خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۳۹۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۹ پیش‌بینی از قیمت مسکن تا پایان امسال

۹ پیش‌بینی از قیمت مسکن تا پایان امسال

طبق آخرین اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در تهران به ۳۱ میلیون تومان رسیده که این میزان در مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است. تا پایان سال قیمت مسکن چه روندی خواهد داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق آخرین اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در تهران به ۳۱ میلیون تومان رسیده که این میزان در مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است. تا پایان سال قیمت مسکن چه روندی خواهد داشت؟ در این گزارش ۱۰ پیش‌بینی از کارشناسان بازارهای مالی که در گفتگوهای زنده اینستاگرامی تجارت‌نیوز مطرح کرده‌اند را می‌خوانید.

نیما میرزایی: میزان بازدهی مسکن احتمالا بیشتر از تورم نخواهد بود و طرح جهش مسکن دولت تاثیر روانی دارد.

مریم محبی : به آینده مسکن خوش‌بین هستم و کاهش قیمت مسکن بعید است.

میلاد صادقی: رکود قیمتی داریم نه رکود معاملاتی و از سال ۱۴۰۳ احتمالا استارت افزایش قیمت در این بازار زده شود.

مجتبی دیبا : تخفیفات و اصلاحات کوچک قابل پیش‌بینی است اما ریزش قیمت در این بازار نخواهیم داشت.

نیما آگاهی: ریزش قیمت مسکن بعید است و با توجه به افزایش قیمت مصالح و رشد احتمالی دلار و تورم حتی ممکن است روند آن صعودی باشد.

علی صادقین: فعلا رسما در رکود هستیم و انتظار رونق در سال ۱۴۰۳ را داریم.

مهدی سماواتی: تا یک سال آینده جذابیتی در بازار مسکن وجود ندارد اما این به معنای کاهش قیمت نیست.

برزو حق‌شناس: در سیکل بعدی تورم، بازدهی بازار مسکن از دیگر بازارها عقب‌تر خواهد بود.

امید موسوی: نه‌تنها مسکن ارزان نمی‌شود بلکه به دلیل افزایش تقاضا برای مصالح ساختمانی در دوره جهش تولید مسکن، ممکن است حتی قیمت مسکن در شهرها هم گران شود.

آخرین اخبار بازار مسکن را در صفحه مسکن دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    گرون میشه

  • آمار

    با گمان اینکه نرخ دلار در سال ۱۴۰۱، ۲۳۰۰۰ بشود، و بیشتر مردم برای ادامه زندگی نیاز به درآمدی دارند که بتوانند مخرج روزانه خود را پوشش بدهند، بازار ارز رونق می‌گیرد ولی بازار مسکن ثابت می‌ماند. بدین گونه که نرخ کنونی ملک پایین نمی‌رود اما تا چهار سال آینده بالاتر نیز نخواهد رفت.
    باید یادآور بشویم که خرید و فروش ملک کار آسانی نیست بویژه اینکه در آپارتمان نشینی دارید ملکی را معامله میکنید که زمین آن چند مالک دارد. و کیفیت یک ساختمان به شعور مالکین آن ربط دارد که تا چه حد آنرا خوب و مورد پسند نگهداری می‌کنند.
    پس ارز برای توانایی مبادله در بخش‌های کوچکتر بهترین سرمایه‌گذاری است.

  • ناشناس

    خیلی جالبه تمام کسانی که نظر کارشناسی میدهند خودشان بساز بفروش هستن و مطمعن باشید نظرات آنها همیشه سوق به گران شدن هست .ولی مردم عزیز گول این خیانتکاران را نخورید .۶ماه ملت دست به دست هم بدهند و نخرند چنان رقابتی تو فروختن واحدهای باد کرده رو دستشون میوفته که خودبه خود قیمت مسکن میاد پایین.ملت نون ندارن بخورن اینها فقط تو فکر بدبخت کردن مردم هستن.

  • ناشناس

    از اول باید قانونی تصویب میکردند که آپارتمان سازی در هر زمین و مساحتی جدای از طبقه همکف تا سه طبقه بیشتر ساخت و ساز نکنند، با این روش قیمت مسکن بالا نمیرفت و دست دلالان هم از این عرصه کوتاه میشد.اما متاسفانه بلندمرتبه سازی در کشورها به صورت یک ارزش و افتخار درآمده در حالیکه این بدترین نوع زندگی انسانیست که صرف نظر از اتلاف هزینه، مخرب سلامت جسمی و روحی محسوب میشود.

  • ناشناس

    حاجی خانوم عرض میکنن به آینده خوش بین هستن و ارزان شدن مسکن بعید هستش،یعنی هر چه قدر مسکن گرون بشه اینا پر پولتر میشن.ای خدا خودت به ملت ایران کمک کن?

  • ناشناس

    شک نکنید مسکن بیش از۳۰درصدافت خواهدکرد اینو یادگاری داشته باشید تا خرداد۱۴۰۱

  • مهندس ساختمان

    در ۱۰سال آینده هیچ گونه افزایشی در قیمت زمین و مسکن نخواهد بود چون توان مالی هیچ مصرف کننده ای به خرید زمین مسکن نمی رسد
    خداوند خیر عطاء فرماید

  • ناشناس

    دوره های رکود و ریزش قیمت معمولا چند ساله هستن و فعلآ تازه این دوره شروع شده‌. جمعیت جوان هم برعکس جوان دههٔ پنجاه‌ و شصت که‌ بصورت انفجاری تقاضا رو در همه زمینه ها بالا بردن ،، هر روز رو به‌ کاهشه.

  • ناشناس

    شیپورودیوارو..باید حذف بشنچون صاحبخونه هاودلالها نرخ علکی وغیرواقعی میزارن وباعث بالارفتن قیمت واجاره میشن قیمتهاعلکی وغیرواقعی فقط بالامیره پول نیست که مردم بخرن باوامم نمیشه مگه چقدرحقوق میگیرن که بتونن قسط میلیونی بدن ،من زمین وخونه ام رو نزدیک یکساله توشهردیگه گذاشتم برای فروش تاتوشهردیگه بخرم ازمستاجری دربیام خونه ن‌وساز وکامل با کابینت ام و…ولی کومشتری کوپول که بخرن تازه قیمتم زیرنرخ میدم ،همه حباب قیمته

  • ناشناس

    خدا ازتون نگذره با افزایش قیمت ها