با این مسولین بی کفایت ۴۰هزار هم خوبه بد تیست

    • ناشناس

      ازکجا میدونی

    • ناشناس

      دیگه موقع تمام شدن اوج دلاره زرنگا می فروشن

  • ناشناس

    ماشه فعال شد بورس ریزش کرد

  • ناشناس

    ای مردم به مسخره گرفتن دلار میبرن بالا رو ۲۸ هزار تومان بعد مدتی میارن پایین میشه ۲۷ همه رسانه ها رو تو ساز بوق دهل میکنن آوردیم پایین مردم چقدر بیچاره آن گول چه کسایی رو خوردن دارن میخورن همتی رئیس شعبه بود شعبه ای رو نتونست اداره کنه چه برسه بانک مرکزی. اه این مردم بگیره بچه ها تون خدا ازتون نگذره