کد مطلب: ۷۰۵۳۶۹

قیمت مسکن امروز ۲ مهر ۱۴۰۱/ خانه کلنگی چند؟

قیمت مسکن امروز ۲ مهر ۱۴۰۱/ خانه کلنگی چند؟

امروز شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ قمیت مسکن کلنگی را در مناطق مختلف تهران بررسی خواهیم کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز برای بررسی قیمت مسکن در تهران به سراغ بازار خانه‌های کلنگی رفته‌ایم.

به نقل از دنیای‌اقتصاد، قیمت پیشنهادی فروش زمین و املاک کلنگی در تهران به شرح زیر است.

مسکن

پایین آمدن قدرت خرید و وضعیت تورمی کشور در سال‌های اخیر باعث شده متقاضیان مسکن بیشتر از قبل به خرید واحدهای مسکونی با عمربنای بالا تمایل پیدا کنند. اما وقوع چنین پدیده‌ای در بازار مسکن، چه فرصت‌‌ها و محدودیت‌هایی را برای خریداران ایجاد می‌کند؟

گزارش بانک مرکزی در مورد تحولات بازار مسکن در اردیبهشت ماه سال جاری، از افزایش تقاضا برای خرید واحدهای مسکونی با قدمت بالا در گروه‌های «۱۱ تا ۱۵» و «بیش از ۲۰» سال ساخت حکایت دارد.

با توجه به پیگیری‌ها از برخی بنگاه‌های معاملاتی، به‌نظر می‌رسد عواملی همچون کمبود زمین مسکونی، تورم شدید هزینه‌های ساخت و به‌دنبال آن، افت تیراژ ساخت مسکن در کلانشهرها به‌ویژه در مناطق پرتقاضا در پایتخت، سبب شده تا فاصله قیمت آپارتمان‌های نوساز با واحدهای چندسال ساخت بیشتر از قبل شود. در نتیجه متقاضیان چاره‌ای جز خرید واحدهای مسکونی با عمر بنای بالا ندارند.

تسهیلات جدید برای ساخت‌وساز در بافت فرسوده

وزارت راه‌ و شهرسازی نیز برای ساخت‌وساز در بافت فرسوده تسهیلات جدید در نظر گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، افزایش تراکم، تسهیل در ضوابط پارکینگ و معماری و اختلاط کاربری‌ها برحسب گروه‌های چهارگانه با هدف ایجاد انگیزه برای توسعه‌گرها، سرمایه‌گذاران و مالکان اعطا می‌شود.

محمد آئینی ویژگی گروه‌های هدف را اینگونه عنوان کرد: بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بلوک شهری، نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله‌ای، نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری و نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع.

از جمله مشوق‌های گروه اول می‌توان به اعطای دو طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، امکان تخصیص سطح اشغال مجاز طبقه همکف به کاربری‌های انتفاعی، امکان تخصیص ۲۰ درصد از فضای باز غیرمسقف مجموعه به منظور تامین بخشی از پارکینگ‌های مورد نیاز، امکان استفاده از مساحت معابر بن‌بست فاقد کارکرد و امکان تسهیل در ضوابط معماری از جمله نحوه توده‌گذاری و نما اشاره کرد.

گروه دوم که نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله‌ای را مدنظر دارند شامل اعطای حداکثر یک طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، امکان تخصیص سطح اشغال مجاز طبقه همکف به کاربری‌های غیرانتفاعی مشروط به تامین ورودی مستقل، عدم احتساب سطح بالکن و تراس در محاسبه تراکم ساختمانی، کاهش ضریب تامین پارکینگ مورد نیاز به ۰.۷۵ مشروط به ورود پارک حاشیه‌ای در معبر، امکان استفاده از مساحت معابر بن‌بست فاقد کارکرد و تراکم حاصل از آن ضوابط تشویقی گروه دوم را تشکیل می‌شوند.

نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری ویژگی گروه سوم است. ضوابط تشویقی این گروه نیز اعطای حداکثر یک طبقه تشویقی، کاهش ضریب تامین پارکینگ مورد نیاز به ۰.۷۵ برای هر واحد، امکان احداث یک درب اضافه در راستای تامین حداکثری پارکینگ در بافت‌های فرسوده و عدم احتساب مساحت بالکن و تراس در محاسبه تراکم ساختمانی است.

نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع هم که هدف گروه چهارم می‌شود از بسته‌ی سیاست‌ها و ضوابط نوسازی بافت‌های فرسوده تشکیل می‌شود. بر اساس این بسته سیاستی امکان پیشروی طولی تا ۲ متر پس از اصلاحی مشروط به رعایت همجواری و حقوق همسایگی، کاهش ضریب برای هر واحد تامین پارکینگ مورد نیاز به ۰.۷۵، امکان احداث حداکثر یک درب اضافه مشروط به تامین ضریب تامین یک پارکینگ برای هر واحد، امکان احداث واحدهای مسکونی با زیربنای کمتر از حدنصاب تعیین شده در طرح مصوب و عدم احتساب مساحت بالکن و تراس در محاسبه تراکم ساختمانی، وجود دارد.

اقبال بلند خانه‌های قدیمی در بازار

بازار مسکن این روزها روی خوشی به کهنه‌سازها نشان می‌دهد. بسیاری از سرمایه‌گذاران ملکی این روزها به سمت خانه‌های قدیمی می‌روند. قیمت بسیار پایین قدیمی‌سازها در بازار و همچنین پرداخت وام‌های مختلف باعث شده بسیاری از معاملات حول این خانه‌ها بچرخد.

بازار مسکن طی سال‌های اخبر رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهد که این خود باعث شده نتوان چشم‌انداز بلند مدتی برای بازار مسکن متصور شد. کاهش بی‌سابقه قیمت قدیمی‌سازها در بازار رفتار معامله‌گران را تغییر داده و بسیاری از خریداران خانه اولی را هم به این سمت سوق داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.