کد مطلب: ۷۵۱۱۶۸

تجارت‌نیوز از چالش‌های توسعه تکنولوژی ماشین‌های بدون راننده گزارش می‌دهد:

آیا باید نگران خودروهای خودران باشیم؟

آیا باید نگران خودروهای خودران باشیم؟

خودروهای خودران الکتریکی هم می‌توانند برای محیط زیست خطرناک باشند. یک آزمایش جدید نشان داده کامپیوتر و پردازشگرهای این نوع خودروها، می‌تواند یک منبع عظیم آلایندگی زیست محیطی باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خودروهای خودران الکتریکی به‌عنوان جایگزینی سازگار با محیط زیست برای وسایل نقلیه معمولی بنزینی معرفی می‌شوند، اما کامپیوترهایی که آنها را به حرکت درآورده و کنترل می‌کنند به انرژی نیاز دارند.

کامپیوترهای خودروهای خودران می‌توانند تهدیدی جدی برای محیط زیست باشند. تحقیقات جدید نشان می‌دهند که آنها در نهایت می‌توانند سالانه بیشتر از کشور آرژانتین گازهای گلخانه‌ای تولید کنند!

به گزارش یورونیوز ، خودروهای پرمصرف، میلیاردها تن دی اکسید کربن از خود منتشر می‌کنند. محققان موسسه فناوری ماساچوست دریافته‌اند که همتایان برقی و خودران آن‌ها بسیار سازگار با محیط زیست هستند. با اینحال آنها یک راه‌حل معجزه‌آسا نیستند.

این خودروها برای اجرای خودکار، به زیرساخت محاسباتی وسیعی نیاز دارند که دوربین‌های داخلی را تامین و الگوریتم‌های رانندگی را اجرا ‌کند.

اگر استفاده از خودروهای خودران به طور گسترده‌ای افزایش پیدا کند، کامپیوترهایی که به آنها نیرو می‌دهند به همان اندازه گاز گلخانه‌ای تولید می‌کنند که تمام مراکز داده موجود در جهان در حال حاضر تولید می‌کنند؛ تقریباً معادل 0.3 درصد از انتشار جهانی یا میزان انتشار کربن در آرژانتین.

خودروهای خودران می‌توانند منبع اصلی انتشار آلاینده باشند؟

آلایندگی خودروهای خودران می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد. یک تیم تحقیقاتی از یک مدل آماری برای تعیین اینکه این مشکل دقیقاً چقدر بزرگ است استفاده کرد. در حال حاضر بیش از 30 میلیون خودروی بدون راننده در جهان وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود که با سرمایه‌گذاری شرکت‌هایی مانند تسلا برای توسعه چنین خودروهایی، این تعداد به صورت تصاعدی افزایش یابد.

این مدل دارای یک میلیارد خودروی خودران بود که هر کدام یک ساعت در روز با کامپیوتری با مصرف 840 وات رانندگی می‌کردند. در حال حاضر میلیون‌ها وسیله نقلیه خودران در جاده‌ها وجود دارند، اما هنوز تعداد آنها از وسایل نقلیه معمولی بیشتر نیست.

انرژی مورد نیاز برای تامین انرژی کامپیوترها، دستکم 200 میلیون تن دی اکسید کربن در سال منتشر می‌کند. برای جلوگیری از خارج شدن از کنترل چنین انتشاراتی، کارایی سخت‌افزار باید به طور چشمگیری بهبود یابد.

اگر روندهای معمول در کربن‌زدایی و نرخ فعلی بهبود کارایی سخت‌افزار را به‌طور معمول حفظ کنیم، به نظر نمی‌رسد که برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از محاسبات خودروهای خودران کافی باشد.

اما اگر جلوتر حرکت کنیم، می‌توانیم خودروهای خودران کارآمدتری طراحی کنیم که از همان ابتدا میزان انتشار کربن کمتری داشته باشند.

محققان دریافتند که در بیش از 90 درصد سناریوهای مدل‌سازی شده، هر وسیله نقلیه باید کمتر از 1.2 کیلووات انرژی برای محاسبات استفاده کند تا از انتشار گازهای گلخانه‌ای جلوگیری به عمل آید. اگر 95 درصد از ناوگان جهانی وسایل نقلیه تا سال 2050 مستقل باشد، بازده سخت‌افزاری باید سریع‌تر از هر 1.1 سال دو برابر شود تا انتشار گازهای گلخانه‌ای زیر این سطوح باقی بماند.

خودروهای بنزینی چقدر برای کره زمین مضر هستند؟

با این حال، این میزان انتشار عظیم هنوز در مقایسه با میزان انتشار کربن خودروهای بنزینی کمرنگ است. حمل و نقل حدود 30 درصد از انتشار کربن جهانی را تشکیل می‌دهد و 72 درصد از این انتشارات از وسایل نقلیه با سوخت فسیلی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.