کد مطلب: ۵۹۱۰۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فروش املاک مخابرات برای جبران ضرر/ ورشکستگی مخابرات جدی شد!

فروش املاک مخابرات برای جبران  ضرر/ ورشکستگی مخابرات جدی شد!

به تازگی شرکت مخابرات ایران املاک مازاد خود را به مزایده عمومی گذاشته است. به نظر می‌رسد با توجه به چالش‌های اخیر مخابرات، این شرکت به ورشکستگی نزدیک‌تر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در چند وقت اخیر شرکت مخابرات ایران با چالش‌های اقتصادی بزرگی روبه رو شده است. این شرکت اخیرا برای جلوگیری از زیان بیشتر املاک خود را به مزایده عمومی گذاشته است.

براساس گزارش‌های به دست آمده شرکت مخابرات به دلایلی از جمله افزایش هزینه‌ها و ثابت ماندن تعرفه‌ها نمی‌تواند زیان‌های خود را جبران کند. همچنین افزایش هزینه‌هاى فروش، ادارى و عمومى و سایر هزینه‌های این شرکت در نهایت منجر به کاهش سود عملیاتی شرکت مخابرات ایران شده است.

چندی پیش نیز رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه‌ای با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته است که انحصار آسیب‌های بسیاری به بخش‌های مختلف کشور از جمله حوزه مخابرات وارد کرده است و اگر مدیران این شرکت رویکرد مناسبی را برای حل مشکلات مخابرات پیش نگیرند، این شرکت با خطر ورشکستی روبه رو خواهد شد.

املاک مخابرات به مزایده گذاشته شد

به نظر می‌رسد به علت مشکلات متعدد از جمله کاهش سود مخابرات در شش ماهه اخیر، مدیران این شرکت تصمیم گرفتند بخشی از املاک مازاد مخابرات را در سراسر کشور به مزایده عمومی بگذارند تا شاید بتوانند با استفاده از درآمد آن، تا حدودی زیان‌ها وارد شده را جبران کنند.

براساس گزارشی که پایگاه خبری پیوست به تازگی منتشر کرده است، سود شرکت مخابرات در شش ماه اول امسال، ۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل شده است.

همچنین گزارش مربوط به شرکت مخابرات در سایت کدال نشان می‌هد که مالیات بر درآمد شرکت مخابرات امسال افزایش یافته است. در نتیجه با توجه به دیگر مشکلات مخابرات، سود این شرکت کاهش یافته است.

آگهی فروش املاک مازاد مخابرات در روزنامه همشهری (۳ آبان ۱۴۰۰) به چاپ رسیده، این آگهی نشان می‌دهد ورشکستگی این شرکت به مساله‌ای جدی تبدیل شده است.

d665263d 6d15 4ecb aa6d 780559b0dea9

با وجود مشکلات و چالش‌های جدی که شرکت مخابرات با آن‌ها روبه رو شده است، بسیاری از کارشناسان این حوزه معتقدند اگر این رویه ادامه پیدا کند شرکت مخابرات ایران به زودی ورشکسته خواهد شد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به نظرمیرسه این خانم کلا گزارشهای منفی دوست داره چرابایدمخابرات مشکل داشته باشه شرکتی که هرماه درامدکلانی داره

  • ناشناس

    همین یه مدت پیش پیش تعرفه نت رو بشدت افزایش دادند . واقعا با این همه سود دهی چطور مجبور به فروش املاک خود شدند . غیر قابل باور هست فقط سوؤ مدیریت میتونه چنین فجایعی ببار بیاره

    • ناشناس

      الان 3 سال هست که تعرفه اینترنت مخابرات هیچ تغییری نکرده!!