خبر مهم:

کد مطلب: ۴۸۲۶۴۲

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۹۹

پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال 99

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال متوسط قیمت مسکن هر ماه حدود 10 درصد افزایش یابد و اگر چنین شود احتمالا متوسط قیمت مسکن در تهران تا پایان سال به متری 35 میلیون تومان هم می‌رسد.

بیت الله ستاریان، کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره وضعیت قیمت مسکن تا پایان سال گفت: از ابتدای سال تاکنون متوسط قیمت مسکن بین پنج تا 10 درصد افزایش یافته است. پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال متوسط قیمت مسکن هر ماه حدود 10 درصد افزایش یابد. یعنی احتمالا متوسط قیمت مسکن در تهران تا پایان سال به متری 35 میلیون تومان هم می‌رسد.

بیت الله ستاریان افزود: البته در شهریور ماه متوسط قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه ماه گذشته کاهش یافت و سرعت رشد مسکن نسبت به گذشته کُندتر شده است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا انتخابات آمریکا در کاهش قیمت مسکن تاثیری ندارد؟ اظهار کرد: انتخابات آمریکا ممکن است بر درآمد سرانه کشور تاثیرگذار باشد اما به طور کلی انتخابات آمریکا تاثیری در کاهش قیمت مسکن ندارد.

به گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت خریدوفروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در شهریور ماه به ۲۴ میلیون تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۱.۷ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، در شهریورماه امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 8.5 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 6.8 درصد کاهش و 203.7 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 24میلیون و 200هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 5.1 و 91.7درصد افزایش نشان می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به اون ابر تورم وحشتناک داریم نزدیک میشیم

  • ناشناس

    تمام جوانان هموطنانمان دارن به سن تجرد قطعی میرسند و پیری در انتظار آنان هست بدون اینکه بتوانند با این مشکلات اقتصادی و بیکاری فایق آیند. اینجور موقع ها تیکه کلام چیست؟؟؟

  • ناشناس

    اگر قیمت دلار پایین بیاید .همه چیز ارزان می شود .مردم با قیمت دلارخود سرانه افزایش ۷ برابری قیمت می دهند .

  • ناشناس

    قیمت مسکن متاسفانه خیلی افزایش داشته است
    ولی نسبت به سایر بازارها رشد چندانی نشون نداد، ولی در آبان 99 با افزایش قیمت چشمگیری رو برو بودیم که میتوان گفت قیمت در بازار مسکن پیشخور شده است.. لذا هر چند ما باز با افزایش قیمت روبرو خواهیم بود، اما نه به اندازه آبان 99
    اما نکته مهمتر اینکه قیمت مسکن به هیچ عنوان پایین نخواهد امد، حتی با صفر شدن صادرات نفت
    این سیستم آنتروپی در درون خودش تورم را خلق میکند…. پس به هیچ عنوان در هیچ زمینه ای ما شاهد کاهش قیمت نخواهیم بود.. اگر قیمت در یک بازار کاهش نصبی انجام دهد، در میان مدت با افزایش قیمتیه بیشترو روبرو خواهیم بود…

    • ناشناس

      رشد نکرد؟دلار 3600 شده 26 حدود 7 برابر! خونه متری 4 تومن شده 40 تومن بعد افزایش نداشته؟

  • ناشناس

    جک نگو بابا باید بیاد پایین.همه چی به زور 6 7 برابر شده تو این 4 سال همشونم میل به کاهش داره اون وقت متوسط قیمت مسکن تو تهران چرا باید بشه 10 برابر؟

  • ناشناس

    متوسط قیمت مسکن در تهران از 4 تومن آخر سال 95 شده 27 تومن مهر 99!تازه این 7 برابر شدن واسه متوسط تهرانه! شما بیا منطقه 5 بابای 10 11 برابر شده مسکن!کدوم بازار تواین مملکت 10 برابر شده یا بالای 7 برابر شده که مسکن شده؟تازه انتظار رشدم دارید؟

  • ناشناس

    به نظرتان خونه تا ۵ سال آینده متری چند میشع؟؟

  • علی

    من میگم دلار میشه هزار تومن . مسکن هم میشه متری صد هزار تومن . میشه مثل زمان قدیم … هر کی که ناراحته فقط فحش نده

    • شاد

      پیش گوییات مثل خودت خوشگله !!??

  • محمدرضا کمالی

    قیمت مسکن به دلیل رکود چند ساله ریزش شدید دارد واز تیر ماه ۹۹ تا بهمن ماه ۳۵ درصد قیمت ملک کاهش داشته است .کمالی کارشناس ارشد ملک ومسکن

    • ناشناس

      سلام و درود. اهل خوی هستم پس چرا شهر ما ارزون نمیشه. والا بنگاهی ها حرف خودشونو میزنن. بنظرتون بعد از عید مسکن تو شهرای کوچک چطور میشه

  • ناصر

    با سلام خدمت همه دوستان لطفا دیگران را به خرید ملک و آپارتمان تشویق و تحریک نکنید که همین حرکت با عث تورم در مسکن خواهد شد .عامل اصلی گرانی در بازار مسکن خودمان هستیم دیگر موارد بیشتر مساعل حاشیه ای و کم تاثیر می باشد.
    آنانی که چند هزار دستگاه آپارتمان خالی در اختیار دارند ربطی به آمریکا و انتخابات آمریکا ندارد . مردم خوشان به هم رحم نمی کنند و رفتارهای بی رحمانه ای نسبت به هم دارند