کد مطلب: ۵۸۷۶۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نامه‌نگاری‌ها برای افزایش قیمت مرغ / آیا مرغ گران می‌شود؟

نامه‌نگاری‌ها برای افزایش قیمت مرغ / آیا مرغ گران می‌شود؟

مرغداران برای افزایش قیمت مرغ نامه‌نگاری کردند. گویا قرار است با افزایش قیمت نهاده‌های تولید، قیمت رسمی مرغ به کیلویی ۳۰ هزار تومان برسد!

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت نهاده‌های دامی از یک طرف بالا است و از طرف دیگر خوراک مرغ در بازار آزاد کمیاب شده است. گویا دولت هم به مرغداران اجازه جوجه‌ریزی نمی‌دهد. حالا تولیدکنندگان می‌گویند دوباره عرضه مرغ در بازار کم شده و ممکن است قیمت آن التهاب پیدا کند.

بنابر اعلام مرکز آمار در شهریور ماه امسال تورم نقطه به نقطه گوشت سفید به ۵۶٫۹ درصد رسید و همچنین مرغ نسبت به مدت مشابه ماه قبل ۵٫۵ درصد گران شد.

مرغ باید ۳۱ هزار تومان شود

آیا با توجه به افزایش تورم مرغ هم مانند تخم مرغ گران می‌شود؟ به گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان مرغ، به دولت پیشنهاد دادیم معادل مقدار رسمی تورم قیمت مرغ افزایش پیدا کند. اکنون قیمت واقعی مرغ ۳۱ هزار تومان است. هنوز دولت موافقتش را نسبت به پیشنهاد بخش خصوصی اعلام نکرده است.

رضا مبصری به تجارت‌نیوز گفت: قیمت مصوب مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است اما به دلیل افزایش هزینه‌ها برخی فروشندگان مرغ را با این قیمت اعلام شده نمی‌فروشند. قیمت مرغ در میادین تهران کیلویی ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان است و در بازار تهران هم با قیمت ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان فروخته می‌شود.

او توضیح داد: در شهریور ماه نرخ تورم به ۴۵٫۸ درصد رسید. بنابراین در کشوری که ماهانه حدود چهار درصد تورم دارد، یعنی هزینه تولید ماهانه چهار درصد افزایش پیدا می‌کند. بنابراین شاخص تولید هم متغییر است.

نیوکاسل مرغ را کمیاب کرد

مبصری بیان کرد: دولت با ارائه یارانه به نهاده‌های تولید عملا قیمت‌ها را سرکوب کرده است این در حالی که قیمت تمام شده تولید کالاها به شدت افزایش پیدا کرده است.

اکنون بعد از شیوع ویروس نیوکاسل بازار کمبود مرغ دارد. حبیب اسدالله‌نژاد، نائب‌رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی به ایسنا گفته: «علی‌رغم گذشت ۸۰ روز از جوجه‌ریزی برخی واحدهای مرغداری، اما سامانه سماصط به سختی مجوز جوجه‌ریزی می دهد چرا که به جهت کمبود جوجه، امکان دریافت مجوز جوجه‌ریزی وجود ندارد. بنابراین با توجه به کمبود عرضه، التهابات قیمت مرغ در بازار همچنان وجود دارد.»

برای مطالعه بیشتر خبر کمبود مرغ در بازار را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علیرضا

    هر صبح چشم باز میکنیم میبینیم یه چیزی گرون شده
    نمیدونم چه گناهی کردیم تو ایران به دنیا اومدیم

    • ناشناس

      منم همینطور?

  • ناشناس

    هرکی هر چی دلش میخواد میکنه و هرچقدر دلش میخواد سودشو میزنه به جیب این وسط این مردمن که فقط تاوان میدن .

    • ناشناس

      این وسط مرغدار بدبخته شما که درک که نمکنید

  • ناشناس

    هرچقدر میتونین گرون کنید کاری که از دست ملت
    برنمیاد اعتراضی هم نمیتونن بکنن نفس های اخرشونه کرونا که داره در نبود واکسن فایزر و مدرنا میکشه شماهاهم با ایجاد گرسنگی مردم رو بکشید.

  • ناشناس

    چند ماه پیش مرغداران نامه نگاری کردن برای ۲۴۹۰۰تومان خوب اگه تمع دارید کارتونو عوض کنید هر چند ماه یکبار مرغ ناپدید میشه

  • بازنشسته

    چرا نشه؟ اول میگن گران میشه؟ بعد هم گران میکنن.. خوش به حال مسئولین

  • امیر

    مرغ از 10000تومان پله پله با بهانه های مختلف گارن و گرانتر شد و هر چند روز یکبار با نامه نگاری قیمتش افزایش میابد اخه این چه وضعیه که درست کردید و چه بلایی که دارید سر مردم و پول ملی میاورید همه چی داره روز به روز گرانتر میشود

  • سعید

    احسنت بر دولت کریمه که توجه جدی به معیشت مردم دارد
    تورم15%افزایش حقوق10%
    نمیدونیم بخندیم گریه کنیم..واقعا تکلیفمون چیه؟؟؟