کد مطلب: ۳۸۴۷۶۱

مشارکت وزارت دفاع در تولید مسکن انبوه / ساخت ۱۰۰ هزار واحد در زمین‌های پادگانی و اراضی دیگر

مشارکت وزارت دفاع در تولید مسکن انبوه / ساخت 100 هزار واحد در زمین‌های پادگانی و اراضی دیگر

برنامه «مسکن کارمندان» از برنامه‌های دیگر مسکن مانند ساخت 400 هزار واحد در طرح اقدام ملی یا ساخت 100 هزار واحد توسط نیروهای مسلح جدا است و جزئیات آن با پیشنهاد دولت در وزارت راه و شهرسازی در دست بررسی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عباس فرهادیه، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: مطالعه و بررسی جزئیات و نحوه اجرای بسته دولت برای خانه‌دار شدن کارمندان به این دفتر واگذار شده است و ما هم کار مطالعه آن را شروع کرده‌ایم.

فرهادیه گفت: این طرح جدا از ساخت 400 هزار واحد است و طرح جدیدی برای بخش ساخت‌وساز است.

زمین مسکن نیروهای مسلح محدود به پادگان‌ها نیست

ساخت 100 هزار واحد برای نیروهای مسلح یکی دیگر از برنامه‌های دولت در بخش مسکن است. تفاهمنامه ساخت این تعداد واحد روز یکشنبه مابین وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع به امضا رسید.

آن‌طور که مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت ساخت مسکن نیروهای مسلح نیز جدا از برنامه اقدام ملی مسکن است و در قالب طرح 400 هزار واحدی نمی‌گنجد. بر اساس قانونی که سال ۸۸ در مجلس به تصویب رسید وزارت دفاع مکلف شده نسبت به فروش و انتقال پادگان‌ها از داخل محدوده شهرها به حریم شهرها اقدام کند.

تأمین زمین برای ساخت 100 هزار مسکن نیروهای مسلح، از زمین‌های پادگان‌های منتقل شده مورد نظر است اما مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن گفت: برای ساخت واحدهای نیروهای مسلح فقط زمین پادگان‌ها مدنظر نیست بلکه علاوه بر آن زمین‌های دیگری که در اختیار وزارت دفاع است و همچنین خانه‌های فرسوده بخصوص واحدهای موجود سازمانی قدیمی در طرح قرار می‌گیرد.

توان ساخت 100 هزار واحد در دو سال

در برنامه‌های ساخت مسکن احداث تعداد زیادی واحد در زمانی معین همیشه مورد بحث است. با توجه به تجربه مسکن مهر و اینکه این برنامه طبق زمانبندی پیش نرفت اکنون در مورد ساخت 100 هزار واحد توسط وزارت دفاع این نگرانی از به پایان نرسیدن ساخت طبق برنامه وجود دارد.

اما فرهادیه در پاسخ به این نگرانی گفت: وزارت دفاع و نیروهای مسلح قرارگاه‌های مختلفی دارند و این‌طور نیست که برنامه ساخت را از 100 هزار واحد شروع کنند، نیروهای مسلح همیشه در کار ساخت‌وساز مشارکت داشته و تجهیزات آن را در اختیار دارد و این‌گونه نیست که مشکلی در تأمین نیرو یا تجهیزات داشته باشد.

ساخت مشارکتی

فرهادیه همچنین گفت: در ساخت واحدهای نیروهای مسلح امکان مشارکت وزارت راه و شهرسازی وجود دارد و با مشارکت ما بخشی از واحدها که بر اساس نوع مشارکت به ما تعلق می‌گیرد را در اختیار مردم عادی و متقاضیان دهک‌های پایین قرار خواهیم داد.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.