کد مطلب: ۷۶۰۹۹۴

سهم انرژی پاک از اعتبار مالیاتی آمریکا چقدر است؟

بودجه ۱۰ میلیارد دلاری بایدن به انرژی پاک

بودجه 10 میلیارد دلاری بایدن به انرژی پاک

استفاده از انرژی پاک به نقطه ای رسیده است که آمریکا برای آن اعتبار مالیاتی در نظر می‌گیرد و در همین راستا اروپا قوانینی را تصویب می‌کند که سوخت‌های فسیلی دیگر جایگاهی در برنامه آن‌ها ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس جمهور آمریکا از تخصیص اعتبار مالیاتی 10 میلیارد دلاری برای سازندگان انرژی پاک و تولیدکنندگان انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد. دولت بایدن پس از دریافت 10 میلیارد دلار از قانون کاهش تورم، اعتبار مالیاتی خاصی برای تولیدکنندگان پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی، سلول‌های سوختی و سایر تجهیزات انرژی پاک و تجدیدپذیر اختصاص خواهد داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ ، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که پروژه‌های انرژی پاک و تجدیدپذیر با سه شرط می‌توانند از اعتبار مالیاتی تخصیص یافته برخوردار شوند:

افزایش تولید داخلی در راستای انرژی‌های پاک

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای

ایجاد زنجیره تامین داخلی برای مواد معدنی حیاتی.

سهم انرژی پاک از مالیات آمریکا

این وزارتخانه در اطلاعیه خود با اشاره به سهم انرژی پاک از نظام مالیاتی آمریکا اعلام کرد: این برنامه 30 درصد اعتبار مالیاتی برای فناوری‌هایی مانند سیستم‌های جذب کربن، پروژه‌های نوسازی شبکه، تولید هیدروژن پاک و وسایل نقلیه الکتریکی یا سلول سوختی و همچنین تجهیزاتی که انتشار گازهای گلخانه‌ای از تاسیسات صنعتی را کاهش می دهد، ارائه می‌کند. دور اول بودجه، حدود 4 میلیارد دلار، شامل 1.6 میلیارد دلار است که به پروژه‌هایی در مناطقی که معادن زغال سنگ و نیروگاه‌های زغال سنگ تعطیل شده‌اند، اختصاص داده شده است.

اعتبار پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر برای اولین بار به عنوان بخشی از قانون بازیابی و سرمایه‌گذاری مجدد آمریکا در سال 2009 ایجاد شد که در آن زمان 2.3 میلیارد دلار سقف آن بود. این برنامه به سرعت نقدینگی خود را تمام کرد و تلاش‌ها برای بازپرداخت آن در کنگره متوقف شد تا اینکه در لایحه آب و هوای دموکرات‌ها در سال گذشته گنجانده شد و حدود 370 میلیارد دلار بودجه برای بهبود شرایط آب و هوایی فراهم کرد.

علاوه بر آن، وزارت خزانه‌داری اعلام کرد که در حال ایجاد یک برنامه قانون کاهش تورم است تا حداکثر 20 درصد اعتبار مالیاتی اضافی برای پروژه‌های بادی و خورشیدی واقع در جوامع کم درآمد ارائه کند که می تواند به عنوان 50 درصد هزینه پروژه ارزش کل پروژه را به همین میزان افزایش دهد.

2035؛ سال پایان تولید خودروهای دیزلی و بنزینی

پارلمان اروپا اخیراً پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که به فروش خودروهای جدید با موتورهای گازوئیلی و بنزینی تا سال ۲۰۳۵ در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا پایان می‌دهد.

با وجود مخالفت احزاب راست، با ۳۴۰ رای موافق در برابر۲۷۹ رای مخالف و ۲۱ رای ممتنع این قانون در نهایت به تصویب رسید. این قانون در چارچوب برنامه تاریخی اتحادیه اروپا برای مبارزه با تغییرات اقلیمی و در راستای افزایش تولید خودروهای الکتریکی است.

کریمه دالی، بوم شناس و رئیس کمیسیون حمل و نقل پارلمان اروپا پس از تصویب این طرح به خبرنگاران گفت:«ما به توافقی تاریخی دست یافتیم که دو دشمن، خودرو و آب‌وهوا را برای همیشه آشتی می‌دهد.»

با رای پارلمان اروپا انتظار می‌رود سرمایه گذاری‌های جدیدی روی خودروهای الکتریکی در سطح قاره صورت گیرد. همچنین امکان دارد بزودی شرکتهای بزرگ خودروسازی اروپا تولید خودروها با موتورهای بنزینی و گازوئيلی را برای همیشه متوقف کنند. پارلمان اروپا قصد دارد کاری کند که تولید دی اکسید کربن خودروها در قاره سبز تا سال ۲۰۳۵ به صفر برسد.

با وجود تدابیر ویژه شرکت‌های خودروسازی، خودروهای گازويیلی و بنزینی همچنان یکی از مهم ترین عوامل آلودگی و تولید کربن در هوا هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.