کد مطلب: ۴۵۵۷۷۸

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

چه زمانی خانه بخریم؟

چه زمانی خانه بخریم؟

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: همیشه توصیه ما به خانه اولی‌ها یا سرمایه‌گذاران این است که در صورت لزوم خانه بخرند؛ چرا که اگر بازار سهام از جذابیت بیافتد دوباره بخش زیادی از سرمایه‌ها به سمت بازار مسکن سوق پیدا خواهد کرد.

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که قیمت مسکن تا پایان تابستان ارزان خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت مسکن به بازارهای موازی از جمله بازار سهام ارتباط دارد، چنانچه بازار سهام جذابیتش را از دست بدهد قیمت مسکن افزایش خواهد یافت. آنچه به نظر می‌رسد این است که بورس فعلا تا پایان تابستان برای مردم جذابیت دارد. بنابراین مردم سرمایه‌هایشان را به بازار بورس هدایت خواهند کرد.

عطا آیت‌الهی افزود: در بازار مسکن تحول جدیدی تا پایان فصل تابستان ایجاد نخواهد شد. اینکه برخی در بازار مسکن از شایعاتی مبنی بر افزایش یا کاهش سخن می‌گویند معتقدیم که تا پایان تابستان قیمت مسکن نه افزایش و نه کاهش خواهد یافت. هم اکنون متوسط قیمت مسکن طبق گزارش‌های وزارت راه و شهرسازی ۱۷ میلیون تومان است. در بدبینانه‌ترین شرایط ممکن است قیمت مسکن تا پایان سال حدود پنج درصد رشد داشته باشد.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا فعلا فرصت مناسبی برای خرید خانه است یا خیر؟ اظهارکرد: همیشه توصیه ما به خانه اولی‌ها یا سرمایه‌گذاران این است که در صورت لزوم خانه بخرند؛ چرا که اگر بازار سهام از جذابیت بیافت دوباره بخش زیادی از سرمایه‌ها به سمت بازار مسکن سوق پیدا خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یه مشت حرف مفت چن ساله قینت خونه رکود داشته و ارزونم نشده

  • ali

    دروغ میگ بخرید اگر پول دارید

  • حسین

    ما هیچوقت نمی تونیم خونه بخریم، اما ترو خدا کاری کنید که دیگه هیچوقت التهاب در بازار مسکن نیفته

  • ناشناس

    توصیه میکنم بگید شورای رقابت بیاد قیمت بزاره بهتون قول میدم مسکن بشه متری ۷ میلیون

  • ناشناس

    به کوری چشم دشمنان دلالان وسود جویان از اول تیر ریزش شدید قیمت مسکن شروع می شود .شما کارشناس مسکن هستین ولی بنده سواد عالی ندارم و تحصیلات بنده سیکل است .حالا ببین نظر کارشناسانه شما درست است یا نظر بیسوادی بنده

  • ناشناس

    به خودت روحیه بده و بگو تا پایان تابستان ثابت می ماند .چند تا واحد داری .واقعا داره ریزش می کنه مردم دست نگهدارید و فعلا نخرید به حال قوه الهی تکرار زمان قطعنامه ۵۹۸ داره انجام می گیره و کلید خوردومسکن داره مصرفی می شه

  • ااااا

    انگار اینجا زندکی نمیکنید …. قیمت مسکن فدق العاده صعودی هست

  • مرتضی

    سلام
    واقعا وضعیت اجاره مسکن داغون هست….
    بخدا قسم اجاره و رهن رو هربنگاه ملکی میرویم نسبت به سال گذشته دوبرابر تا سه برابر بیشتر میگن اخه ما مردم با این وضعیت گرونی و اقتصادی چجوری میتونم رهن و اجاره خودم در بهترین حالت دوبرابر کنیم.
    الان فقط بخاطر اینکه بتونم زیر یک سر پناه باشم باید رهن و اجاره رو نسبت به پارسال دوبرابر کنم و همچنین به حومه شهری بیشتر بیشتر بروم.
    به هرکی میپرستید صدای مارو به گوش مسولین برسونید.بخدا یکی از علت های وضعیت داغون مسکن این سایت های اینترنتی که هرکی رسیده برای خودش قیمت فضایی تعین کرده.
    لطفا و خواهشا پیگیری کنید.

  • ناشناس

    دلال

  • ناشناس

    وقتی مردم قدرت خرید ندارند چطوری بخرن؟