کد مطلب: ۵۹۶۲۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان بازار سرمایه

پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان بازار سرمایه

چهارشنبه با تعلیق نمادهای خودرویی، شاخص کل بورس با بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ واحد رشد (۰٫۶ درصد) در محدوده یک میلیون و ۴۵۶ واحد قرار گرفت. در این روز بانکی‌ها پیشتاز بازار بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جز یکشنبه که بورس تحت تاثیر بازگشایی شستا در روز قبل منفی شد،بازار سهام هفته گذشته مثبت بود. در نهایت چهارشنبه با تعلیق نمادهای خودرویی، شاخص کل بورس بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ واحد رشد (۰٫۶ درصد) کرد. و در محدوده یک میلیون و ۴۵۶ واحد قرار گرفت. در این روز بانکی‌ها پیشتاز بازار بودند.

پیش‌بینی‌ها خبر از آغاز سبز بورس در شنبه را می‌داد. اما اعلام خبر لغو افزایش قیمت خودرو، گمانه‌زنی‌ها را نسبت به آغاز خنثی و یا حتی منفی بازار شدت بخشید.

در نهایت بخش زیادی از کارشناسان شنبه را نوسانی، خنثی و یا منفی پیش‌بینی کرده‌اند. برخی نیز به شرط افزایش قیمت دلار به پایان سبز بورس در اولین روز از هفته آینده امیدوارند. احتمال ایجاد صف طویل فروش در حالی برای نماد خودرو زیاد است که گروه‌های پتروشیمی، پالایشگاهی، فلزی و غذایی از اقبال خوبی برخوردار خواهند بود.

در حالی که با اقدامات دستوری دولت بازار سهام هفته نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت. شوک آخرهفته به بورس بر بی‌اعتمادی سهامداران خرد دامن زده است. حال باید دید بازار سهام هفته آینده را به مدد قیمت دلار و گروه‌های متاثر از آن آرام و مثبت سپری خواهد کرد یا باز هم خبرهای غافلگیرکننده و منفی برای این بازار در راه است.

20211112 173948 1

آخرین پیش‌بینی‌های بورس را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • وحید

    به لطف دولت بی سواد فردا بازار خون گریه خواهد کرد

  • فیروزنیا

    آخه مگه این خبر لغو قیمت گذاری خودرو چند روز سر زبونها بود و تاثیر مثبت در بازار داشت که اینجوری آه و واویلا راه انداختین و عرش و فرش را بهم دوختین.
    از فرط بیکاری یه موضوعی را مثل آدامس بادکنکی هی میجوئین و بادش میکنین و وقتی که بادکنکش ترکید دوباره میجویید و دوباره بادکنکش میکنین .
    آقایان و خانم های سهامدار خرد خلاصه و جان کلام اینه ۲ راه بیشتر جلوی پای شما نیست ؛
    اولی ؛ هر کس که فکر میکنه اشتباه وارد این بازار شده و پشیمونه ،
    در این اوضاع حاکم ، بهتره از نصف ضرر برگرده و ازاین بازار و بورس خارج شه .
    دومی ؛ هر کی که فکر میکنه آدم ساده و دهن بینی هستش و با یه ( پیشده ) و یه ( پیش پیش ) حال به حال میشه ، بهتره در انتخواب مکان برای سرمایه گذاری یه تجدید نظر بکنه و یا احوال خودشو سازگار با این بازار کنه .
    سومی ؛ هر کس که فکر میکنه در مقایسه با بازارهای دیگه بازار سرمایه گزینهء مناسبی برای سرمایه گذاری است ، در این اوضاع حاکم ، با صبر و تحلیل و با استفاده از فرصت های جبران ، اقدام به بهبود پرتفوی و کاهش میانگین قیمتهای سر به سر در سبد سهام خود نماید .
    پس بهتره برای سلامتی خودتون هم که شده ، تکلیف خودتان را با خودتان در اسرع وقت مشخص کنید و خود را اسیر هیجانات بیهوده نکنید.
    در این ایام و روزگار ، ۸۰% قضایای حاکم ، مشیت حکومتی است و خارج از ارادهء مردم و ۱۰% دیگر شانس و ۱۰% الباقی هم تحلیل و منطق .
    به امید روزی که نفس باد صبا بر این مملکت بوزد .
    توصیهء و کلام آخر اینکه عاقل باشیم و بیهوده خود را وارد تلاطم های ساختگی و شیطانی نکنیم ، عقل و هوش و درک مواهبی هستند که انسان را از حیوان متمایز میکند ، باشد که توان استفاده از این مواهب نصیب همگان گردد .
    یا حق

  • ناشناس

    من متن رو نخوندم، ولی نخونده باید بگم همین کارشناسا همه رو به فنا دادن ا

  • ناشناس

    کوچکترین خبر بدی باعث ریزش بورس میشه بیشترن خبر خوب هم هیچ تاثیری در بورس نداره

  • ناشناس

    وقت دوستان بخیر
    این چه منطقیه که خبر منفی برای بورس؟؟ دلال های خودرو ناراحت شدن واسه بورس خبر خوبیه که ?
    واسه نمادهای خودرویی احتمال زیاد اثر منفی داشته باشه
    خودرو و خساپا
    به باقی سهما چه ربطی داره؟؟ #روهوا و قصد و غرض تیتیر نزنیم?

  • شهروند

    اخبار در دست دولت است و چشم اقتصاد به اخبار !اقتصادی که در اداره آن سواد اقتصادی نباشد و اقتصادی که قیمتهای آن از بازار پیروی نکند و دستوری باشد خب معلومه چشم به اخبار دارد و اخبار باعث نوسان قیمتها میشود و دست دولت از جیب مردم پر میشود! دست دولت در جیب مردم!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس

    بورس در حال درجا زدنه میارنش رو یکو چهارصدو پنجاه بعد یدفه قرمزو سیاه میشه میاد رو یکو صد دویست اقتصاد پوکیده پولاتونو بیرون بکشید از این بورس امنیتی نمایشی

  • محمد

    عجب بازاری با حرف های پوشالی درست شد!!!!!
    رو چه حسابی با منفی ۵ می‌ روید صف فروش با نفروختن نوسان گیران میشه ازین وضعیت نجات پیدا کرد دست دولت همیشه حامی بورس هم درد نکنه!

  • علی

    دولت جدید اعتقادی به بورس و بازار سرمایه نداره چون می گن بازار سرمایه یکجور قمارخانه محسوب میشه … الکی دلخوش نکنید به وعده های دولتمردان … دیگه روشون نمیشه بگن مردم بی خیال بورس بشین … فقط دارن بازی می دن سرمایه ملتو که بزاریم از بورس بریم … ولی نمی دونم چرا فروش اوراق بهادار قمار محسوب نمیشه

  • زیان دیده بورس

    با این کاری دولت با سهام دارای بدبخت کرد سرمایه رفت سمت ارز وطلا بلایی که قبلا در دولت روحانی اتفاق افتاد بر سر این دولت نیز خواهد امد من که نقد کردم با ۵۰درصدضرر(آه سهامداران یقه دولت خواهد چسبید)
    رفتم سمت دلارو طلا
    حتی اگه ضرر کنم که نمیکنم بهتر از بورسه که خون دل بخورم
    احتمال زیاددر آینده نزدیک دلار۳۵۰۰۰تومان راخواهد دید وطلا ۱٫۵میلیون تومان را.