خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۲۹۶۰

قیمت طلا و ارز در بازار امروز ۲۷ بهمن

قیمت طلا و ارز در بازار امروز 27 بهمن

قیمت طلا و ارز امروز با توجه به تصویب نشدن پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام با افزایش قیمت مواجه بود، به طوریکه بهای دلار در بازار آزاد به بیش از 12 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز جمعه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی تحت تاثیر آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا و احتمال توقف سیاست پولی انقباضی فدرال رزرو، به بالاترین رقم در طی ۲ هفته گذشته یعنی 1322 دلار رسید.

براساس گزارش ایسنا، در نظرسنجی کیتکو نیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۱۳ نفر یا معادل ۷۶ درصد افزایش قیمت طلا و دو نفر یا ۱۲ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و به همین تعداد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

در نظرسنجی هفته گذشته ۷۳ درصد از کارشناسان وال‌استریت و ۵۵ درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا ابراز خوش‌بینی کرده بودند.

افشین نوابی، مدیر معاملات شرکت بازرگانی ام کی اس به کیتکونیوز گفت: تصور می‌کنم در هفته جاری ما آماده حرکت به سوی ۱۳۵۰ دلار خواهیم بود. بنابراین هر گونه عقب‌گرد قیمت، فرصت خوبی برای خرید خواهد بود.

شون لاسک، مدیر شرکت والش تریدینگ نیز پیش‌بینی کرد طلا در بحبوحه ابهامات ژئوپلیتیکی نظیر مذاکرات تجاری آمریکا و چین و اعلام وضعیت اضطراری از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تأمین بودجه ساخت دیوار مرزی، همچنان روند صعودی خواهد داشت به خصوص که طلا در معاملات اخیر همچنان در بالای مرز ۱۳۰۰ دلار مانده است.

آدام بوتون، مدیرکل شرکت فارکس لایو نیز اظهار کرد: طلا افزایش پیدا خواهد کرد و در صورت ریسک گریزی به دلیل به نتیجه نرسیدن مذاکرات آمریکا و چین، طلا می‌تواند تا مرز ۱۳۶۵ دلار صعود کند.

چندین نفر از کارشناسان وال استریت با بیان اینکه دلار آمریکا تا حدودی روند صعودی خود را از دست خواهد داد، افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند.

دیوید میدن، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتس در این باره اظهار کرد: سرمایه گذاران می‌توانند انتظار داشته باشند طلا حتی در صورت رشد ارزش دلار نیز صعود کند. وی خرید این فلز در قیمت‌های پایین را توصیه کرد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز (۲۷ بهمن ۱۳۹۷)، قیمت دلار برای فروش ۱۲،۱۰۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی، قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۱،۷۴۰ تومان و ۱۱،۸۴۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۴،۰۰۰ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۴۲ تومان تعیین شد.

صرافی ملی امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۳،۸۰۰ تومان و ۱۳،۹۰۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 19:15، قیمت سکه تمام بهار طرح قدیم چهار میلیون و 200 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 325 هزار تومان است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به روز پنجشنبه با افزایش روبرو بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 388 هزار و 59 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 350 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 450 هزار تومان و 770 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.