کد مطلب: ۷۷۵۶۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افتتاح طولانی‌ترین تونل دوچرخه سواری جهان

افتتاح طولانی‌ترین تونل دوچرخه سواری جهان

طولانی‌ترین تونل دوچرخه سواری اروپا با هدف کاهش ترافیک در یکی از شهرهای نروژ افتتاح می‌شود. این طولانی‌ترین تونل جهان است که برای چنین مقاصدی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نروژ در حال آماده شدن برای افتتاح طولانی ترین تونل دوچرخه سواری اروپاست. برگن نروژ شهری است که دارد خود را برای افتتاح طولانی‌ترین تونل عابر پیاده و دوچرخه‌سواری جهان آماده می‌کند. در 15 آوریل 2023، تونل 2.9 کیلومتری با دویدن و دوچرخه‌سواری گروهی به روی عموم باز خواهد شد. حدود 10 دقیقه دوچرخه سواری و 30 تا 45 دقیقه پیاده‌روی در این تونل، زمان خواهد برد.

این تونل از میان کوه Løvstakken در شهر جنوب غربی نروژ می‌گذرد و مناطق مسکونی Fyllingsdalen و Mindemyren را به هم متصل می‌کند. دوچرخه سواران می‌توانند با استفاده از مسیرهای موجود به سمت مرکز برگن ادامه دهند.

هم تونل Fyllingsdal و هم بقیه مسیر دوچرخه سواری به مرکز شهر برگن از طریق Miljøløftet (وعده زیست محیطی) تحت حمایت شهرداری تامین می‌شود.

هدف ساخت این تونل این است که انتخاب دوچرخه سواری و پیاده‌روی را برای افراد بیشتری به جای رانندگی آسان‌تر شود. این نه تنها می‌تواند به کاهش ترافیک در شهر کمک کند، بلکه می‌تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از گرمایش سیاره و آلودگی ناسالم نیز کمک کند.

مسافت کل مسیر از Fyllingsdalen تا Festplassen در مرکز شهر 7.8 کیلومتر است که با دوچرخه حدود 25 دقیقه طول می‌کشد. در حال حاضر، دوچرخه سواری بین این مناطق حدود 40 دقیقه طول می‌کشد.

آیا واقعا این تونل طولانی‌ترین در جهان خواهد بود؟

به نقل از یورونیوز ، تونل دوچرخه سواری برگن به عنوان طولانی‌ترین تونل جهان معرفی شده است. اما این تونل با برخی هشدارها همراه است.

تونل اسنوکوالمی در نزدیکی سیاتل، ایالات متحده آمریکا ، 3.6 کیلومتر طول دارد. با این حال، یک تونل ریلی متروک را در کنار خود دارد بنابراین نمی‌توان آن را طولانی‌ترین تونل دوچرخه سواری جهان نامید. به عبارت دیگر تونل چرخه فیلینگزدال دومین تونل طولانی در جهان و طولانی‌ترین تونل دوچرخه سواری و پیاده‌روی جهان محسوب می‌شود.

این تونل به موازات خط راه آهن سبک جدید که در نوامبر افتتاح شد، به عنوان یک راه فرار برای مسافران قطار عمل می کند. با حمایت و سرمایه‌گذاری دولت، خطوط اختصاصی عابر پیاده و دوچرخه به ترتیب 2.5 و 3.5 متر عرض در طراحی این تونل تعبیه شده است.

تونل Fyllingsdal چه ساعتی باز است؟

این تونل همه روزه از ساعت 5:30 صبح تا 11:30 شب باز خواهد بود. دارای ایستگاه‌های استراحت با نور مناسب و دوربین های امنیتی در سراسر آن است. نورپردازی پویا رنگارنگ موجی از نور را هنگامی که دوچرخه‌سوار یا عابر پیاده وارد تونل در دو انتهای آن می‌شود ایجاد می‌کند و دوچرخه‌سواران را از ترافیک روبرو آگاه می‌کند. تلفن های اضطراری در هر 250 متر در دسترس هستند.

تونل در دمای ثابت 7 درجه سانتیگراد نگه داشته می‌شود و آن را به یک مسیر تمرینی جذاب برای دوندگان در روزهای سردتر تبدیل می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.