کد مطلب: ۳۵۸۳۷۲

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

قیمت مسکن در سال جدید چه خواهد شد؟

قیمت مسکن در سال جدید چه خواهد شد؟

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر به جای تخصیص وام خرد ساخت‌وساز به افراد در سطح کشور این اعتبارات بانکی به‌صورت کلان به شرکت‌های ساختمانی معتبر و متخصص در صنعت ساخت‌وساز تخصیص شود، بدون شک صنعت ساختمان رونق خواهد گرفت و با افزایش حجم تولید نسبت به حجم تقاضا، قیمت مسکن برای سال آینده کنترل خواهد شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدحسین افضلی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «تجارت‌نیوز» در خصوص دلایل افزایش قیمت مسکن طی سال جاری، گفت: به‌طور متوسط سالانه به تولید 700 هزار واحد مسکونی نیاز است، که متاسفانه این رقم به ساخت 200 هزار واحد مسکونی در سال رسیده است که کاهش تولید مسکن باعث افزایش قیمت مسکن طی سال جاری شد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل اتخاذ برخی تصمیمات از سوی مسئولان ذی‌ربط بسیاری از شرکت‌های ساختمانی که اهلیت ساخت‌وساز دارند، زمین‌گیر شده‌اند که این موضوع خود باعث کاهش تولید مسکن و افزایش قیمت آن در سال جاری شد.

مسکن نارمک

به‌طور متوسط سالانه به تولید 700 هزار واحد مسکونی نیاز است، که این رقم به ساخت 200 هزار واحد مسکونی در سال رسیده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: متاسفانه برخی بازنشستگان سایر شغل‌ها اقدام به راه‌اندازی شرکت‌های ساختمانی کرده و به‌عنوان پیمانکار دست سوم و چهارم اجرای پروژه‌های مسکن مهر را متقبل شدند که این موضوع خود باعث برخی مشکلات پروژه مسکن مهر شد، اما وقتی یک شرکت ساختمانی که چند صد میلیارد تومان سرمایه دارد و سال‌ها متخصص در بخش مسکن است، وارد حوزه ساخت‌وساز شود، بدون شک صنعت ساختمان جانی دوباره می‌گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به جای تخصیص وام خرد ساخت‌وساز به افراد در سطح کشور این اعتبارات بانکی به‌صورت کلان به شرکت‌های ساختمانی معتبر و متخصص در صنعت ساخت‌وساز تخصیص شود، بدون شک صنعت ساختمان رونق خواهد گرفت و با افزایش حجم تولید نسبت به حجم تقاضا، قیمت مسکن برای سال آینده کنترل خواهد شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اتفاقا در دادن وام هاي كلان به سازنده […]رانت و اختلاس صورت خواهد گرفت وام خريد به متقاضيان خريد بايد داده شود

  • ناشناس

    وام هاي كلاني كه به پيمانكاران مسكن مهر داده شد بيشترش […] حيف و ميل شد و از كار و مصالح زده شد