کد مطلب: ۶۰۰۷۲۶

نرخ ارز صرافی ملی امروز پنجشنبه چهارم آذرماه

نرخ ارز صرافی ملی امروز پنجشنبه چهارم آذرماه

نرخ ارز در صرافی‌ ملی پنجشنبه نیز اعلام شد که با افزایش نسبت به روز گذشته قیمت دلار رقم ۲۷ هزار و ۷۵۳ تومان ثبت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز پنجشنبه چهارم آذرماه نرخ ارز در صرافی ملی همانند روزهای گذشته اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۲۷۷۵۳ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۷۲۰۳ تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۳۱۶۱۲ تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۳۰۹۸۶ قیمت خورده است.

Screenshot 2021 11 25 112317

۴ راهکار سیاست‌گذار برای مدیریت دلار

در شرایطی که وضعیت نوسانی دلار تشدید شده است، سیاست‌گذار از ۴ روش می‌تواند اقدام به مدیریت نوسانات اسکناس آمریکایی کند.

به گفته برخی تحلیل‌گران، بازارساز در درجه اول باید تقاضای آربیتراژی را از بازار خارج کند. مهم‌ترین راه‌حل بازارساز برای اینکه هرج و مرج بازار را مدیریت کند، توزیع و فروش قیمت دلار از نرخ‌های بالاتر است. اگر بازارساز قیمت فروش خود را بالای نرخ بازار قرار دهد، از یکسو می‌تواند منابع ریالی بیشتر جذب کند و از سوی دیگر زمینه‌ساز خروج تقاضای آربیتراژی از بازار خواهد شد. با خروج این تقاضا، بازارساز می‌تواند منابع ارزی بیشتری را برای خود حفظ کند و در بازه زمانی طولانی‌تری از آنها استفاده کند.

انتشار اوراق دولتی دیگر راهکاری است که می‌تواند زمینه‌ساز جمع کردن بخش مهمی از نقدینگی شود. در کنار این انتشار اوراق می‌تواند بخشی از کسری بودجه را کاهش دهد و اثر افزایشی آن بر بازار ارز را مدیریت کند.

جدا از این عوامل، بازار ارز بیش از هر چیز دیگری نیاز به شفاف‌سازی و تغییر سمت و سوی انتظارات دارد. نخستین اقدام مهم سیاست‌گذار این است که چشم‌اندازی از نرخ تورم ارائه دهد که افراد انتظارات خود را با این نرخ تورم تنظیم کنند.

مساله مهم دیگری که این روزها برای بازار اهمیت دارد، نتایج مذاکرات هسته‌ای است. سیاست‌گذار بهتر است که درباره آینده مذاکرات شفاف‌سازی کند و اشاره کند که در صورت عدم لغو تحریم‌ها از چه راهکارهایی برای مدیریت نوسان دلار می‌خواهد بهره ببرد. در این میان، چگونگی دسترسی به منابع ارزی بلوکه شده نیز اهمیت زیادی دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تا من گفتم درستش کردین لااقل پیاممو بذار

  • ناشناس

    سلطان در این مملکت زیاد داریم سلطان خشکبار شکر سکه و ارز همه را باید به چهار میخ کشید