کد مطلب: ۶۹۷۱۸۹

قیمت گوشت امروز ۱۲ شهریور ۱۴۰۱/ کشف ۸ تن گوشت قرمز فاسد

قیمت گوشت امروز ۱۲ شهریور ۱۴۰۱/ کشف ۸ تن گوشت قرمز فاسد

قیمت گوشت امروز شنبه ۱۲ شهریور با تغییر اندکی همراه شد. قیمت گوشت نسبت به روز هفته گذشته تغییری نداشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت گوشت قرمز در ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار ):

راسته با استخوان گوسفندی

۱۶۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۸,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۶۲,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۸۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۷,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷,۰۰۰

گردن گوساله

۱۳۲,۰۰۰

قلم گوساله

۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۵.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۵۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۴۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۸۵,۰۰۰

یک واحد صنفی گوشت پلمپ شد

به نقل از ایسنا ، فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به دو مورد از مهمترین پرونده‌های فرماندهی انتظامی شهرستان ری در روز گذشته اظهار کرد: درپی دریافت اخباری مبنی بر توزیع و نگهداری گوشت فاسد در یک واحد صنفی مرتبطت با بازیافت در محدوده شهر ری رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران کلانتری‌های ۱۷۳ امین‌آباد و ۱۷۵ باقرشهر قرار گرفت که در ادامه با انجام تحقیقات تکمیلی صحت گزارش دریافتی ثابت شد.

دوستعلی جلیلیان ادامه داد:‌ در ادامه هماهنگی با مقام قضایی انجام شد و ماموران انتظامی در محل حاضر شده و اقدام به بازرسی از این واحد کردند که در جریان آن هشت تن گوشت قرمز فاسد از محل کشف و ضبط شد. در این خصوص یک تن نیز دستگیر شد که در جریان آن ماموران متوجه شدند این فرد با چرخ کردن گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته و بسته‌بندی آن قصد داشت محصولات فاسد را وارد بازار کند که با هوشیاری و اقدام سریع پلیس موفق به انجام این کار نشد.

جلیلیان با اشاره به ارزش محصولات فاسد مکشوفه گفت: کارشناسان ارزش گوشت‌های کشف شده را بیش از ۱۰میلیارد ریال ارزیابی کردند. مأموران انتظامی همچنین پس از پلمب محل ، متهم را با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی کردند.

خرید با ارز نیمایی، فروش با قیمت دستوری!

به نقل از تحلیل بازار ، دامدار گلستانی گفت: دامدار نهاده را با ارز نیمایی خریداری می کند، اما با قیمت‌گذاری دستوری دولت گوشت و شیرخام زیر قیمت ارز نیمایی از ما خریداری می‌شود.

حامد آل‌جلیل اظهار کرد: دولت بعد از حذف ارز ترجیحی، نهاده‌های دامی را به قیمت ارز نیمایی یعنی کیلویی ۱۳ تا ۱۵هزار تومان به دامدار می‌فروشد، اما در موقع قیمت‌گذاری هم تراز با ارز نیمایی از ما خریداری نمی‌شود.

این دامدار صنعتی ادامه داد: قیمت خرید شیر و گوشت دام یک قیمت دستوری است. ما امیدواریم اگر صادرات در حوزه دام آزاد شود بتوانیم محصولات خود را با ارز نیمایی به فروش برسانیم.

وی افزود: عدم آزادسازی صادرات دام باعث می‌شود که دامدار از لحاظ اقتصادی فلج شود. اگر شرایط به همین منوال پیش برود این صنعت دچار نابودی کامل می‌شود.

آل‌جلیل با اشاره به اینکه دامداران در چند ماه گذشته خوراک دام را از جیب پرداخت می‌کنند، افزود: یک دامدار شاید چهار ماه بتواند این شرایط را تحمل کند اما بعد از آن انگیزه‌ای برای نگهداری دام ندارد.

او افزود: در حال حاضر ۶۰درصد ظرفیت دامداری‌های استان خالی است که با آزاد شدن صادرات دام و فروش آن با قیمت مناسب، دامدار انگیزه افزایش دام را خواهد یافت.

وی تاکید کرد: آزاد شدن صادرات به نفع تولید و دامپروری کشور است. امروز ما شیر را کیلویی ۱۲هزار تومان می‌فروشیم، اما ارزش افزوده تمام شده آن برای ما ۲۰ تومان است. از طرف دیگر گوشت را از دامدار کیلویی ۸۰هزار تومان خریداری می‌کنند. درحالیکه قیمت تمام شده این محصول برای دامدار ۱۲۰هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.