کد مطلب: ۸۱۷۸۹۲

مذاکرات فشرده اوپک در مورد کاهش تولید نفت

مذاکرات فشرده اوپک در مورد کاهش تولید نفت

منابع آگاه اعلام کردند که اوپک و متحدانش روز یکشنبه برای توافق بر سر کاهش بیشتر تولید، مذاکرات فشرده‌ای کردند. این در حالی است که اوپک با چالش کاهش قیمت نفت و مازاد عرضه روبه‌رو است. در این میان، عربستان، احتمالا به صورت داوطلبانه، تولید خود را کاهش می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گروه موسوم به «اوپک پلاس» به دلیل مذاکرات نمایندگان کشورهای عضو، درباره «پایه تولید» آغاز مذاکرات رسمی را حداقل سه ساعت و نیم به تاخیر انداخت. پایه تولید، از آن جهت اهمیت دارد که میزان کاهش و سهمیه‌ها بر اساس آن محاسبه می‌شود.

در گزارش رویترز در این مورد آمده است: تاثیرگذارترین اعضای اوپک و بزرگترین تولیدکنندگان نفت در منطقه خلیج فارس به رهبری عربستان در (جریان این مذاکرات) تلاش کردند تا کشورهای آفریقایی مانند نیجریه و آنگولا را که کمتر از انتظار تولید می‌کنند، متقاعد کنند اهداف واقعی‌تری را برای تولید داشته باشند.

یکی از منابع اوپک پلاس در این باره گفت: مذاکرات با تولیدکنندگان آفریقایی سخت است. این منابع گفتند که امارات متحده عربی در عین حال به دنبال یک پایه بالاتر برای نشان دادن ظرفیت رو به رشد تولید خود بود.

تولید 40 درصد از نفت خام جهان

اوپک پلاس، که شامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش به رهبری روسیه می‌شود، حدود 40 درصد نفت خام جهان را تولید می کند، به این معنی که تصمیمات سیاسی آن می تواند تاثیر زیادی بر قیمت نفت داشته باشد.

چهار منبع آگاه با مذاکرات اوپک پلاس به رویترز گفته‌اند که کاهش تولید بیشتر، در میان گزینه‌های نشست روز یکشنبه مورد بحث قرار گرفته است.

یکی از این منابع گفت: ما در حال مذاکره درباره بسته کامل (تغییرات در توافق) هستیم.

سه نفر از این 4 منبع آگاه نیز تأیید کردند که کاهش تولید نفت می‌تواند تا 1 میلیون بشکه در روز دیگر، بر میزان کاهش‌ موجود بیافزاید. توافقات قبلی این ائتلاف شامل کاهش 2 میلیون بشکه در روز و همچنین کاهش داوطلبانه 1.6 میلیون بشکه در روز که در اقدامی غافلگیرکننده در آوریل اعلام و در ماه می اجرایی شد، می‌شود ( تسنیم ).

عربستان تولید نفت خود را داوطلبانه کاهش می‌دهد

در همین راستا، یک منبع آگاه در ائتلاف اوپک پلاس اعلام کرد که عربستان سعودی به عنوان بخشی از توافق اوپک پلاس، کاهش داوطلبانه جدیدی را انجام خواهد داد.

دو منبع آگاه دیگر در اوپک پلاس نیز گفتند که این گروه احتمالاً با تعدیل سیاست تا سال 2023 موافقت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، این ائتلاف در صورت توافق درباره پایه تولید جدید برای کشورهای عضو، کاهش بیشتری را در سال 2024 اجرا خواهد داد (تسنیم).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.