خبر فوری:

کد مطلب: ۶۸۳۷۹۶

شهرداری گره کور شناسایی خانه‌های خالی را باز می کند؟

شهرداری گره کور شناسایی خانه‌های خالی را باز می کند؟

به گفته عضو شورای شهر تهران وزارت راه و شهرسازی نمی‌تواند در شناسایی خانه‌های خالی اقدام کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عضو شورای شهر تهران از وزارت راه و شهرسازی خواست که شناسایی خانه‌های خالی در راستای اخذ مالیات را به شهرداری‌ها واگذار کند.

ایسنا گزارش داد، ناصر امانی پس از استماع گزارش رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ظرفیت‌های مالیاتی که امروز در این گزارش اعلام شد، تاکنون مغفول مانده بود و اگر این ظرفیت‌ها فعال شود می‌توانیم جهت اداره شهرها به ویژه تهران را تغییر دهیم و به سمت درآمدهای پایدار پیش برویم.

امانی اضافه کرد: گفته می‌شود که حدود ۲۴ درصد درآمدهای تهران پایدار است در حالی که از این میان ۱۷ درصد از این درآمدهای پایدار متعلق به مالیات بر ارزش افزوده است که به نظر می‌رسد سهم ما در این میان باید افزایش یابد.

وی با بیان این‌که سهم شهرداری از محل مالیات بسیار بیشتر از ارقامی است که در حال حاضر پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر سهم درآمدهای شهرداری عمدتا مستقیم است و درآمدهای غیرمستقیم شهرداری هنوز ناچیز است.

عضو شورای شهر تهران در مورد شناسایی و خانه‌های خالی و اخذ مالیات گفت: از همان اول گفتیم که وزارت راه و شهرسازی نمی‌تواند در شناسایی خانه‌های خالی اقدام کند و بهتر است این مهم به مدیران شهرداری‌ها سپرده شود و اگر در این دو سال این مهم را به شهرداری‌ها واگذار می‌کردند حالا کار تمام شده بود.

لزوم اصلاح قانون و اخذ مالیات خانه‌های خالی توسط شهرداری تهران

به نقل از ایسنا ، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در هشتادمین جلسه شورای شهر تهران در واکنش به گزارش رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: شهرداری تا زمانی عوارض اراضی بایر را دریافت می‌کرد؛ اما دولت این فرصت را از شهرداری گرفت.

اگر قانون در این زمینه اصلاح شود و مالیات خانه‌های خالی توسط شهرداری شناسایی و وصول شود، درآمد شهرداری افزایش خواهد یافت. شورای عالی استان‌ها نیز می‌تواند این اقدام را به‌صورت قانونی در دیگر شهرها انجام دهد.

در ادامه حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز گفت: ما از کارمندان پیش از اینکه حقوق بگیرند و مشتریان فروشگاه‌ها، مالیات بر ارزش‌افزوده دریافت می‌کنیم و باید اتفاقی بیفتد که مالیات از تمام افراد به‌ویژه کسانی که تمکن مالی دارند، دریافت شود.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی ممکن است یک قاتل که مرتکب قتل غیرعمد شده با وکیل بتواند از بند رها شود اما فرار مالیاتی اتفاق نمی‌افتد. اگر وصول درآمد مالیاتی به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند مالیات پرداختی آنها منجر به خدمت شود، همکاری بیشتری خواهند داشت.

کاشانی با بیان اینکه ضعیف‌ترین اقشار مالیات پرداخت می‌کنند، یادآور شد: این دریافت مالیات سلیقه‌ای انجام می‌شود و اینکه حضور اشخاص به هر عنوانی می‌تواند باعث کسری مالیات شود، فاجعه بوده و ناامیدی ایجاد می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.