فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۷۷۹۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

تفاهم‌نامه عربستان و هند برای مشارکت در انرژی پاک

تفاهم‌نامه عربستان و هند برای مشارکت در انرژی پاک

این تفاهم نامه حاکی از مشارکت گسترده بین عربستان و هند است که بر اتصال الکتریکی، هیدروژن سبز و زنجیره تامین و انرژی پاک تمرکز دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان و راج کومار سینگ وزیر نیرو و انرژی‌های نو و تجدیدپذیر هند با امضای تفاهم نامه (MoU) همکاری خود را رسمی کردند.

مراسم امضای این قرارداد در هفته آب و هوای خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 2023 به میزبانی عربستان سعودی در ریاض و با همکاری دبیرخانه کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات اقلیمی انجام شد.

این تفاهم نامه نمادی از مشارکت گسترده و همه جانبه بین دو کشور با تمرکز اولیه بر سه حوزه کلیدی اتصال برق، هیدروژن سبز و زنجیره تامین است.

در حوزه اتصال برقی، این توافقنامه شامل همکاری قوی در انجام مطالعات ضروری، تسهیل تبادل برق در دوره‌های اوج تقاضا و رسیدگی به شرایط اضطراری است. این همکاری به دنبال افزایش امنیت انرژی و قابلیت اطمینان برای هر دو کشور است.

به نقل از zawya ، عربستان سعودی و هند متعهد به توسعه مشترک پروژه های مرتبط با هیدروژن سبز و انرژی‌های تجدیدپذیر، با سرمایه‌گذاری بر نقاط قوت مربوطه و پایبندی به قوانین و مقررات مربوطه هستند. این تلاش مشترک نشان دهنده گامی قابل توجه در جهت بهره برداری از منابع انرژی سازگار با محیط زیست و پیشبرد انتقال جهانی به انرژی پاک است

این همکاری همچنین به تولید مشترک هیدروژن سبز گسترش می‌یابد که گامی قابل توجه در بهره‌گیری از منابع انرژی سازگار با محیط زیست را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، این همکاری به تولید مشترک هیدروژن سبز، یک راه امیدوارکننده برای تولید انرژی پایدار گسترش می‌یابد. این ابتکار بر دیدگاه مشترک هر دو کشور برای حمایت از راه حل‌های انرژی پایدار تاکید می‌کند.

عربستان سعودی و هند تعهد متقابل خود را برای مشارکت فعال در پروژه های انرژی تجدیدپذیر ابراز کرده اند. این تعهد بر عزم آنها برای کمک به یک چشم انداز انرژی پایدار و سازگار با محیط زیست تأکید می‌کند.

هدف اصلی این تلاش مشترک، ایجاد زنجیره تامین ایمن، قابل اعتماد و انعطاف‌پذیر برای مواد حیاتی برای بخش‌های هیدروژن سبز و انرژی‌های تجدیدپذیر است. هر دو کشور با هم کار خواهند کرد تا جریان کارآمد این مواد ضروری را تضمین کنند و به پایداری و موفقیت تلاش های مشترک خود کمک کنند.

این مشارکت استراتژیک بین عربستان سعودی و هند نشان‌دهنده گامی مهم به سوی همکاری بین‌المللی در دستیابی به راه‌حل‌های انرژی پاک و پایدار، با پتانسیل ایجاد اثرات مثبت جهانی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی است.

عربستان سعودی و هند تعهد مشترک خود را برای مشارکت در پروژه های انرژی تجدیدپذیر ابراز کردند و تعهد خود را برای انتقال انرژی پایدار بیشتر تقویت کردند.

هدف اصلی این همکاری ایجاد زنجیره تامین ایمن، قابل اعتماد و انعطاف‌پذیر برای مواد حیاتی برای بخش‌های هیدروژن سبز و انرژی‌های تجدیدپذیر است.

هر دو کشور برای اطمینان از جریان کارآمد مواد ضروری با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

مزایای تفاهم نامه عربستان و هند

این تفاهم نامه مزایای زیر را برای دو کشور و جهان به همراه خواهد داشت

  • افزایش امنیت انرژی و قابلیت اطمینان برای هر دو کشور
  • تسریع انتقال جهانی به انرژی پاک
  • کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و کمک به مبارزه با تغییرات آب و هوایی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.