فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۷۵۸۲۴

حمله ترامپ به توربین های بادی: آنها نهنگ‌ها را کمی خل می‌کنند!

حمله ترامپ به توربین های بادی: آنها نهنگ‌ها را کمی خل می‌کنند!

ترامپ به دروغ ادعا می‌کند که توربین‌های بادی با دیوانه کردن نهنگ ها منجر به مرگ آنها می‌شوند. ترامپ با بیان چندین اظهارات نادرست در تجمع کارولینای جنوبی به انرژی پاک حمله می‌کند. اما این ادعاها توسط دانشمندان رد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دونالد ترامپ حمله طولانی و عمدتاً بی‌اساسی را به توربین‌های بادی به دلیل مرگ تعداد زیادی از نهنگ‌ها آغاز کرده است و ادعا می‌کند که «آسیاب‌های بادی» آبزیان را «دیوانه» و «کمی خٌل» می‌کند.

ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، از تجمعی در کارولینای جنوبی استفاده کرد تا ادعا کند که در حالی که شانس کمی برای کشتن یک نهنگ با برخورد با قایق وجود دارد، «آسیاب‌های بادی باعث می‌شوند نهنگ‌هایی که قبلاً دیده نشده بود بمیرند. هیچ کس در این مورد کاری انجام نمی‌دهد.»

ترامپ که دو بار استیضاح شده و با چندین کیفرخواست جنایی مواجه است، می‌گوید: « آسیاب های بادی دارند نهنگ‌ها را دیوانه می‌کنند. آنها رو اعصاب نهنگ‌ها هستند.»

به نقل از گاردین ، ترامپ سابقه ادعاهای نادرست یا اغراق آمیز در مورد انرژی های تجدیدپذیر را دارد و قبلاً گفته بود که صدای توربین‌های بادی می‌تواند باعث سرطان شود و این سازه ها همه پرندگان را می‌کشند. در این مورد، کارشناسان می‌گویند هیچ ارتباط اثبات شده‌ای با سلامتی ناشی از توربین‌های بادی وجود ندارد و دلایل بسیار بیشتری برای مرگ پرندگان مانند گربه‌ها یا زیرساخت های سوخت فسیلی وجود دارد. همچنین حمایت کمی از حمله ترامپ وجود دارد.

اندرو رید، محقق نهنگ و مسئول کمیسیون پستانداران دریایی ترامپ، می‌گوید: «او نشان می‌دهد که دانش شگفت‌انگیزی در مورد نهنگ‌ها ندارد . هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه توربین‌های بادی باعث مرگ نهنگ‌ها می‌شوند وجود ندارد.»

آمریکا در مقایسه با سایر کشورها در توسعه مزارع بادی فراساحلی کند بوده است، اما اکنون چندین پروژه در سواحل شرقی در حال انجام است که با اشتیاق جو بایدن به عنوان راهی برای تقویت عرضه انرژی پاک و مبارزه با بحران آب و هوا مورد حمایت قرار می‌گیرد.

چرا ادعاهای ترامپ نادرست است؟

منتقدان این فشار، از جمله برخی از فعالان محیط زیست، هشدار داده‌اند که نهنگ‌ها به دلیل کار برای نصب این توربین های دریایی جدید در معرض خطر هستند، اما دانشمندان تا حد زیادی این ادعاها را رد کرده‌اند. اداره ملی اقیانوسی و جوی می‌گوید: «در این مرحله، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که سر و صدای ناشی از بررسی‌های مشخصه‌یابی مکان‌های باد دریایی می‌تواند باعث مرگ و میر نهنگ‌ها شود .»

اندرو در ادامه بیان کرد: نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد صنعتی شدن کلی اقیانوس‌ها وجود دارد، اما تهدید اصلی نهنگ‌ها از برخورد قایق‌ها و گرفتار شدن در وسایل ماهیگیری و گرم شدن اقیانوس‌ها به دلیل تغییرات آب و هوایی است.

جمعیت نهنگ‌های گوژپشت پس از شکار در حال بهبودی هستند و برای تغذیه از طعمه به ساحل نزدیک‌تر می‌شوند، به این معنی که هنگام ورود به خطوط کشتی‌رانی مورد اصابت قرار می‌گیرند یا در تور گرفتار می‌شوند.

موجی از نهنگ‌های مرده که در اوایل سال جاری در سواحل نیویورک و نیوجرسی سرازیر شدند، مخالفت با توربین‌های بادی را برانگیخت ، اما جمهوری‌خواهان در نیوجرسی تلاش کردند ساخت توربین‌ها را متوقف کنند.

این مخالفت نه تنها به عنوان یکی دیگر از نبردهای جنگ فرهنگی، بلکه به عنوان راهی برای کمک به کسب و کارهایی که مشتاق به جلوگیری از انرژی پاک هستند، با چندین گروه حزب راستی که توسط منافع سوخت های فسیلی تأمین می‌شوند و به اعتراضات به ظاهر ارگانیک جامعه علیه مزارع بادی مرتبط هستند، پذیرفته شده است.

اندرو می‌گوید: «ناراحت‌کننده است که می‌بینیم افرادی خوش‌نیت که به نهنگ‌ها اهمیت می‌دهند متقاعد می‌شوند که توربین‌های بادی برای آنها خطرآفرین است. آنها توسط منافع سوخت های فسیلی که انرژی باد را تهدیدی برای این منافع می دانند، دستکاری می شوند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.