کد مطلب: ۴۹۵۴۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱۰ آذر ۹۹ / احتمال ارزانی بیشتر دلار کم شد

پیش‌بینی قیمت دلار فردا 10 آذر 99 / احتمال ارزانی بیشتر دلار کم شد

قیمت دلار در بازار آزاد امروز 25000 تومان و دلار صرافی ملی ۲۴450 تومان بوده است. این دو قیمت دیروز به ترتیب 24950 و ۲۴۷۰۰ تومان بود. در واقع در حالی که قیمت دلار بازار آزاد طبق پیش‌بینی‌ها عمل کرد و ارزان نشد اما دلار صرافی ملی یک روند نزولی به خود گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هرچند پیش‌بینی ارزانی در بازار موازی ارز یعنی بازار طلا، جدی‌تر شدن اخبار مربوط به واکسن کرونا و جدی‌تر شدن بازگشت آمریکا به برجام هرکدام سیگنال‌هایی برای نزولی ماندن روند قیمت دلار هستند اما برخی اخبار امروز کمی نااطمینانی برای بازار ارز به وجود آورده‌اند.

واریز هزار میلیارد تومان منابع صندوق توسعه ملی به بورس، تصویب دوفوریت بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌‍‌‌‌ها در مجلس و احتمال لغو بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای با این طرح مجلس از جمله سیگنال‌های تحریک‌کننده قیمت دلار محسوب می‌شوند.

با این حال اخبار دیگری هم منتشر شده‌اند که احتمالا بتوانند به تداوم ارزانی ارز کمک کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته است: تمام صادرکنندگان دارای پروانه صادراتی (از ابتدای سال ۱۳۹۸ به بعد) با استفاده از واردات در مقابل صادرات با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توانند به ایفای تعهدات ارزی خود بپردازد.

رئیس جمهور ضمن تسلیت و تبریک به مناسبت ترور ناجوانمردانه و شهادت سرافرازانه دکتر محسن فخری زاده، دستور پیگیری لازم جهت پیشگیری و مقابله با این قبیل اقدامات ناامن کننده را صادر کرد.

رئیس کل بانک مرکزی نوشت: بانک مرکزی ضمن انجام اقدامات جدی برای ایجاد تعادل در بازار ارز از کلیه ابزارهای پولی در نیل به تورم هدف گذاری شده استفاده خواهد کرد، همچنین با توجه به تغییر قابل ملاحظه انتظارات تورمی در هفته‌های اخیر امید می‌رود که با این اقدامات سطح و نوسانات تورمی کاهش یافته و بستر مناسب تری برای فعالیت بنگاه‌های اقتصادی و جهش تولید فراهم شود.

با وجود این اخبار اختلاف قیمت دلار نیمایی با دلار بازار آزاد هم نشان می‌دهد همچنان احتمال نوسان قیمت دلار برای رسیدن به نرخ نیمایی وجود دارد.

بهای ارز در سامانه نیما امروز نهم آذر ماه ۲۵ هزار و ۸۳۱ تومان برای فروش دلار اعلام شده است. هرچند این نرخ سیگنال رشد برای قیمت دلار بازار آزاد دارد اما روند نزولی نرخ دلار نسبت به دیروز نشان می‌دهد احتمالا رشد قیمت دلار بازار مقطعی و کوتاه‌مدت باشد و پس از این مجددا قیمت دلار یک روند نزولی به خود بگیرد.

آیا فردا قیمت دلار طبق انتظار عمل می‌کند و نوسان محدود و ناچیزی نسبت به امروز را ثبت خواهد کرد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مرد تنها

    مطمئن باشید میره بالا

    • ناشناس

      ای ول مردتنها

  • حامد

    دلار و طلا میره بالا اما وضع خراب نیس.همه چی عادیه.
    حتی آگه صلح و سازشی هم باشه باز این روند کاهشی ارزش ریال با قدرت طبق نمودار تکنیکی 50 ساله به راه خودش ادامه خواهد داد.

  • کارن

    من ک دیگه چشامو بستم روبه همه چی تو دلمم خالیه انگار ی کالبد بدونه روحم فقط زندگیو میرم جلو بخدا خسته شدیم اهای مسولین بسه.

  • هادی

    فقط کامنتای دلال ها …همه میدونن آمریکا و ایران ب برجام بر می گردن اسراییل و عربستان از یک ماه پیش عزا گرفتن یکم جلوترو ببینید ایران نیاز ب ارز های بلوکه شده داره و آمریکا ب اینکه ایران ب سلاح اتمی نرسه یعنی اونی ک فکر می کنه این دوتا ب برجام بر نمی گرده رو زمین زندگی نمی کنه و هیچی بارش نیست

  • امین

    مردم برا نون کارت یارانه را دادن ک هر ماه نانوایی کارت بکش اونوقت بعضی ها …..

    • ناشناس

      راست مبگی

  • ناشناس

    امیدوارم نون بشه 5000تومن شاید مردم به خودشون بیان

    • ناشناس

      درمحل ما سنگک ۱۰ هزارتومانی هم می فروشند یک ذره خشخاش میپاشد ،،البته من تاحالا همچین ظلمی به کسی نکردم و حداکثر سنگک ۳ تومانی خریدم که کمترین قیمت نان درمحل ماست

  • شهروند ایران

    این مسولین میتونن قیمت دلار رو یه شبه بالا ببرن اما نمیتونن قیمت دلار رو یه شبه پایین بیارن

  • ناشناس

    خدا ازتون نگذره که هی میگیدخداکنه طلا بره بالا دلار بره بالا٬به بقیه چه که شما فرصت طلبها رفتید طلا ودلار خریدید٬این شمایید که مردمو با اینکاراتون بدبخت کردید٬خدا جای حق نشسته و طرف شماها نیست٬خجالت نمیکشید خدا خدا میکنید٬مثل اینکه بری مال مردمو بخوری بعد بیای بگی خدایا به سفره م برکت بده٬شرم برشما

  • ناشناس

    سلام
    چی بنویسم ?
    همه قیمت های نجومی کالا ها و …را بی خیال شدیم چسبیدیم به نرخ های ارزی و دلار !ابن دلار اگر اینجوری که مرغ و سیمان و لاستیک هستش باید ۴۰ تا باشه

  • ناشناس

    این نظرهایی احمقانه وکوچه بازاری چیه؟!کشورباان شاالله وماشاالله هیچ چیزش درست نمیشه! علمی حرف بزنیدتاشایسته سالاری نباشه درروی همین پاشنه میگرده!اقتصادباریش وپشم درست نمیشه قرن21هست آکادامیک وعلمی حرف بزنین تاروزی ک شمااینجورحرف بزنین ورفتارکنین….حال کشوربهترازاین نمیشه ….ن جهادی…ن ریش وپشم…فقط دانش علم سکولاریزم