کد مطلب: ۶۳۰۵۵۹

اتوپایلوت تسلا دردسرساز شد/ تسلا متهم به بزرگنمایی

اتوپایلوت تسلا دردسرساز شد/ تسلا متهم به بزرگنمایی

مقامات نظارتی آلمان قصد دارند ویژگی اتوپایلوت خودروهای برقی تسلا را مورد بررسی قرار دهند. افزایش این تحقیقات در خصوص امنیت و صحت تبلیغات خودروهای تسلا تجارت این کمپانی به خطر انداخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مقامات نظارتی آلمان قصد دارند ویژگی اتوپایلوت خودروهای برقی تسلا را مورد بررسی قرار دهند. بررسی تکنولوژی دستیار راننده این خودروها در آلمان افرایش پیدا کرده است. اداره محصولات موتوری فدرال آلمان (KBA) در حال تحقیق و بررسی تغییر خودکار لاین حرکت در این خودروهاست. این اداره می‌خواهد مورد تایید بودن یا نبودن آن را برای استفاده در اروپا آزمایش کنند.

اداره KBA با آژانس حمل و نقل هلند که مسئولیت تایید فروش و رفت و آمد خودروهای تسلا در اروپا را دارد، در ارتباط است. افزایش حساسیت ناظران در سیستم اتوپایلوت تسلا باعث می‌شود تجاری‌سازی این تکنولوژی به خطر بیفتد.

به نقل از بلومبرگ ، هفته گذشته نیز اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا دومین تحقیقات خود را درباره نقص فنی احتمالی در سیستم اتوپایلوت تسلا آغاز کرد. اینکه تسلا چگونه این سیستم‌های خودران را تبلیغ و نام‌گذاری کرده است بارها مورد انتقاد قرار گرفته است. میزان تدابیر امنیتی تسلا در مقابل بی‌توجهی و استفاده نادرست کاربران نیز مورد انتقاد بوده است.

تحقیقات جدید از سوی ناظران آلمانی موانع را بر سر راه تسلا افزایش می‌دهد. همچنین اولین کارخانه اروپایی تسلا در برلین به دلیل نگرانی‌ها در خصوص استفاده از آب و مسائل مربوط به حیات وحش، پیشرفت کمتر از انتظاری داشته است.

مشکلات تسلا تنها محدود به اروپا و آمریکا نیست

از طرفی در کره جنوبی هم تسلا با مشکل دیگری روبروست. ناظران ضد انحصارطلبی این کشور تحقیقاتی را آغاز کرده‌اند تا مشخص کنند آیا تسلا در تبلیغات خود درباره ویژگی‌های خودروهایش اغراق کرده است یا خیر. میزان مسافتی که خودرهای تسلا در هر بار شارژ کردن طی می‌کنند در واقعیت کمتر بوده است. ممکن است تسلا از سوی کمیسیون تجارت منصفانه کره متهم شود که در میزان طی مسافت خودروهایی که در این کشور ارائه می‌دهد اغراق کرده است.

این کمپانی در تبلیغات خود ادعا کرده است تسلا ۳ با هر بار شارژ کردن ۵۲۸ کیلومتر حرکت می‌کند. اگر ثابت شود این ادعا غلط بوده است تسلا به نقض قوانین تبلیغات و برندسازی منصفانه متهم می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.