کد مطلب: ۳۴۳۵۸۲

حسین وحدانی، کارشناس حوزه کسب‌و‌کارهای آنلاین در گفتگو با تجارت‌نیوز:

با فیلترینگ، استارتاپ‌ها را به دره مرگ نفرستید

با فیلترینگ، استارتاپ‌ها را به دره مرگ نفرستید

یک کارشناس حوزه کسب‌وکارهای آنلاین می‌گوید: نباید از کنار کسب‌و‌کارهای کوچک به‌راحتی بگذریم و اجازه دهیم از بین بروند. تمام این‌ها بخشی از اقتصاد پنهان جامعه را تشکیل می‌دهند و در اقتصاد کلی اثر مستقیم دارند.

خبری که این روزها بسیاری از کارشناسان حوزه استارتاپی را به واکنش وا داشته و بسیاری از عموم مردم به دنبال یافتن پاسخ هستند؛ این سوال است: آیا فیلترینگ این بار در انتظار صفحات اینستاگرام است؟ اگر این اتفاق بیفتد، برخی کسب‌وکارهای آنلاین با مشکلی مواجه نخواهند شد؟

حسین وحدانی، کارشناس بازاریابی محتوای حوزه استارتاپ‌هاست و بنا به حوزه کاری‌اش با این مسیر ارتباط دارد. وحدانی معتقد است فیلترینگ اینستاگرام عملا می‌تواند بسیاری از کسب‌و‌کارهای شخصی را زمین‌گیر کرده و به عمر بسیاری از استارتاپ‌ها پایان بخشد.

وحدانی در حاشیه رویداد «در مسیر بازاریابی دیجیتال» در پاسخ سوال خبرنگار تجارت‌نیوز در راستای فیلترینگ و اثرات جانبی‌اش بر فعالیت استارتاپ‌ها می‌گوید: قطعا تاثیر فیلترینگ بر حوزه استارتاپ‌ها بارز و ملموس خواهد بود. فضای اینستاگرام به بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک در مناطق مختلف به خصوص روستاها فرصت ابراز وجود داده است. جوان‌ترها در این پلتفرم امکان نشان دادن استعدادشان را پیدا کرده و می‌توانند بدون صرف هیچ هزینه‌ای هنرهای دستی، خدمات، کارهای لوکال، فرهنگ، هنر و حتی محتوای متفاوت کسب‌و‌کارهای لوکال را عرضه کنند.

وی اضافه می‌کند: با فیلترینگ اینستاگرام شاید کسب‌و‌کارهای بزرگ بتوانند پلتفرم خود را تغییر دهند اما کسب‌و‌کارهای کوچک عملا نمی‌توانند هزینه‌ای صرف تبلیغاتشان کنند و عملا زمین‌گیر می‌شوند.

تاثیر فیلترینگ اینستاگرام بر تعطیلی کسب‌وکارهای آنلاین

وحدانی از آسیب فیلترینگ بر کسب‌و‌کارها می‌گوید.

وحدانی در توضیح بیشتر عبارت «کسب‌و‌کارهای کوچک» می‌گوید: بسیاری از جوان‌ها به‌صورت دو سه نفری استارتاپ‌های نوپایی راه‌اندازی کرده‍‌‌‌اند که اینستاگرام می‌تواند بهترین راه تبلیغاتی بدون هزینه آنها باشند. نباید از کنار این مشاغل به راحتی بگذریم و اجازه دهیم از بین بروند. تمام این‌ها بخشی از اقتصاد را تشکیل می‌دهند و در اقتصاد کلی اثر مستقیم دارند.

وحدانی در انتها تصریح می‌کند: امیدوارم مسئولان دولتی در این مورد همانند تلگرام با تصمیم‌گیری نادرست، بزرگ‌ترین آسیب را به مشاغل و کسب‌و‌کارهای آنلاین نزنند و تعداد زیادی از آنها را در پی تصمیم‌گیری نادرست به دره مرگ نفرستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.