کد مطلب: ۷۷۵۴۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ / شاخص کل کانال ۱.۸ میلیونی را پس گرفت

پایان بورس امروز 16 اسفند 1401 / شاخص کل کانال 1.8 میلیونی را پس گرفت

در جریان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل موفق شد کانال 1.8 میلیون واحدی را پس بگیرد. امروز سه سهم فولاد، خپارس و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های خپارس، شستا و خودرو بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل، خلاف جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش 31 هزار و 941 واحدی که معادل 1.8 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح یک میلیون 817 هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با رشد 1.4 درصدی به سطح 545 هزار و 656 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 17 میلیارد و 720 میلیون و ارزش معاملات را هشت هزار و 356 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

پایان بورس 16 اسفند

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود 345 میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

حجم مشکوک

بررسی معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که سهم‌های زیر حجم مشکوک داشتند و به طور متوسط پنج تا 6 برابر میانگین حجم ماه خود حجم خوردند. در جدول زیر M نشانه میلیون است.

حجم مشکوک 16 اسفند

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم فولاد، خپارس و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های خپارس، شستا و خودرو بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

خپارس با افزایش 32.9 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، قپیرا نیز با افت 5.92 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های فولاد، بورس و شستا تعلق گرفت. همچنین سهم‌های ثامان، ونفت و ذوب نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای سبهان، حخزر و سهرمز خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های وآتوس، سمتاز و کفرآور رقم خورد. همچنین وامید در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد کچاد بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فروش ارز شرکتها از ۲۸ به ۴۰ رسیده است .ابن یعنی اینکه قیمت سهم های شرکت ها هم باید به موازات در آمدشان طبق قوانین بورس افزایش پیدا کند …پس گذر بورس از شاخص ۱۸۰۰ متری است کاملا طبیعی