کد مطلب: ۴۰۹۵۸۷

چرا پراید در هفته گذشته گران شد؟

چرا پراید در هفته گذشته گران شد؟

یک کارشناس حوزه خودرو گفت: مهم‌ترین دلیلی که در هفته گذشته شرایط را به سمت افزایش قیمت خودرو سوق داد، اعلام خبر توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ جی ال ایکس بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید محمد بحرینیان، از اعضای اتاق بازرگانی مشهد در رابطه با دلایل افزایش قیمت خودرو در هفته گذشته اظهار کرد: با نوساناتی که در یکی دو سال گذشته در کل اقتصاد کشور به وجود آمده، بازار خودرو نیز تاثیر پذیرفته و هر گاه خبر جدیدی می‌آید و شرایط برای سفته‌بازی مهیا می‌شود، دوباره نوسان قیمتی بر بازار حکمفرما می‌شود و در هفته گذشته نیز دلایلی برای این اتفاق به وجود آمد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین دلیلی که در هفته گذشته شرایط را به سمت افزایش قیمت سوق داد، اعلام خبر توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ جی ال ایکس بود.

این کارشناس حوزه خودرو عنوان کرد: این، شرایط را برای سفته‌بازی عده‌ای فراهم کرد که در نتیجه آن دوباره در هفته مورد بحث قیمت‌ها روند صعودی به خود گرفتند.

بحرینیان تاکید کرد: البته این خیلی ساده‌لوحانه خواهد بود که تنها دلیل را به این مساله خلاصه کنیم. درست مانند اقتصاد ایران که تنها به یک دلیل بحران‌زده نشده و یا تنها به یک عارضه دچار نیست.

وی تاکید کرد: بازار خودروی کشور ما با مجموعه عواملی دست و پنجه نرم می‌کند که به بحرانی شدن و نوسانات آن انجامیده است.

قیمت پراید در یک هفته گذشته بیش از ۵ میلیون تومان افزایش یافته است و به مرز ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.