خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۳۷۲۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیت کوین در انتظار نتیجه نبرد گاوها و خرس‌های بازار

بیت کوین در انتظار نتیجه نبرد گاوها و خرس‌های بازار

بیت کوین و اتریوم موفق به حفظ شتاب صعودی نشدند و به ترتیب از سطوح 23000 دلار و 1600 دلار کاهش پیدا کردند. این امر ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر قرار داد، زیرا با 3.52 درصد کاهش در مجموع به سطح 1 تریلیون دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از ابتدای سال 2023، بازار ارزهای دیجیتال روند صعودی را پیش گرفتند. ارزش بیت کوین در روزهای اخیر بیش از 40 درصد افزایش داشته است. گفتنی است، به نظر می‌رسد که رشد بیت کوین در وضعیت پایانی قرار گرفته است.

با این حال، روند نزولی اخیر آنها را می‌توان به گزارش‌هایی نسبت داد که حاکی از افزایش کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال در سال گذشته است. این سرقت‌ها منجر به سرقت حدود 1 میلیون دلار تنها در جوامع Swift Current و Maidstone شد.

در ادامه، به نظر می رسد معامله‌گران در ارائه عملکردی قوی قبل از داده‌های رشد اقتصادی این هفته ایالات متحده مردد هستند. بازار اکنون بر روی ارقام تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم ایالات متحده متمرکز شده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های مشخص شده، این ارقام در روز پنجشنبه ارائه خواهند شد که می‌توانند تعیین‌کننده اقدامات جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو در 31 ژانویه تا 1 فوریه باشند.

طبق گفته اکثر سرمایه‌گذاران، انتظار می‌رود که فدرال رزرو در جلسه سیاست‌گذاری خود در هفته آینده، نرخ بهره را 25 واحد پایه (bps) افزایش دهد.

اگر علامت‌‌هایی وجود داشته باشد که نشان دهد اقتصاد ایالات متحده در حال ورود به وضعیت رکودی است، فدرال رزرو به زودی چرخه انقباض خود را متوقف و نرخ های بهره را کاهش می‌دهد. در این زمان، ارزش ارزهای دیجیتال ممکن است افزایش یابد.

نمودار بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر ۲۲۶۶۷ دلار ارزش دارد و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن ۲۷ میلیارد دلار است. بیت کوین در 24 ساعت گذشته نزدیک به 1.50 درصد سقوط داشته است. این رمزارز در CoinMarketCap با ارزش بازار زنده 437 میلیارد دلار در حال حاضر در رتبه اول قرار دارد.

بیت کوین به سطح حمایت 22325 دلار سقوط کرد و بسته شدن کندل‌های دوجی قیمت بالاتر از این سطح نشان می‌دهد که بازگشت صعودی همچنان امکان پذیر است.

از طرف دیگر، سطح مقاومت فوری برای بیت کوین 23250 دلار است و شکست قیمت بالاتر از این سطوح می‌تواند بیت کوین را در سطوح بالای 23900 و 25150 دلار قرار دهد.

از جنبه نزولی، شکست نزولی از سطح 22325 دلار پتانسیل این را دارد که روند فروش را تا رسیدن به مرز 21500 دلار افزایش دهد. اگر بیت کوین به زیر 21500 دلار سقوط کند، ممکن است تا سطح 20450 دلار سقوط کند.

افزایش کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال

طبق RCMP ساسکاچوان، مناطق سوئیفت Current و Maidstone به دلیل افزایش کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال در سال گذشته، نزدیک به یک میلیون دلار از دست دادند. RCMP در سوئیفت کرنت گزارش‌هایی از 105 شهروند مبنی بر اینکه آنها قربانی تماس‌های تلفنی کلاهبرداری شده‌اند دریافت کرد که چند مورد از آنها مربوط به بیت کوین بودند.

به گفته منابع آگاه، این کلاهبرداری‌ها در مجموع 360 هزار دلار برای قربانیان منطقه هزینه داشته است. قربانیان در مجموع 570000 دلار در 37 ادعای کلاهبرداری ارز دیجیتال به Maidstone RCMP متضرر شده‌اند.

همچنین شایان ذکر است که کلاهبرداران از تکنیک‌های مختلفی از جمله تبلیغات فریبنده، کلاهبرداری از مقامات و دوره‌های ساختگی استفاده می‌کردند. آن‌ها در این دوره‌ها مدعی آموزش نحوه تجارت ارزهای دیجیتال به مردم بودند.

علاوه بر این، اداره تحقیقات فدرال گزارش داد که دو سازمان سایبری مرتبط با کره شمالی، Lazarus Group و APT38، مسئول سرقت 100 میلیون دلاری از پل Horizon شرکت آمریکایی هارمونی در ماه ژوئن هستند.

هدیه 346 میلیون دلاری

بایننس تقریباً 346 میلیون دلار بیت کوین را برای صرافی ارز دیجیتال Bitzlato پردازش کرد که سازنده آن هفته گذشته توسط مقامات آمریکایی به ظن راه اندازی یک موتور پولشویی دستگیر شد.

بر اساس گزارش شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه داری آمریکا (FinCEN)، بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، یکی از سه طرف مقابل بیتزلاتو از نظر بیت کوین دریافتی بین ماه می 2018 تا سپتامبر 2022 است.

پیش بینی مدیر عامل شرکت ARK Invest

به گفته مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و فناوری ARK Invest، ارزش دارایی‌های رمز ارز در سال جاری به دلیل کاهش تورم و تغییر در سیاست پولی فدرال رزرو تغییر قابل توجهی خواهد داشت.

یکی دیگر از عواملی که ممکن است از بازار ارزهای دیجیتال حمایت کند، اخباری است که نشان می‌دهد این ارز دیجیتال در تعدادی زیادی از زمینه‌ها مورد توجه قرار گرفته است و به کاربران اجازه می‌دهد تا از اقدامات خود به صورت خرد درآمد کسب کنند.

ZEBEDEE، ارائه‌دهنده خدمات مالی و Fountain، یک پلتفرم پادکست، همکاری جدیدی را در 24 ژانویه اعلام کردند تا پرداخت‌های خرد بیت کوین (BTC) را برای بینندگان پادکست فعال کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.