کد مطلب: ۴۹۲۶۶۰

اخبار فناوری و استارتاپی روز

ادعای یک مسافر درباره رفتار راننده اسنپ / تاکسی‌های اینترنتی امن هستند؟

ادعای یک مسافر درباره رفتار راننده اسنپ / تاکسی‌های اینترنتی امن هستند؟

ادعای دختری جوان در مورد ضرب و شتم از سوی راننده اسنپ، اذعان وزارت ارتباطات به نواقص اینترنت روستایی و سرقت گوشی‌های آیفون از سوی کارمندان آمازون در اسپانیا، از مهم‌ترین اخبار فناوری و استارتاپی روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پی انتشار رشته توئیتی از یک کاربر در مورد درگیری با راننده اسنپ باز هم موضوع امنیت تاکسی‌های اینترنتی مورد توجه قرار گرفت. شب گذشته کاربری در توئیتر مدعی شد که از سوی راننده اسنپ چند بار سیلی خورده است.

درگیری آنها از درخواست این دختر جوان از راننده برای زدن ماسک و امتناع او آغاز می‌شود. بر اساس این رشته توئیت، در نهایت مشاجره آنها به این ختم می‌شود که راننده به صورت دختر جوان سیلی می‌زند و او را در میانه اتوبان از خودرو پیاده می‌کند.

با تماس این کاربر با پشتیباتی اسنپ، این شرکت اینترنتی خودروی دیگری را برای او ارسال و ادعا می‌کند که حساب کاربری راننده را مسدود کرده است.

پشتیبانی این شرکت در پاسخ به این رشته توئیت هم نوشته است که: «بار دیگر بابت این اتفاق متاسفیم. به شما اطمینان می‌دیم که تمام تلاشمون رو برای پشتیبانی ازتون انجام خواهیم داد. واحد امنیت سفر از دیشب طی تماس‌های متعدد پیگیر موضوع بودند و به‌دلیل ملاحظات شخصی شما روند پیگیری در مواردی با کندی مواجه شده که کاملا شرایط‌ رو درک می‌کنیم.»

در ادامه نیز افزوده است که: «در مورد روند پشتیبانی لازمه که توضیح بدیم راننده بلافاصله بعد از گزارش شما برای بررسی بیشتر غیرفعال شدند. قدم بعدی پیگیری قضایی از جانب شماست و تیم حقوقی اسنپ هم در همه مراحل همراهتون خواهد بود. بابت جبران آسیب روحی ناشی از این اتفاق هم تمام حمایت‌های لازم رو ازتون خواهیم کرد.»

چندی پیش نیز ادعای دختری جوان در مورد ایجاد مزاحمت برای او توسط راننده شرکت تپسی موضوع امنیت تاکسی ‌های اینترنتی را پررنگ کرد. البته در آن ماجرا، راننده ادعاهای این مسافر را تکذیب و متقابلا از او شکایت کرد که ماجرا در دست بررسی قرار دارد.

اسنپ و تپسی هر دو مدعی توجه به امنیت مسافران خود هستند. اما برخی مسافران به ثبت نام رانندگان اسنپ و تپسی در کنار خیابان انتقاد دارند.

در این میان بعضی رانندگان هم گلایه می‌کنند که چرا هر وقت صحبت از امنیت در تاکسی می‌شود همه به فکر مسافران هستند و ‌کسی به خطرهایی که آنها را تهدید می‌کند، فکر نمی‌کند.

Capture 1

اذعان وزارت ارتباطات به نواقص اینترنت روستایی

این روزها که شیوع کرونا، آموزش را آنلاین کرده است، تصاویر متعددی از مشکلات اینترنتی دانش‌آموزان در مناطق روستایی در فضای مجازی منتشر می‌شود. حال خبرگزاری مهر گزارش داده که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با ارزیابی نواقص شبکه ارتباطات روستایی، اعلام کرده است این موضوع که ارتباطات در برخی مناطق روستایی از کیفیت مطلوب برخوردار نیست، نباید باعث زیر سؤال رفتن تلاش‌ها و دستاوردهای بزرگ شود.

بر اساس ادعای وزارت ارتباطات، امروز ۹۵ درصد مدارس و حدود ۹۰ درصد دانش‌آموزان کشور به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.

در این گزارش آمده است: در روزهای اخیر هر از گاهی تصاویری از شرایط نامناسب آموزش مجازی دانش‌آموزان و دانشجویان در برخی از مناطق کشور منتشرشده است. تصاویر ناراحت‌کننده‌ای که نشان می‌دهد دانش‌آموزان برای دسترسی به ارتباطی پایدار و باکیفیت و جا نماندن از تحصیل، ناچار هستند خود را به نقاطی غیر از محل اصلی زندگی و تحصیل و حتی فراز کوه و تپه بکشانند.

این تصاویر حتی اگر با هدف جلب‌توجه برای بهبود کیفیت و پایداری ارتباطات در این مناطق باشد فرصت مغتنمی برای وزارت ارتباطات است تا نواقص احتمالی و نقاط کور شبکه را بیابد و مشکلات را برطرف کند و نباید از انتشار آن‌ها به زیر سؤال بردن تلاش‌ها برای توسعه زیرساخت‌ها و برقراری ارتباط در نقاط مختلف روستاهای دورافتاده تعبیر شود. فرصت ارزشمندی که وزارت ارتباطات از آن بهره می‌برد و لکه‌های خاموش ارتباطی را پیدا و روشن می‌کند.

آیفون‌دزدی کارمندان آمازون در اسپانیا

دیجیاتو، در گزارشی از دنیای فناوری از دستگیری پنج کارمند آمازون به اتهام سرقت صدها گوشی آیفون خبر داده است.

بر اساس این گزارش، پنج کارمند انبار آمازون در اسپانیا به اتهام سرقت 590 هزار دلاری گوشی‌های آیفون توسط پلیس مادرید دستگیر شدند. سارقان با همدستی یکدیگر، گوشی‌های آیفون را از انبار آمازون خارج می‌کردند که درنهایت دوربین‌های مخفی نظارتی نقشه آنها را برملا کرد.

براساس گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت اسپانیایی زبان «iPadizate»، ظاهرا 5 نفر از کارمندان انبار آمازون در مادرید، با طراحی نقشه‌ای گوشی‌های آیفون را به راحتی از انبار سرقت می‌کردند. آنها ابتدا محصولی ارزان قیمت از آمازون سفارش می‌دادند.

سپس یکی از متهمان که در بخش انبار کار می‌کرد، به صورت عمدی در بسته سفارشی به جای محصول ارزان قیمت، گوشی آیفون جاسازی می‌کرد و بسته پستی را به قسمت ارسال مرسوله‌ها می‌فرستاد.

آمازون متوجه شد وزن برخی بسته‌ها به شکل عجیبی سبک‌تر از آن چیزی است که انتظارش می‌رود. در نتیجه در بخشی از انبار که قبلا دوربین نداشت، دوربین مخفی کار گذاشته شد. بعد از بررسی دوربین‌ مخفی نظارتی مشخص شد که در قسمت انبار، بسته‌های پستی دستکاری می‌شود.

مدارک کافی در اختیار پلیس اسپانیا برای رسیدگی به موضوع قرار دارد. آمازون ارزش آیفون‌های سرقت شده را رقمی درحدود 500 هزار یورو برابر با 590 هزار دلار برآورد کرده است.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همه راننده ها رو بلاک کنید خودتون بمونیدو مسافرای باکلاستون به همین سادگی بعد میفهمین جریان چیه

  • ناشناس

    منم یه مسافر به من که راننده زن هستم پیشنهاد ناجور داد هر چی لایقش بود گفتم در عوض اسنپ مسدود دائمم کرد

  • ناشناس

    اسنپ وتپسی تحت هر شرایطی هوای مسافر را داره،هیچ اهمیتی به راننده نمیده .

  • ناشناس

    سلام
    مدیریت هر نوع سیستمی باید سوابق سرویس گیرنده را ارزیابی و بررسی کند و نسبت به قطع سرویس یا دادن مشوق استفاده بیشتر آنها اقدام کند.این اصل مدیریتی است که از سازمانتان بازخورد بگیرید برای بهبود کیفیتها.به امید موفقیت مسئولین و مدیران خدوم ومحترم.

  • ناشناس

    اولش بگم کار این راننده رو اصلا تائید نمیکنم
    مشکل رو باید پیگیری کرد من بدونه شک میگم این ادعا مشکل داره
    به هیچ وجه تذکر در زدن ماسک منجر به درگیری فیزیکی نمیشه
    اینجا مثه همیشه اسنپ داره یک طرفه به قاضی میره
    من که از اسنپ به غیر از این انتظار ندارمبی نهایت در در طول روز با مسافرای بی تربیت برخوردم
    میخواید باور کنید یا نه
    من مسافری داشتم که طرف بالا شهر زندگی می کرد
    طرف گل کشید تو ماشینم !!!
    یا یه مورد دیگه طرف از مبدأ تا مقصد بدونه وقفه سیگار الکترونیکی کشیده
    یا بیشتر خانومها یاد گرفتن سیگار میکشناصلا یه وضعی داریم و مقصر بدونه استثناء اسنپ هست یه کار بشدت غیر حرفه ای گذاشته به نام امتیاز دهی یا گزارش
    ببینید من ترجیه میدم اعصاب خودم رو خورد نکنم مورد بوده به مسافر تذکر دادم رفتار بشدت بدی داشته
    یا دیدم فردا با افت امتیاز روبرو هستم
    دیگه ول کردم
    اینا همه شون فقط بلدن بگن مقصر توی راننده هستی
    خودم و زدم اون در

  • ناشناس

    من خودم راننده اسنپ بودم ، چند ماهی کار کردم ، مسافر با شخصیت زیاد دیدم ، خیلی از مسافرین هم توقع بی جا داشته اند ، به عنوان مثال به نقطه پایان مسیر انتخابی مسافر بوسیله مسیریاب رسیدم ،مسافر می گفت ۲ کیلومتر مسیر دارم ، قاعدتا” مسافر می بایست یا مقصد دوم انتخاب می کرد یا پیاده می شد ، ولی به اسنپ گزارش غیر واقعی داد که راننده ماسک و دستکش نداره ، اسنپ هم به مدت ۷ ساعت حساب من رو مسدود کرد ولی من دیگه کار نکردم،و حالا دارم توی شهر آزاد کار می کنم .

  • H

    از کجا معلوم راست میگه
    الان شده هرچی از ننه اش قهر می‌کنه میاد میگه راننده اسنپ منو زد منو انداخت بیرون منو …..
    چرا مدرک رو نمیکنه که واقعا راننده اسنپ زده
    شاید با دوستش دعواش شده گفته می رو بگم کسی نتونه پیگیری کنه آها راننده اسنپ
    بدبختیه ها

  • ارشیا شجاعی

    باسلام خسته نباشید. راننده‌ها اسنپ بيشتر شون خودروها وپلاکهای ‌شهرستان هستن. وثبت نام کنار خیابان هم بیشتر از راننده‌ها اسنپ با گواهینامه فرد دیگری صورت می‌گیرد. ایناهابا استی بی نظمی وامنیت می‌شود. راننده هستی باش. وظیفه داری انجام میدی. حق دست بلند کردن روی مسافرویاغیره نداری. مجانی که مسافرجابجانمیکنی.

  • ناشناس

    حلالت دمت گرم این گل برای تو ??????

  • ناشناس

    اینی که میگم واقعا حقیقت هست من خودم راننده اسنپم بعضی مسافرا واقعا بی تربیت هستن انگار ک صاحب ماشین ان و ماها راننده اختصاصی شون هستیم دوما حق کمیسیون بالای اسنپ هست بعدم تو این وضع کرونا تاکسی اینترنتی هم از همه امن تره هم سریع تر بارها و بارها شده مسافر بهم گفته من درخواست نزدم شما رسیدین ینی آنقدر سرعت ام بالا هست خب چی میخوان دیگ؟؟ از این بهتر؟؟؟
    شما هم مطمئن باشید حق با راننده هست و لاغیر
    چون به راننده ها واقعا ظلم میشه
    باتشکر