کد مطلب: ۶۳۵۵۳۷

افت ۳ درصدی سکه تمام بهار آزادی/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۲/۱۸

افت ۳ درصدی سکه تمام بهار آزادی/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۲/۱۸

در پی عقب نشینی قیمت اونس جهانی، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نیز کاهش یافت و سکه تمام بهار آزادی با ۳ درصد افت به رقم به ۱۲ میلیون تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا پس از این که روز گذشته به بالاترین حد ۱۹ ماه اخیر صعود کرد، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر صعود ارزش دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا، از پیشروی بیشتر بازماند.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۰۵۳ دلار و ۹۹ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۲۰۶۹ دلار و ۸۹ سنت پیش رفته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۹ درصد افزایش، به ۲۰۶۱ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۴۷ دلار و ۴۰ سنت معادل ۲.۴ درصد افزایش، در ۲۰۴۳ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود.

پس از اینکه تقاضای سرمایه‌گذاران به دلیل نگرانی‌ها در مورد بحران روسیه و اوکراین برای خرید طلا به عنوان دارایی امن افزایش پیدا کرد و ایالات‌متحده و بریتانیا اعلام کردند که واردات نفت از مسکو را ممنوع خواهند کرد، طلا رشد خود را به بالاترین سطح افزایش داد. قیمت طلا تحت تاثیر دلار و افزایش آن به شدت افزایش یافت اما به مقاومت کلیدی رسید.

تنش‌های ژئوپلیتیکی با تشدید تهاجم روسیه به اوکراین همچنان در حال افزایش است و ما شاهد شرایط بسیار سریع بازار هستیم. قیمت طلا همچنان یک پیشنهاد ژئوپلیتیکی دریافت می‌کند و جنگ و چگونگی تاثیر آن بر بازارهای سرمایه هر روز در کانون توجه قرار می‌گیرد. داده های تجاری منتشر شده در روز سه شنبه منعکس کننده قیمت‌های بالاتر واردات ناشی از انرژی است.

یکی دیگر از عوامل اصلی افزایش قیمت طلا، سطح تورم فعلی است. شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا در ژانویه ۷.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. سطح فعلی تورم در بالاترین حد در ۴۰ سال اخیر به احتمال زیاد بر اساس افزایش قیمت نفت و موادغذایی بالاتر خواهد بود. اد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA گفت: در تنها چند ماه، جهان از تنفر از طلا خارج شد زیرا انتظارات برای بهبود قوی اقتصاد جهانی تقاضا برای پناهگاه‌های امن را کاهش داد و اکنون نگران خطرات رکود تورمی است.

نگرانی‌ها در مورد کمبود عرضه پالادیوم به دلیل تحریم‌ها علیه روسیه که بزرگترین تولیدکننده این فلز ارزشمند است، قیمت آن را نزدیک به بالاترین حد حفظ کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس پالادیوم ۶.۷ درصد افزایش یافت و به ۳۱۹۹.۱۸ دلار رسید. این فلز گرانبها امسال بیش از ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

بهای هر اونس نقره پس از رسیدن به بالاترین حد خود از اواسط ژوئن ۲۰۲۱، با ۳.۱ درصد افزایش به ۲۶.۴۵ دلار رسید و پلاتین نیز با جهش ۲.۹ درصدی به ۱۱۵۵.۵۲ دلار رسید.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۸ اسفند تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۵ هزار و ۶۸۶ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۴۷۴ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۲۳۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۵۷۰ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۶ هزار و ۷۳۳ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۶ هزار و ۴۶۷ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۱۸ هزار ۱۹۵تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.