کد مطلب: ۳۰۵۷۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار ناگهان فرو ریخت/آیا ارزانی دلار ادامه دارد؟

قیمت دلار ناگهان فرو ریخت/آیا ارزانی دلار ادامه دارد؟

امروز پنجشنبه پنجم مهر ماه سال 1397 قیمت دلار با 1129 تومان (معادل شش درصد) کاهش به 17 هزار و 539 تومان رسید. اما آیا این ارزانی دلار ادامه خواهد داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که طی روزهای اخیر قیمت دلار رکوردهای عجیبی را ثبت کرده بود امروز، پنجشنبه پنجم مهر ماه سال 1397 قیمت دلار با 1129 تومان (معادل شش درصد) کاهش به 17 هزار و 539 تومان رسید.

این کاهش قیمت دلار پس از سخنرانی ارزی رئیس جمهور و اعلام جدید بانک مرکزی رخ داده است. پیش از این نیز یک بار دیگر در هفته اخیر کاهش قیمت دلار بعد از سخنرانی روحانی رخ داده بود. درباره بانک مرکزی هم این نهاد اخیرا از اقدام جدیدی خبر داده است. چهارشنبه، چهارم مهر ماه امسال مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی از تامین تمامی نیازهای ارزی خدماتی مردم از هفته آینده خبر داد.

مهدی کسرایی‌پور گفته بود: تمامی نیازهای ارزی خدماتی از هفته آینده در تعداد بیشتری از بانک‌ها به‌طور ویژه و به‌صورت حواله و اسکناس از طریق بانک مرکزی تامین خواهد شد.

همچنین چهارشنبه اعلام شده بود، با دستور رئیس کل بانک مرکزی، فهرست همه دریافت‌کنندگان ارز دولتی و نیمایی روز شنبه منتشر می‌‌شود. وعده انتشار فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی در حالیست که تا پیش از این نیز در برخی بخش‌ها این اتفاق افتاده است.

این اتفاقات درحالیست که گزارش میدانی تجارت‌نیوز از بازار ارز در طول هفته نشان می‌داد که تب خرید بر این بازار حاکم بوده و کمتر کسی فروشنده ارز بوده است. با این حال در اواخر هفته گزارش‌ها خبرها از بازار ارز حاکی از نگرانی دلالان ارزی از کاهش قیمت دلار بود.

نوسان زیاد قیمت دلار در هفته اخیر در حالیست که پیش‌بینی قیمت دلار توسط کارشناسان این موضوع را نشان نمی‌داد. با این حال پیش‌بینی تجارت‌نیوز در هفته گذشته حاکی از ارزانی دلار بود. باید دید عواملی مانند اعلام‌های بانک مرکزی و سخنرانی اخیر روحانی تا چه زمانی می‌توانند بازار ارز را آرام نگه دارند. آیا ممکن است عوامل تاثیرگذار مهمتر مانند درآمدهای ارزی دولت هم به کمک بازار بیایند و نرخ دلار را مهار کنند؟

در همین مورد رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم گفته است: میزان درآمدهای محقق شده نسبت به پارسال، 48 درصد افزایش را نشان می‌دهد و روند دریافت و پرداخت‌های بودجه با وجود مشکلات اقتصادی رضایت‌بخش است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دلار از ۳۹۰۰ شده ۱۹۰۰۰ تومان الان ۲۰۰۰ تومان اومده پاییناین فروریختنه ؟؟خخخخ

  • ناشناس

    دلتون رو خوش نکنید – کسی به حرفهای دولتمردان اعتماد نداره – و اگر مردم کاری هم بکنند دلیل بر حیرانی و لاعلاجی است – دولت مثل … تو گل گیر کرده و فکر میکنه با یک سخنرانی همه چیز درست می شه – این حرکت دلار عقب گرد پرش برای قیمت 20 هزار تومان است – حالا ببینید.

  • ناشناس

    خسته نباشی…خیلی ممنون از لطفتتون

  • ناشناس

    دلار حتما پایین میاد..

  • ناشناس

    انشاء ا… به زودی پوزه استکبار جهانی – صهیونیزم بین الملل – جبهه ارتجاع آل سعود آل خلیفه آل نهیان و آل صباح که باعث مشکلات اقتصادی برای مملکت شده اندرا به خاک می مالیم این آنها هستند که باید نگران گران شدن دلار باشند نه ما

  • ناشناس

    بچه ها دلار قیمتش فردا چقدر میشه

  • ناشناس

    دلار […]تومان میشه

  • حمید

    شما به این میگیم ریزش دلار .دلار ۳ هزار تومانی شده ۱۸ بعد میاد ۱۷ میگید ریزش کرده اگه راست میگیدبیاد زیر۶ تومان و اجناس نیز همان قیمت قدیم

  • دانشمند

    بالارفتن قیمت دلار عاملش تحریم بودن ماست که تازه از ماه آینده شروع میشه و اگر در آن زمان دلار پایین ماند جای تشکر داره […]

  • محمدحسین ستایش استادیارحسابداری

    دلار دربهمن ماه به [] تومان خواهدرسید این خط این نشان