کد مطلب: ۳۷۲۶۰۶

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس پاسخ داد:

قیمت دلار به چند تومان می‌رسد؟

قیمت دلار به چند تومان می‌رسد؟

محمد حسن‌نژاد گفت: پیش‌بینی می‌کنم امسال نرخ تورم در ایران 32 درصد و نرخ تورم آمریکا دو درصد باشد، بنابراین می‌توان در نظر گرفت که قیمت دلار در یک دامنه حدود 30 درصدی نوسان داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهرماه سال گذشته بود که قیمت دلار با جهشی ناگهانی به کانال 19 هزار تومان رسید و پس از گذشت چند هفته در پاییز 97 با اتخاذ سیاست‌های ارزی بانک مرکزی به کانال 10 هزار تومان بازگشت. در هفته اخیر نیز برای اولین بار در امسال نرخ دلار از مرز 15 هزار تومان گذشت. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا با تثبیت نرخ دلار آمریکا در کانال ۱۵ هزار تومان، احتمال جهش قیمت دلار در ماه‌های آینده وجود دارد و چه چشم‌اندازی برای قیمت‌های این بازار می‌توان متصور بود؟

محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: طبیعی است که وقتی رشد اقتصادی کشور منفی، نرخ تورم 32 درصد و نرخ تورم آمریکا دو درصد باشد، ارزش پول ملی در مقابل دلار آمریکا حدود 30 درصد تضعیف شود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان مثال زمانی که یک کیلوگرم گوشت در کشور آمریکا 10 دلار و در ایران 100 هزار تومان است، یعنی قیمت منطقی دلار در کشور ما 10 هزار تومان بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: نرخ تورم در کشور آمریکا صفر است، به همین جهت هر کیلوگرم گوشت همان 10 دلار در آمریکا فروخته می‌شود، اما نرخ تورم در ایران 30 درصد شده و قیمت گوشت هم به 130 هزار تومان رسیده است، بنابراین قیمت دلار باید 13 هزار تومان شود تا قیمت گوشت در ایران و آمریکا متناسب با یکدیگر شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌کنم که امسال نرخ تورم در ایران 32 درصد و نرخ تورم آمریکا دو درصد باشد، بنابراین 30 درصد قیمت‌ها در ایران بیشتر خواهد شد و برای اینکه قیمت‌ها در دو طرف مرز متعادل شوند، باید دلار 30 درصد گران‌تر شود، یعنی اگر قیمت دلار 12 هزار تومان است، باید به 15 هزار و 600 تومان برسد و اگر قیمت دلار فعلا در کانال 13 هزار تومان تثبیت شود، به 16 هزار و 900 تومان خواهد رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پیشنهادی که به تجارت‌نیوز دارم اینه که خبرهایی از جنس «قیمت دلار چند می‌شود؟» نگذاره، مکرر گذاشتید، و این وجهۀ بدی ایجاد می‌کنه، با این‌که ربطی به شما هم نداره.

  • علي

    تحليل […]

  • ناشناس

    تحلیل درستی بود چون مقاوت در برابر افزایش قیمت دلار در بلند مدت باعث جهش قیمتی میشه
    دلار از اول باید کم کم بالا میرفت