خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۵۴۸۴

چه زمانی به پیک سوخت های فسیلی خواهیم رسید؟

چه زمانی به پیک سوخت های فسیلی خواهیم رسید؟

اوج تقاضا برای سوخت های فسیلی برای برق نشان می‌دهد که سوخت های فسیلی قبلاً در سطح جهانی در استفاده برای تولید برق به اوج خود رسیده‌اند و به سمت کاهش سریع پیش می‌روند

به گزارش تجارت‌نیوز ، تحولات انرژی جهانی به نقطه عطفی رسیده است که در آن استفاده از سوخت های فسیلی احتمالاً برای تولید برق به بالاترین میزان خود رسیده است و در آستانه ورود به دوره افول هستند.

تحلیلگر انرژی، کینگزمیل باند می‌گوید: انرژی بادی و خورشیدی در جهان به سرعت در حال افزایش است. رشدی تقریباً شبیه خطوط روند مراحل اولیه محصولات و صنایع متحول، فناوری‌ها و دوره‌ها مانند خودروها و تلفن‌های هوشمند است. رشد این انرژی‌ها به آرامی و با هزینه‌های بالا آغاز می‌شود و با کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری، به سرعت بالا می‌رود. خوش‌بینی در این چشم‌انداز تقریباً از نظر وضوح و در تضاد با بدبینی‌ای است که هر روز با آشکارتر شدن تهدیدات تغییرات آب‌وهوایی می‌بینم و احساس می‌کنم.

تقاضای سوخت های فسیلی در بازار برق به اوج خود رسیده است، زیرا رشد سالانه تقاضای جهانی برق حدود 700 تراوات ساعت است.

تقاضایی کمتر از برق تولید شده در سال 2022 توسط نیروگاه‌های تازه ‌ساخته‌ شده که انتشار صفر دارند که بیشتر آنها نیروگاه‌های بادی و خورشیدی بودند.پیش‌بینی‌ها برای افزایش مستمر توسعه انرژی بادی و خورشیدی از رشد تقاضای برق سبقت می‌گیرد، طرحی که گران‌ترین و کثیف‌ترین منابع انرژی را از بین خواهد برد. استفاده از سوخت های فسیلی برای تولید برق در سال 2018 از یک دوره رشد طولانی مدت به ثباتی رسید که در آن روند صعودی یا کاهشی مشخصی وجود ندارد که بر اساس میزان برق تولید شده اندازه‌گیری شود. این ثبات احتمالا تا حدود سال 2025 ادامه خواهد داشت و به دنبال آن کاهش بلندمدتی خواهد داشت. برخی موانع بزرگ مانند مقاومت سیاسی صنایع سوخت فسیلی و چالش‌های راه‌اندازی شبکه‌ای که عمدتاً از منابع متناوب استفاده می‌کند، اما در نهایت این موانع قابل غلبه هستند. با اظهاراتی مانند نوآوری بسیاری از موانع تغییر را حل کرده است.

نمودار انرژی

نمودار انرژی

چگونه جنگ اوکراین بر مسیر انتقال انرژی تأثیر گذاشته است؟

جنگ اوکراین این تغییرات را سرعت بخشیده است زیرا بهره‌وری را افزایش داده و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر را سرعت بخشیده است. به عنوان مثال آژانس بین المللی انرژی در پایان سال 2022 دو گزارش ارائه کرد و یکی از آنها در نظر گرفته شده پس از چندین سال در بهره وری انرژی پیشرفت کند، به طوری که راندمان امسال به 2 درصد افزایش یافته است که دقیقاً همان چیزی است که در مواجهه با شوک عرضه انتظار دارید و البته این تازه آغاز راه است. بنابراین کارایی استفاده ما از انرژی را افزایش داده است و البته کار دیگری که انجام شده این است که گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر را به شدت افزایش داده است. بنابراین آژانس بین‌المللی انرژی، پیش‌بینی گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر خود را برای پنج سال آینده 30 درصد افزایش داد. به گفته بلومبرگ ، گسترش انرژی خورشیدی در سال 2022 با 50 درصد افزایش به 270 گیگاوات رسید. و فروش خودروهای الکتریکی 60 درصد افزایش یافت.

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که در آن اتفاق ناگوار زیادی در مورد تغییرات آب‌وهوایی وجود دارد. آیا به جهانی که فرزندان ما در آن زندگی خواهند کرد خوش بین هستید؟

ما در واقع می‌توانیم این نقطه عطف را دقیقاً در مقابل خود ببینیم که در آن از افزایش تقاضای دائمی برای سوخت های فسیلی به یک ثبات و سپس کاهش خواهیم رسید.

چهار عامل زمینه ساز خوش‌بینی به آینده انرژی: منحنی‌ها، به طوری که هزینه انرژی‌های تجدیدپذیر هر سال ارزان‌تر می‌شود. رشد تصاعدی، به این معنی که استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر هر سال افزایش پیدا می‌کند. نقاط اوج در حال حاضر در حال وقوع هستند و حلقه‌های بازخورد که باعث می‌شوند وقتی به نقطه اوج رسیدید، تغییر سریع‌تر اتفاق بیفتد.جایی که سیستم انرژی روند طولانی تغییر خود را آغاز می‌کند و همانطور که سیستم انرژی تغییر می‌کند، می‌توانیم با تغییرات آب‌وهوایی مقابله کنیم. اگر به 10 سال گذشته نگاه کنید، فوق العاده تلخ بود و همه این فناوری‌ها بسیار گران‌تر بودند.

راه‌های مقابله با معایب زیست‌محیطی خودروهای الکتریکی

انتقال به خودروهای الکتریکی در ایالات متحده می‌تواند به سه برابر لیتیومی نیاز داشته باشد که اکنون برای بازار جهانی تولید می‌شود تقاضایی که می‌تواند باعث کمبود آب، تصرف زمین‌های بومی و اکوسیستم شود.

ریوفرانسس دانشیار علوم سیاسی در کالج پراویدنس می‌گوید: انتقال انرژی می‌تواند به عنوان فرصتی برای بازنگری در شهرها و بخش حمل‌و‌نقل ما استفاده شود تا از نظر زیست محیطی و اجتماعی عادلانه‌تر، هم در آمریکا و هم در سطح جهانی باشد.

بزرگترین برندگان قانون آب‌وهوای بایدن، جمهوری خواهانی هستند که به آن رای مخالف دادند. در پنج ماه پس از قانونی شدن قانون کاهش تورم، شرکت‌ها ده ها میلیارد دلار در پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر، باتری و خودروهای برقی اختصاص داده‌اند.

پاورپلنت

پاورپلنت جایگزین سوخت های فسیلی

بهترین جایگزین سوخت های فسیلی

جهان امروزه به سمت انرژی‌های جدید حرکت می‌کند. در همین راستا کم شدن سوخت های فسیلی و همچنین محدود شدن منابع انرژی رایج و آلایندگی‌هایی که این منابع دارند و سخت شدن تهیه این منابع و کنترل قیمت‌ها و خیلی عوامل اقتصادی و سیاسی و همچنین عوامل فیزیکی باعث شده که تمام مردم دنیا به دنبال انرژی‌های نوین باشند.

یکی از این انرژی‌هایی که این روزها خیلی روی آن کار شده استفاده از انواع پنل‌های جدید، استفاده از انرژی‌های خورشیدی ، انرژی الکتریک زمین و استفاده از ترموالکتریکهاست که با توجه به هزینه‌هایشان خود اینها هم دچار چالش‌هایی در دنیا شده است.

مولدهای پاورپلنت راه گریزی برای خروج از بحران انرژی است. پاورپلنت، نسل تازه‌ای از دستگاه‌های مولد برق است که به دلیل استفاده صددرصدی از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، یکی از اولویت‌های تکنولوژیک جهان در زمینه تولید انرژی محسوب می‌شود.

دستگاهی که در سایزهای مختلف از مولدهای برق خانگی تا مولدهای نیروگاهی عرضه می‌شود و می‌تواند تامین کننده برق متناسب با انواع کاربری‌ها باشد..

پاور پلنت این قابلیت را دارد که در صحرای آفریقا و سرمای قطب شمال، تامین برق را بر عهده بگیرد. دلیل استقلال پاور پلنت از محل و کاربری مورد نیاز این است که این مولدها از ترکیبات ویژه و متمایزی برای سوخت اولیه استفاده می‌کنند که هم محیط‌زیستی هستند و هم قابلیت تجدیدپذیری.

مزیت این مولد بسیار زیاد است با تولید انبوه دستگاه‌های مولد برق پاورپلنت، شگفت انگیزترین تغییرات در محیط زیست، صنعت و اقتصاد دنیا بوجود خواهد آمد و امکان تأمین برق پایدار در همه نقاط جغرافیایی فراهم خواهد بود و دیگر نیاز مواد سوختی برای مولد برق پاورپلنت نیاز نیست.

ساده‌ترین مزیت‌های پاورپلنت، تأمین برق ساختمان‌های بزرگ و مجتمع‌ها و بی نیاز شدن این اماکن به پرداخت هزینه‌های شارژ برق، مزیت دیگر عدم نیاز کشتی‌ها و قطارها به مولد برق عظیم‌الجثه و حمل مخازن سوخت می باشد

مزیت دیگر رفع نوسانات و قطع برق است. همچنین با وجود پاورپلنت، نیاز نفت‌وگاز در سراسر دنیا به شدت کاهش خواهد یافت و ظرف 10 سال، نیاز ها ۹0 درصدی از نفت و گاز رفع خواهد شد.

مزیت دیگر مولد برق پاورپلنت البته در سایزهای کوچکتر مخصوص کلیه خودروها می‌باشد که انقلابی بزرگ در خودروهای برقی بوجود خواهد آمد و دیگر نیاز به توقف و شارژ مجدد خودروها و هزینه‌ها مجدد نمی‌باشدو یکی از مزیت‌های بسیار جذاب آن این است که می‌توان حتی در زمان پارک خودرو امکان ارائه برق تولیدی به محیط بیرون خودرو و به ساختمان‌ها و دیگر مکان‌ها و حتی فروش آن و یا تولید ماینرها و کوین‌ها فراهم خواهد بود.

با عرضه نوع های دیگر این محصول از جمله شارژرها و باتری‌های با عمری نامحدود در صنایع مختلف دیگر از جمله رباتیک تحولات شگفت انگیزی حاصل خواهد شد. به عبارت دیگر با عرضه این دستاورد جدید، انقلابی بزرگ در صنایع مختلف در دنیا رخ می‌دهد و محیط زیست بهتر و آلودگی‌های نفتی کمتری خواهیم داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.