کد مطلب: ۵۹۱۵۱۴

اصلاح در بازار ارز / آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۵ آبان

اصلاح در بازار ارز / آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۵ آبان

دلار در روز سه‌شنبه با فشار فروش معامله‌گران مواجه شد. نتیجه این اتفاق تا ساعت ۳ بعدازظهر افت ۱۱۰ تومانی اسکناس آمریکایی و قرار گرفتن در محدوده ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی بود. در مقاطعی از روز حتی دلار تا محدوده ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان پایین رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در چهارمین روز هفته، قیمت دلار نتوانست حرکت در جهت صعودی را ادامه دهد. اسکناس آمریکایی که از انتهای هفته گذشته در مسیر صعودی قرار گرفته بود و حتی در روز دوشنبه توانست به محدوده ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومانی سرک بکشد، در روز سه‌شنبه با فشار فروش معامله‌گران مواجه شد. نتیجه این اتفاق تا ساعت ۳ بعدازظهر افت ۱۱۰ تومانی قیمت دلار و قرار گرفتن در محدوده ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی بود. در مقاطعی از روز حتی دلار تا محدوده ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان پایین رفت.

دنیای اقتصاد نوشت:

برخی فعالان اعتقاد داشتند که افت قیمت دلار طبیعی و به دلیل اصلاح قیمتی بود. از نگاه آنها پس از چند روز رشد متوالی، معامله‌گران از خریدهای پیشین سودگیری کردند. این در حالی بود که دسته دیگری از فعالان معتقد بودند که بازارساز با عرضه ارز زمینه‌ساز افت قیمت دلار شد. دیروز صرافی‌های بانکی نرخ فروش دلار را بیش از ۳۰۰ تومان کاهش دادند و به زیر ۲۷ هزار تومان بردند. ساعت ۳ بعدازظهر دیروز صرافی‌های بانکی دلار را با قیمت ۲۶ هزار و ۹۵۰ تومان به فروش می‌رساندند که ۳۵۰ تومان کمتر از روز دوشنبه بود. در این میان شماری از فعالان باور داشتند که آغاز دوباره بحث‌های مربوط به مذاکرات هسته‌ای زمینه‌ساز عقب‌گرد بخشی از معامله‌گران بازار ارز از موقعیت خرید شد. به گفته آنها، از آنجا که گفته شده است ‌به زودی مقام‌های ایرانی با نمایندگان اروپایی در بروکسل دیدار خواهند کرد، برخی از معامله‌گران ترجیح دادند که فعلا از خرید ارز عقب‌نشینی کنند. بخشی از معامله‌گران انتظار دارند که پس از نشست بروکسل، مذاکرات وین به سرعت آغاز شود. البته پس از شروع مذاکرات، بازار به نتایج ملموس آن بیشتر دقت خواهد کرد.

در سال جاری، بازار بیش از هر عاملی نسبت به مذاکرات هسته‌ای حساس بوده است و به نظر می‌رسد همچنان نقش متغیر یاد شده پررنگ است. دلار در اردیبهشت ماه با جدی‌تر شدن مذاکرات هسته‌ای حتی تا مرز ۲۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرد، ولی بعدتر با توقف مذاکرات و کاهش احتمال لغو تحریم‌ها در مسیر افزایشی قرار گرفت.

افت قیمت دلار در روز سه‌شنبه موجب شد سکه امامی به رفتار افزایشی اونس طلا توجهی نکند. سکه دیروز ۱۵ هزار تومان افت را به ثبت رساند و به بهای ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسید. این در حالی بود که اونس طلا توانسته بود حداقل تا ساعت ۳ بعدازظهر بالای مرز هزار و ۸۰۰ دلاری نوسان کند.

البته پس از ساعت ۳ بعدازظهر اونس طلا در مسیر کاهشی قرار گرفت و حتی مرز هزار و ۸۰۰ دلار را از دست داد. در این شرایط، به نظر می‌رسد احتیاط خریداران در بازار سکه بجا بوده است.

به گفته فعالان، قیمت سکه در صورتی که بخواهد به بالای مرز ۱۲ میلیون تومان برود، نیاز دارد که حداقل دلار بالای محدوده ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان را ملاقات کند. سکه در صورتی حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست می‌دهد که اسکناس آمریکایی به سوی ابتدای کانال ۲۷ هزار تومانی حرکت کند.

آخرین اخبار بازار طلا و ارز را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.