کد مطلب: ۴۸۰۰۵۵

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران بیان کرد:

ثبات بازار سرمایه با ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه

ثبات بازار سرمایه با ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه

مدیر عامل بورس تهران گفت: به این ترتیب اگر کسی سهمی را در روز معاملاتی بخرد، در همان روز امکان فروش آن را ندارد، اما اگر کسی از قبل، سهم را داشته باشد می‌تواند بفروشد و دوباره بخرد.

به گزاش تجارت‌نیوز ، علی صحرایی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شنبه شب شبکه یک سیما افزود: کسانی که در یک روز سهام را می‌خریدند و همان روز می‌فروختند بقیه سهامداران را که نگاه طولانی مدت به بازار سرمایه داشتند، متأثر می‌کردند.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: بر این اساس و نظرسنجی فعالان بازار سرمایه، به اجرای ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه تصمیم گرفتیم.

وی اضافه کرد: در این شرایط، سهامداران به ویژه حقوقی‌ها که در بازار، عملیات نقدشوندگی و اطمینان بخشی را انجام می‌دادند، از متولیان بازار سرمایه انتظار داشتند برای جلوگیری از نوسان‌گیری روزانه به نحوی ممنوعیت ایجاد کنیم تا ثبات بیشتری به بازار برگردد و از هیجانات بازار، کاسته شود.

مدیر عامل بورس تهران گفت: به این ترتیب اگر کسی سهمی را در روز معاملاتی بخرد، در همان روز امکان فروش آن را ندارد، اما اگر کسی از قبل، سهم را داشته باشد می‌تواند بفروشد و دوباره با تشخیص خود بخرد.

آقای صحرایی با اشاره به اینکه تصمیمات درباره بازار سرمایه، همیشه موافقان و مخالفانی دارد افزود: با نظرسنجی از فعالان منصف بازار سرمایه، این تصمیم درست را گرفتیم و بر اساس نظرسنجی، حدود ۸۰ درصد فعالان مجازی بازار سرمایه، موافق این تصمیم هستند.

وی اضافه کرد: اقدامات مؤثری در دوره اخیر انجام شده است و با توجه به مصوبات شورای عالی بورس اوراق بهادار، ناشران و سهامداران عمده، موظف هستند قابلیت نقدشوندگی را فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران افزود: اختیار فروش تبعی یا بیمه سهام، بازارگردانی مؤثر که از ۱۰ مهر اجباری می‌شود و به کارگیری سهام خزانه، از جمله ابزارهای اطمینان بخش است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط با بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نوسانگیری روزانه اصلی ترین ضامن نقد شوندگی بازار بود.

  • علی

    قوانین مسخره ای میذارن، طرف امروز میخره اگه نتونه بفروشه فردا میفروشه خب معلومه صف فروش ایجاد میشه، مثلا میخوان جلوی افت رو بگیرند

  • ناشناس

    مجلس چیکارس؟ قانون بورس رو بدون تصویب مجلس عوض میکنند

  • ناشناس

    چرا انگولک میزنید به این بورس بابا ولش کن خودش راهش را پیدا میکند .امروز یک چیز میگدفردا یک چیز دیگه الم میشد

  • ناشناس

    بورس ویران حیا کن راه از ملت جدا کن

  • احسان امیری

    من به این نتیجه رسیدم که به بورس نمیشه اطمینان کرد.
    از تمام نمادهایی که دارم فقط وسپهر مثبته!
    میخوام هر روز وسپهر را نگاه کنم چون از دیروز تا امروز حدود ۹۵۰۰۰ تومن سود داده.
    شاید همین باعث بشه که من با وجود ضرر چند میلیونی نمادهام، تو بورس بمونم!!

  • تازه وارد

    تا دیروز همه میگفتن چقدر خوب شد که نوسا گیری محدود شد.. امروز میگن…اه چه کاری بود دست زدین بهش… فردا میگن کار خیلی غلطیه…
    آقا خانم خواهشا یکم اطلاعاتت رو ببر بالا بعد اظهار نظر کن…از اولش معلوم بود این کار زدن تیشه به ریشه بورس هست…چشم و گوش و عقل میخواست درک کنه

  • ناشناس

    نوسان گیری جزء ذات بورسه اگر نباشه در مدت زمان گوتاهی حجم عظیمی سرمایه از بورس خارج میشود .

  • قادر

    خوب اگه امروز نفروشد فردا می فروشد مگه وقفه یکروزه چقدر میتونه تاثیر گذار باشه؟

  • قادر

    در شرایط فعلی بورس به حمایت نیاز دارد واینکه خودش راهش رو پیدا میکنه فکر درستی نیست اگه دامنه نوسان رو مثبت پنج و منفی دو کنند وضعیت بهتر میشود