کد مطلب: ۱۷۴۸۷۴

کاهش شاخص قیمت غذا در ماه نوامبر

کاهش شاخص قیمت غذا در ماه نوامبر

فائو اعلام کرد: در ماه نوامبر قیمت جهانی غذا نسبت به ماه قبل کاهش یافت اما افزایش زیادی در قیمت شکر و روغن وجود داشت که تا حدود زیادی کاهش بیش از اندازه قیمت فرآورده‌های لبنی را جبران کرد.

فائو در جدیدترین آمارها اعلام کرد که شاخص قیمت غذا در ماه نوامبر نیم‌درصد کاهش یافت و پیش‌بینی کرد تولید غلات در سال جاری ۱۶.۸ میلیون تن و تولید گندم یک درصد افزایش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز؛ سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) اعلام کرد: در ماه نوامبر قیمت جهانی غذا نسبت به ماه قبل کاهش یافت اما افزایش زیادی در قیمت شکر و روغن وجود داشت که تا حدود زیادی کاهش بیش از اندازه قیمت فرآورده‌های لبنی را جبران کرد.

شاخص قیمت غذای سازمان خواربار جهانی که ماهانه تغییرات آن را در سبد غلات، دانه‌های روغنی، فراورده‌های لبنی، گوشت و شکر اعلام می‌کند، در ماه نوامبر به طور میانگین ۱۷۵.۸ اعلام کرد که نسبت به ماه اکتبر نیم درصد کاهش داشت.

قیمت غذا در بازارهای بین‌المللی نسبت به ماه نوامبر گذشته افزایش ۲.۳ درصدی داشت. قیمت محصولات کشاورزی با نوسان بیشتری همراه بودند و فائو گفته است که انتظار دارد این قیمت‌ها در دهه آینده ثبات بیشتری داشته باشد.

همچنین فائو پیش‌بینی خود از تولید غلات را در سال ۲۰۱۷ تا ۲.۶۲۷ میلیارد تن افزایش داد که نسبت به سال گذشته ۱۶.۸ میلیون تن بیشتر شده و میزان تولیدات به بیشترین میزان خود در سال‌های گذشته رسیده است.

سازمان خواربار کشاورزی همچنین پیش‌بینی خود را برای تولید گندم به ۷۵۴.۸ میلیون تن افزایش داد که نسبت به سال گذشته یک درصد رشد خواهد داشت.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.