کد مطلب: ۲۳۶۱۲۶

چین «ارز رمزنگار یوآن» تولید می‌کند

چین «ارز رمزنگار یوآن» تولید می‌کند

بانک مرکزی چین در حال استخراج یک ارز دیجیتال با نام «یوآن رمزنگار» است.

در حاشیه اجلاس اقتصادی در یالتا روسیه، «هوآن ژانگ» موسس گروه بلاک‌چین DAEX چین در ارتباط با توسعه بازار رمزنگار در چین و چشم انداز ملحق شدن قدرت ها با روسیه در این حوزه گفت: چین به هیچ ارز رمزنگاری اجازه نخواهد داد که در داخل این کشور گردش داشته باشد؛ مگر اینکه یوآن دیجیتال باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حال حاضر گروه DAEX بر روی اکوسیستمی شفاف در حوزه ارزهای مجازی فعالیت می‌کند. این شرکت به صورت فعالانه با روسیه بمنظور معرفی سیستمی شفاف همکاری می‌کند که مردم را قادر به ردیابی تمام تراکنش های انجام گرفته شده با ارز رمزنگار می‌کند.

به گفته وی، چین در مورد فناوری بلاک‌چین یک رویکرد مثبتی دارد؛ اما مقامات پکن نسبت به ارزهای رمزنگار ترس دارند؛ ضمن اینکه بانک مرکزی چین در حال کار بر روی سکه دیجیتال خود با نام «یوآن رمزنگار» است و مقامات چین به هیچ ارزمجازی دیگری اجازه گردش در اقتصاد این کشور نخواهند داد.

بر پایه این گزارش، در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی چین عرضه اولیه سکه‌های دیجیتال و ارزهای رمزنگار را ممنوع و سپس تبلیغات ارزها را بر روی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی قدغن و به بانک‌های ملی این کشور توصیه کرد معاملاتی را که با ارزهای رمزنگار انجام می‌شوند را خدمات ندهد.

منبع:اسپوتنیک

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.