کد مطلب: ۳۶۳۷۱۵

پیش‌بینی بورس در هفته سوم فروردین ماه سال ۱۳۹۸

نگاه سبز کارشناسان بورسی به روند بازار سهام

نگاه سبز کارشناسان بورسی به روند بازار سهام

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در سومین هفته فروردین ماه سال 1398 صعودی خواهد بود و گروه‌ فلزات اساسی، پالایشی و خودرو پیشرو در قیمت سهام این هفته خواهند بود.

تجارت‌نیوز ابتدای هر هفته پیش‌بینی از وضعیت شاخص بورس طی هفته جاری منتشر می‌کند که این گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در سومین هفته فروردین ماه سال 1398 صعودی خواهد بود و گروه‌ فلزات اساسی، پالایشی و خودرو پیشرو در این هفته خواهند بود.

IMG 20190407 012506 515

نگاه کارشناسان به روند شاخص

مهدی رضایتی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: با توجه به رشد قیمت کالاها (نفت، سنگ آهن، مس، روی و…) انتظار می‌رود بازار با شیب ملایمی رو به بالا حرکت کند. عدم اطمینان ناشی از میزان کاهش صادرات نفت در اردیبهشت و همچنین خبرهایی نظیر قرار گرفتن برخی نهادها در لیست سازمان‌های تحریم آمریکا (که بر تصویب FATF تاثیرگذار است) می‌توانند موجب کاهش سرعت رشد شاخص باشند. با این حال در کوتاه مدت گروه‌هایی نظیر پالایشی و فلزات اساسی جذابیت بیشتری خواهند داشت.

محمد خبری‌زاده دیگر کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: در هفته جاری بازار تحت تاثیر چند اتفاق است، اول از همه شایعه افزایش سرمایه در ایران‌خودرو و بانک ملت و دوم، افزایش قیمت دلار و همچنین نرخ‌های جهانی و اتفاق سوم گزارش‌های ماهانه خوب اسفند ماه در برخی صنایع از جمله صنعت سیمان و صنعت فلزات. همه این موارد می‌تواند نویدبخش هفته خوبی برای بازار سهام باشد.

وی ادامه داد: در کنار این عوامل، تنها نکته‌ای که شاید از سرعت رشد بازار بکاهد، رسیدن شاخص به نقاط مقاومت بوده که باید دید آیا شاخص می‌تواند با قدرت از این مقاومت‌ها عبور کند یا نه.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.