کد مطلب: ۴۹۲۱۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۲۷ آبان ۹۹ / ارزانی دلار محتمل‌ترین سناریو

پیش‌بینی قیمت دلار فردا 27 آبان 99 / ارزانی دلار محتمل‌ترین سناریو

قیمت دلار صرافی ملی و دلار بازار آزاد امروز روندی متفاوت از هم داشتند. هرچند دلار صرافی ملی 100 تومان نسبت به دیروز کاهش یافت و به 25900 تومان رسید اما دلار بازار در حد 200 تومان نوسان مثبت را پشت سر گذاشت و به 26200 تومان رسید. فردا وضعیت چطور است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهمترین خبر امروز کشف دومین واکسن کرونا است که با کاهش نااطمینانی از بازار طلا، قیمت آن را متاثر کرد. به نظر می‌رسد این اتفاق فردا نیز خودش را این بار در بازار ارز نشان دهد.

درباره وضعیت بازار موازی ارز یعنی طلا، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تجارت‌نیوز گفته است: چنانچه نسخه‌های جدید واکسن کرونا رونمایی شود، کاهش قیمت طلا ادامه‌دار است.

از سوی دیگر امروز نیز رئیس کل بانک مرکزی درباره ثبات اقتصادی سخن گفته است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ناکامی دشمنان در تحقق هدف فروپاشی اقتصادی کشور گفت: واضعان فشار حداکثری با ایستادگی ملت و مسئولان، ناکام شدند و بحمدلله در آینده ثبات بیشتری در اقتصاد خواهیم داشت.

عبدالناصر همتی همچنین با پیش‌بینی بهبود شاخص‌های اقتصادی در آبان ماه نسبت به ماه قبل گفت: رشد بخش غیرنفتی کشور در نیمه دوم سال گذشته بهبود یافت و در سه ماهه اول امسال کمتر از یک درصد منفی شد و این مهم ریشه در حمایت بانک‌ها از جهش تولید به ویژه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به بخش‌های اقتصادی و تولیدی کشور دارد؛ به طوری که سرمایه در گردش بخش‌های صنعت و کشاورزی به ترتیب ۷۴ و ۶۹ درصد رشد داشته است.

در کنار این دو عامل، می‌توان به برنامه تعطیلی گسترده از اول آذر ماه امسال نیز اشاره کرد که احتمالا به رکود بازار ارز عمق بیشتری بدهد. با این روند بعید است که فردا یعنی 27 آیان ماه بازار ارز روز متفاوت و پرنوسانی داشته باشد و احتمالا کاهش قیمت دیگری را تجربه کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شما ميگي ارزان ميشه ، پس حتما گرون ميشه

    • ناشناس

      من مطمئنم تا قبل از عید ۱۴۰۰ دلار به ۱۲ هزار تومان میشه

    • ناشناس

      آرزو بر جوانان عیب نیست
      شتر در خواب ببیند چیزها

    • ناشناس

      بشین تا بشه دوازده تومن تو ایران دیگه خبری ازارزونی نیست ونخاد ک باشه مگه وقتی روحانی بره

  • ناشناس

    با خبرهایی که به گوش میرسه _ واکسن کورنا_ و برگشت به برجام ،و نخریدن مردم فهیمان ، بهتره دارندگان و انبارکنندگان فعلا دست از فروش بکشن تا به زودی با قیمت باورنکردنی دارایی های خودشون رو به فروشند مثل پراید با قیمت ۳۰میلیون تومن فعلا قیمت ها هنوز خیلی بالاست هرچند خریداری هم نیست.

    • ناشناس

      متاسفم براتون که اینقدر بی فکر و خوش بلورین تا بوده همیشه اقتصاد ایران همین بود اگه یادتون باشه قبل از برجام گروهی بود و بعد از برجام گرونتر شد لطفا قدری تفکر التماس تفکر و دعا

    • ناشناس

      صد بار اینو گفتی عه

    • ناشناس

      قسم حضرت عباس باور کنیم یا دمبه خروسوکه اینجوری بیرون زده

    • ناشناس

      یعنی واقعا فک میکنی پراید میشه ۳۰ تومن??? نمیدونم چند سالته ولی خواهشا مشاور اقتصادیت رو عوض کن

    • ناشناس

      چقدر ساده ای!!!!

  • ناشناس

    بابا خود مردمم خوششون میاد گرون شه
    یهو میبینه یه وسیله ای که داره و گرون شدا کلی ذووق میکنه و دوستداره بره بالا
    واقعا برای هشتاد میلیون نفر متاسفم

  • ناشناس

    بنده خدا دولت داره سر کارتون میذاره مثل گذشنه

  • Taha economy

    بر اساس داده های اقتصادی و در نظر گرفتن عوامل متعدد از جمله تخمین میزان کوچک تر شدن اقتصاد ایران طی چند سال اخیر نرخ واقعی دلار بین 20000 الی 21000 تومان باید باشد.که با توجه به وضعیت فعلی کشور افزایش 3000 تومان به هر یک از اعداد فوق قیمت 23000 الی 25000 تومان برای دلار منطقی است . افزودن این 3000 تومان هم به دلیل عدم محاسبه دقیق احساسات و هیجانات افراد است که این 3000 تومان maximum این عامل را در بدترین شرایط پوشش می دهد.
    توجه داشته باشید اقتصاد کنونی ایران دچار بیماری هایی اعم از داخلی و خارجی است که پمپاژ خبری و ایجاد جو روانی قادر به درمان آن نیست.برگشت قیمت دلار به زیر 23000 تومان در شرایط فعلی و پرورش این تفکر در ذهن نه تنها به افراد کمکی نخواهد کرد بلکه سبب می شود در تصمیم گیری ها دچار اشتباه شوند توجه داشته باشید ما باید مثل بازار فکر کنیم نه بازار مثل ما.

  • ناشناس

    ۲۰۰۰گران میشه امروز

  • ناشناس

    چرا ما متوجه نیستیم که هرچقدر هم اجناس وکالاها ارزان شود باز هم گران است مگر همین پراید را به قیمت 6میلیون تومان با منت نمیفروختند حالا که این همه بالا رفته اندکی که قیمت تعدیل می‌شود خوشحالیم !!همیشه همینجوری بوده اجناس را 300درصد گران میکنند بعد 30درصد کاهش میدهند همه هم خوشحالیم

  • ناشناس

    وقتی شد ۳۰۰۰تومان اونموقع بگیدارزون شد

  • ناشناس

    هیچ ارزانی درکار نیست الان بودجه داره تقدیم مجلس میشه هرچه قیمت دلارپایین تر باشه برای بودجه بهتره