کد مطلب: ۷۶۷۴۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / کانال ۱.۸ میلیونی از دست رفت

پایان بورس امروز 13 اسفند 1401 / کانال 1.8 میلیونی از دست رفت

در جریان معاملات امروز بازار، شاخص کل بورس کانال 1.8 میلیونی را از دست داد؛ در این میان سه سهم خودرو، وبانک و فولاد بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، خودرو و خساپا بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل هم‌جهت با آخرین روز معاملاتی هفته گذشته گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت 33 هزار و 536 واحدی که معادل 1.8 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح یک میلیون 788 هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش 0.9 درصدی به سطح 532 هزار و 991 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 12 میلیارد و 990 میلیون و ارزش معاملات را 6 هزار و 637 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

پایان بورس 13اسفند

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 848 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

حجم مشکوک

بررسی معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که سهم‌های زیر حجم مشکوک داشتند و به طور متوسط 10 تا 11 برابر میانگین حجم ماه خود حجم خوردند. در جدول زیر M نشانه میلیون است.

حجم مشکوک 13 اسفند

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم خودرو، وبانک و فولاد بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، خودرو و خساپا بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

کلر با افزایش 19.75 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، وتوصا نیز با افت 6.98 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های وبانک، رمپنا و سصفها تعلق گرفت. همچنین سهم‌های مبین، کگاز و تیپیکو نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای وامید، بپاس و وخاور خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های فوکا، شکبیر و خفولا رقم خورد. همچنین شکربن در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد بکاب بود.

گروسی بازار ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، وارد تهران شده و در سفر دو روزه خود با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد؛ خبرگزاری فرانسه مدعی شده هدف از گفت‌وگوی گروسی با رئیسی آغاز مجدد گفت‌وگوها در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

با توجه به اینکه اخبار مذاکرات ایران و آژانس بین‌الملل همواره تاثیر مستقیمی بر معاملات دلار بازار آزاد داشته برپایی مجدد نشست هسته‌ای این بار در تهران، توجه فعالان اقتصادی را به خود جلب کرده است.

بدین ترتیب با نظر بر اینکه بازار سرمایه ایران نیز عموما کامودیتی محور است و نوسانات بازار دلار تاثیر مستقیمی بر بورس ایران دارد سهامداران در کمین اخبار مخابره شده از این نشست هستند.

همین اثرپذیری باعث شد امروز معاملات بازار سهام رنگ و بوی دیگری داشته باشد و در حالی که سهام ریالی از جمله خودرویی‌ها و بانکی‌ها شاهد نوسانات افزایشی قیمت بودند و سبزپوش شدند، سهام دلاری در سایه ابهامات سیاست خارجی مجددا کاهشی شوند و رنگ سرخ به خود بگیرند. به این ترتیب امروز اغلب نمادهای گروه‌های فرآورده‌های نفتی، محصولات شیمیایی و فلزات اساسی که دلارمحورند، منفی شدند.

حال باید منتظر ماند و دید که نتیجه این گفت‌وگوها در نهایت به نفع سهامداران بورس است یا خیر.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.