کد مطلب: ۷۴۸۲۰۰

قیمت دلار صرافی ملی امروز ۲۲ دی ۱۴۰۱

قیمت دلار صرافی ملی امروز 22 دی 1401

قیمت دلار صرافی ملی امروز پنجشنبه 22 دی اعلام شد. قیمت دلار صرافی ملی در نوسان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین قیمت دلار صرافی ملی امروز پنجشنبه 22 دی اعلام شد.

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران 39 هزار و 125 تومان (سی و نه هزار وصد و بیست و پنج تومان) اعلام شد.

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا 38هزار و 734 تومان (سی و هشت هزار و هفتصد و سی و چهار تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 39 هزار و 125 تومان (سی و نه هزار وصد و بیست و پنج تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو 42 هزار و 789 تومان ( چهل و دو هزار و هفتصد و هشتاد و نه تومان) و قیمت فروش یورو 43 هزار و 221 تومان (چهل وسه هزار و دویست و بیست و یک تومان) است.

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف چقدر است؟

دیروز دلار توافقی در بازار متشکل ارزی 39 هزار و 362 تومان قیمت خورده است. قیمت دلار صرافی ملی هم امروز در سمت فروش 39 هزار و 486 تومان و در سمت خرید 39 هزار و 91 تومان تعیین شده است.

وضعیت دلار در بازارهای همسایه

در روزهای اخیر و با نوسان قیمت دلار قیمت دلار سلیمانیه و هرات نیز تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. این در حالی است که پیش از این دو هاب به بازار ایران سیگنال می‌داده‌اند.

در حال حاضر قیمت دلار هرات 40 هزار و 150 تومان و قیمت دلار سلیمانیه 41 هزار و 150 تومان تعیین شده است. از سمتی دیگر قیمت درهم نیز 11 هزار و 350 تومان است و دلار درهم نیز 41 هزار و 654 تومان برآورد می‌شود. گفتنی است درهم در حال حاضر تاثیر زیادی بر قیمت دلار در بازار آزاد ایران دارد.

سیگنال‌های کاهشی دلار کار نکرد

روز گذشته خبر عرضه ۵۰۰ هزار قطعه ربع سکه از سوی نهاد پولی کشور در معاملات بورس کالا مطرح شد. این سکه‌ها روز شنبه ۲۴ دی عرضه می‌شوند و خریداران تا ۵ روز فرصت دارند برای دریافت فیزیکی این قطعات به خزانه بانک‌های عامل مراجعه کنند.

این سیگنال روز گذشته روانه بازار شد و برخی معامله‌گران منتظر ریزش قیمت در بازار ارز بودند. به گونه‌ای که برخی تحلیلگران پیش‌بینی کردند، زنگ خطر نزول در قیمت دلار به صدا درآمده است. اما این سیگنال فعلا تاثیری در بازار نداشته و هر چند قیمت افزایش نداشت اما کاهشی نیز در کار نبود.

از سوی دیگر دیروز سیگنال قوی‌تری از جنس برجام روانه بازار شد؛ درخواست پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان مبنی بر از سرگیری مذاکرات هسته‌ای برجام برای جلوگیری از بروز جنگ در منطقه.

فعلا دو سیگنال مذکور نتوانسته‌اند بر انتظارات تورمی چیره شوند و قیمت دلار در بالای محدوده ۴۰ هزار تومان نوسان دارد.

روز گذشته برخی معامله‌گران معتقد بودند روند قیمت این اسکناس آمریکایی کاهشی خواهد بود و دلار توان قوی برای شروع افزایشی ندارد. اگر مرز ۴۰ هزار و ۸۰۰ تومانی تثبیت شود دلار به قیمت ۳۹ هزار تومان می‌رسد و فشار فروش افزایشی خواهد بود.

با توجه به اینکه امروز قیمت دلار در محدوده مذکور باز و بسته شد، به نظر می‌رسد روزهای پایانی هفته برای این اسکناس آمریکایی از منظر اینکه آیا قیمت ۴۰ هزار و ۸۰۰ تومانی برای دلار به مثابه محدوده حمایت عمل می‌کند یا مقاومت، مهم باشد.

از سوی دیگر برخی تحلیلگران پیش‌بینی کردند که اگر قیمت دلار در روزهای آینده افزایشی نباشد، تقاضای خرید دلار کم می‌شود و سرمایه‌ها به بازار طلا و به ویژه سکه سرازیر می‌شوند.

دلار گران نیست

در همین راستا علی صادقین کارشناس بازارهای مالی با اشاره به اینکه دلار گران نیست به تجارت‌نیوز گفت: «دلار باتوجه به وضعیت رشد نقدینگی، نرخ تورم، قاعده برابری قدرت خرید و نظریه مقداری پول گران نیست. اگر چه ارزان هم نیست.»

او افزود: «دلار در کانال ۴۰ تا ۴۱ هزار تومان در حال معامله است. انتظار داریم متناسب با نرخ تورم و قاعده برابری خرید تا پایان سال با یک روند رشد آرام اما صعودی همراه باشد.»

صادقین در پاسخ به‌ اینکه آیا اگر قیمت دلار در روزهای آینده افزایشی نباشد، تقاضا کم می‌شود و سرمایه‌ها به بازار طلا و سکه سرازیر می‌شوند یا خیر، گفت: بین دلار و طلا تفکیکی وجود ندارد و طلا نیز دارایی کاملا دلارمحور است؛ اگر چه انس جهانی در حال افزایش است و این موضوع بر تقاضا اثرگذار است.»

او ادامه داد: «افزایش قیمت طلای جهانی عاملی شده که طلا از دلار جذاب‌تر شود. ولی به عقیده من بازار دلار و طلا همبستگی بالای ۹۰ درصد دارند و به نوعی جایگزین هم نیستند بلکه مکمل هم تلقی می‌شوند.»

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: «با توجه به وضعیت برجام و اخبار سیاسی اگر به هر دلیلی که از نظر من غیرواقعی است دلار بتواند در شرایط فعلی کنترل شود، طلا نیز کنترل خواهد شد.»

وی افزود: «در غیر این صورت این‌ طور نیست که دو بازار جانشین و رقیب هم تلقی شوند. دلار و طلا در یک دسته هستند و جایگزینی ندارند اگر چه طلا نسبت به ارز جذابیت بیشتری دارد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ساعی

    اگه به قول صاقین قراربود ارزش دلار همین۴۱ تومن باشه‌که تازه باید روند افزایشی هم داشته باشد پس این همه جنجال وسروصدا وتعویض رئیس بانک مرکزی وغیره به خاطر چی بود ؟فقط به خاطر ۱۰روزثبات دموقتی بازار بود!

  • ناشناس

    باباول کنن دلارسلیمانیه دگه چیه دلار هراتی چیه ..توافقی چیه دلا…آخه بلاخره بلکن خواستیم چند تومن پاداش بازنشستگیمون بی ارزش نشه.خدایا بدادم برس.من فقط معلم بودم .هیچی ازدلالی سرم نمیشه…ولی بچه هام ازمن توقع زیادی دارند

  • سید‌عبدالهادی‌عاصی‌علوی‌تفتی

    سلام.خدا‌قوت.کمبود نقدینگی.در‌کشور.از‌نبودن‌درامد
    کافی.در‌کشور‌است.باید‌بیکاری‌را‌کاهش‌
    بدهیم.تا‌با‌چرخش‌مالی‌در‌نظام‌بانکی.
    چرخش سرمایه.بین‌کارگر‌و‌کارفرما
    بوجود آید.همت عالی با توکل به خدا.
    و همکاری‌.همیاری‌همه جمعیت‌کشور.
    مشکلات معیشتی.و اقتصادی حل خواهد شد.ان‌شاءالله
    برای‌پیش‌رفت‌ارز‌آورباشیم

  • ناشناس

    کسی نیست به رئیس جمهور بگه یاد حرفای زمان انتخاباتت چرا نمی افتی

  • ناشناس

    یک کشور چند نخر. اخرش قیمت برای مصرف کننده 44 هم گیرت نمیا

  • ناشناس

    وای به ملتی که عده ای در اون از راه بی ارزش کردن پول ملی بخوان سود ببرن و کسب روزی کنن