خبر مهم:

کد مطلب: ۳۷۸۸۴۷

سکه طرح قدیم ۴۵۵۰۰۰۰ تومان شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۳/۸

سکه طرح قدیم 4550000 تومان شد / قیمت طلا و دلار امروز 98/3/8

بازار طلا و سکه امروز متاثر از کاهش نرخ ارز و ثبات نسبی بهای جهانی طلا بود و بر این اساس قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی چهار میلیون و 550 هزار تومان شد.

به گزارش تجارت‌نیو ز، بازار جهانی طلا امروز چهارشنبه تحت تاثیر کاهش نگرانی‌ها و رشد ارزش دلار بود و بر این اساس قیمت طلا به 1282 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، با نگرانی سرمایه گذاران نسبت به تبعات منفی جنگ تجاری آمریکا و چین روی رشد اقتصاد جهانی، دارایی‌های مطمئن تقاضای بالایی پیدا کرده‌اند و بازارهای بورس آسیایی روز چهارشنبه به عقب‌نشینی تن دادند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته جاری در کنفرانس مطبوعاتی با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد هنوز آماده نیست با چین به توافق تجاری دست پیدا کند. این اظهارات نشان داد که دو اقتصاد بزرگ جهان هنوز با رسیدن به یک توافق تجاری فاصله دارند.

دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ اظهار کرد: اگرچه ما شاهد تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی امن هستیم اما این تقاضا اندک بوده است و همه بیشتر ترجیح می‌دهند دلار خریداری کنند.

با وجود این که بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به پایین‌ترین حد از سپتامبر سال ۲۰۱۷ رسیده، دلار آرامش خود را حفظ کرده است زیرا سرمایه گذاران از ترس تشدید جنگ تجاری ابر قدرت‌های اقتصادی به سوی بازار این ارز سرازیر شده‌اند.

دلار اکنون نقش سال گذشته خود را بازیافته و به دارایی امن مورد تقاضای سرمایه گذاران تبدیل شده است.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۲ درصد نسبت به جمعه کاهش پیدا کرد و به ۷۳۷.۳۴ تن رسید.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۳/۰۸ تا ساعت 18، قیمت دلار برای فروش 13,400 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 13300 تومان و 13400 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 15,300 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 15200 تومان و 15300 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تا ساعت 19:15، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 550 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 620 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای سکه تمام طرح جدید نسبت به دیروز روندی نزولی داشته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 417 هزار و 377 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 620 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 700 هزار تومان و یک میلیون و 10 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.