کد مطلب: ۵۷۹۵۳۶

گزارش تجارت‌نیوز از قیمت مسکن در تهران

متوسط قیمت خرید مسکن در مناطق ارزان تهران / جیحون ارزان‌تر است یا وردآورد؟

متوسط قیمت خرید مسکن در مناطق ارزان تهران / جیحون ارزان‌تر است یا وردآورد؟

با توجه به قیمت آپارتمان در تهران و برخی از شهرهای اطراف آن، فهرستی از متوسط قیمت خرید مسکن در برخی از مناطق ارزان تهران و اطراف تهران به دست آمده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس آگاهی‌های ثبت شده در سایت دیوار و قیمت آپارتمان در برخی از مناطق ارزان تهران و شهرهای اطراف، لیستی از متوسط قیمت خرید خانه در این مناطق به دست آمده است.

در بین مناطق جدول زیر، شهر قدس و پردیس با متوسط قیمت در کانال ۱۱ میلیون تومان از مناطق ارزان اطراف تهران برای خرید خانه هستند.

متوسط قیمت خرید آپارتمان در مناطق رودهن ۱۲ میلیون تومان، اتابک ۱۴٫۷ میلیون تومان، خلیج فارس ۱۵ میلیون تومانو هر متر خانه در فلاح ۱۶ میلیون تومان ثبت شده است.

همچنین هر متر مربع آپارتمان در مناطق وردآورد، جی و بریانک در کانال ۱۹ میلیون تومان ثبت شده است. در کنار این مناطق، در بین مناطق نام برده در جدول، مناطق هاشمی با متوسط قیمت ۲۱٫۳ میلیون تومان و جیحون ۲۲ میلیون تومان مناطق گران‌تری برای خرید خانه هستند.

در جدول زیر متوسط قیمت خرید خانه در برخی از مناطق اطراف و ارزان قیمت تهران را مشاهده می‌کنید.

45 page 0001 6 1

بهترین راه کاهش قیمت مسکن

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بهترین راه برای کاهش قیمت خانه این است که مسکن مصرفی احداث کنیم و بازار را از حالت سرمایه‌ای بیرون بیاوریم. یعنی به شکل هدفمند واحدهایی برای متقاضیان واقعی و واجد شرایط احداث کنیم.

وی افزود: یکی از دلایلی که دولت سیاست تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال را مطرح کرده این است که مسکن در استطاعت برای خانوارها ساخته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بازار مسکن در شش ماه گذشته به ثبات رسیده است، گفت: اگر آمار را به تفکیک محلات بررسی کنیم می‌بینیم در بسیاری از مناطق تهران که ماهیت سوداگری دارد با کاهش قیمت‌های به مراتب بیش از میانگین کل مواجه شده‌ایم. بنابراین بازار در حوزه سرمایه‌گذاری که در تراز ارز و سکه قرار می‌گیرد کشش ندارد اما در بخش مصرفی شرایط متفاوت است.

محمودزاده تاکید کرد: بازار مسکن را از نظر ماهیتی باید به دو شاخه کلی تقسیم‌بندی کرد؛ یک بخش تقاضای واقعی است که به اعتقاد من یک فعالیت دائمی است و رکود ندارد. اگر سازندگان سودهای متعارف و منطقی را در نظر بگیرند همواره در بخش تقاضای واقعی، کار هست و دولت نیز با طرحهای تشویقی از سازندگان حمایت می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.