کد مطلب: ۲۲۹۳۴۵

مراجعات مردم برای خرید مسکن افزایش یافت

مراجعات مردم برای خرید مسکن افزایش یافت

نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز یک بار در بهمن‌ماه تاثیر خود را در بازار مسکن گذاشت و بعید است در این برهه زمانی مجددا شاهد رشد قیمت مسکن باشیم، گفت: گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد حجم مراجعات مردمی برای خرید مسکن افزایش یافته است.

حسام عقبایی در تحلیل تبعات و اثیر نوسانات نرخ ارز بر بخش مسکن معتقد است که نوسانات نرخ ارز یک بار و در سه ماهه پایانی سال گذشته موج رشد نامتعارف قیمت مسکن شد و بعید است مجددا و یک بار دیگر در این برهه این رشد قیمت رخ دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه کاهش نرخ سود بانکی و نوسانات نرخ ارز باعث شد که سرمایه‌ها هر کدام به نحوی جذب بازار ارز و بازار مسکن شود، گفت: عده‌ای سرمایه‌های خود را وارد بازار ارز و عده‌ای هم که به دنبال سرمایه‌گذاری پایدار بودند سرمایه‌های خود را وارد بازار مسکن کردند.

عقبایی افزود: این افزایش تقاضا موجب افزایش قیمت مسکن در سه ماهه پایانی سال شد، به طوری که در شهرهای بزرگ قیمت مسکن حتی تا ۳۰ درصد هم رشد کرد.

به گفته وی، بنا به گزارش‌های بانک مرکزی قیمت مسکن در سال گذشته به طور متوسط تا ۱۷ درصد رشد کرد.

عقبایی با اشاره به نوسانات اخیر نرخ ارز و تاثیرات آن بر بخش مسکن احتمال واکنش سریع مسکن به این نوسانات را بعید دانست و گفت: نوسانات نرخ ارز مجددا چند روزی است که شکل گرفته است و نمی‌توان گفت که این نوسانات بی‌تاثیر در قیمت مسکن باشد اما باید اذعان کرد که به هر حال یک بار و در بهمن‌ماه این اثرگذاری در بازار مسکن را شاهد بودیم و قطعا تا اواخر فصل بهار این نوسانات ارز نمی‌تواند بر قیمت مسکن اثرگذار باشد.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در تابستان سال جاری رشد قیمت مسکن حداکثر تا سقف تورم خواهد بود، اظهارداشت: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که حجم مراجعات مردم برای خرید مسکن افزایش یافته اما چون هنوز ثبات و پایداری در قیمت ایجاد نشده است تا حدودی در خرید تردید وجود دارد.

در اسفندماه 96 متوسط قیمت مسکن شهر تهران 26 درصد رشد داشت و در برخی مناطق رشد قیمت به 40 درصد رسید.

همزمان سرعت رشد معاملات که در آذرماه تا 50 درصد افزایش یافته بود در اسفندماه صفر شد و نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش اندک 0.5 درصد را تجربه کرد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.