کد مطلب: ۶۴۰۵۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تاکسی‌های اینترنتی ایران/ ارزان‌ترین تاکسی اینترنتی کدام است؟

تاکسی‌های اینترنتی ایران/ ارزان‌ترین تاکسی اینترنتی کدام است؟

تاکسی اینترنتی در ایران اغلب به اسم اسنپ و تپسی شناخته می‌شود. اما شرکت‌های تاکسی‌ اینترنتی‌ دیگری وجود دارند که در این حوزه فعالیت می‌کنند و افراد می‌توانند با شناخت این شرکت‌ها از خدمات متفاوت آن‌ها بهره‌مند شوند. حال ارزان‌ترین تاکسی اینترنتی ایران کدام است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها نام تاکسی اینترنتی زیاد به گوش می‌رسد. هرکدام از شرکت‌های تاکسی اینترنتی با ارائه خدمات مختلف، فعالیت خود را آغاز کردند. یکی از موفق‌ترین شرکت‌های دنیا در زمینه حمل‌ونقل و تاکسی‌های اینترنتی، Uber است. این کمپانی سبب شد تا تیم‌هایی در دیگر کشورهای جهان نیز فعالیتی مشابه این شرکت را آغاز کنند.

در حال حاضر در ایران نیز شرکت‌های تاکسی اینترنتی زیادی مانند اسنپ، تپسی، کارپینو، ماکسیم، دینگ … در حال فعالیت هستند.

اسنپ

اسنپ به نوعی آغازکننده‌ این نوع استار‌تاپ در ایران به شمار می‌آید. این شرکت فعالیت خود را از بهمن ۹۳ شروع و به سرعت بین کاربران جای خود را پیدا کرد.

این تاکسی اینترنتی بزرگ‌ترین استارتاپ فعال در این حوزه است. چراکه علاوه بر درخواست خودرو، سرویس‌های متفاوتی مانند اسنپ رز که مخصوص بانوان است، موتور ویژه مرسولات و موتور ویژه مسافر ارائه می‌کند.

با وجود این در ماه اخیر رانندگان به ارزان بودن کرایه‌ها و مسافران به گران‌تر شدن کرایه‌ها اعتراض کردند. با توجه به افزایش قیمت کرایه‌های تاکسی‌های خطی، انتظار می‌رود که کرایه‌های این شرکت‌ها نیز افزایش یاید.

با این حال برخی از افراد ادعا می‌کنند که اسنپ در میان تاکسی‌های اینترنتی به نوعی از دیگر رقبا پیشی گرفته است. زیرا با گسترش فعالیت خود در حوزه‌های مختلف مانند سفارش غذا، سوپر مارکت و … و با افزایش کاربران، بازار دیگر استارتاپ‌ها تا حدودی کساد شده است. چراکه کاربران با نصب یک اپلیکیشن از نصب دیگر اپلیکیشن‌ها بی‌نیاز می‌شوند.

تپسی

هر وقت صحبت از تاکسی آنلاین به میان می‌آید نام تپسی و اسنپ است که اول نمایان می‌شود. تپسی را به نوعی می‌توان رقیب اسنپ دانست. چراکه از نظر روش کار و درخواست تاکسی هر دو آن‌ها مشابه یکدیگر هستند.

با اینکه تپسی شباهت فراوانی به اسنپ دارد، اما تپسی تنها در قسمت درخواست خودرو آنلاین فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

تپسی سه بخش متفاوت با امکانات مخصوص به خود را دارد. سرویس اصلی آن «تپسی» بوده که امکان جابه‌جایی با خودروهای معمولی را فراهم می‌کند. «تپسی تاکسی» خودروهای تاکسی خطی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. در نهایت «تپسی اتوپیک» که مختص جابه جایی بسته است.

کارپینو

کارپینو نخستین شرکت با مجوز رسمی از تاکسیرانی بوده است و مختص تاکسی‌های درون شهری است. یکی از مهمترین مزایای کارپینو، نداشتن محدودیت در طرح‌های ترافیکی است. به این معنی که اگر ورود خودرو به مقصدی فراهم نیست، استفاده از این تاکسی می‌تواند بهترین گزینه برای سفر درون شهری باشد.

با این حال برخی از رانندگان تاکسی کارپینو می‌گویند که آمار استفاده شهروندان از این تاکسی اینترنتی بالا نیست. به همین خاطر بسیاری از رانندگان آن به اسنپ مهاجرت کرده‌اند.

تاکسی اینترنتی ماکسیم

ماکسیم یکی از برنامه‌های تاکسی اینترنتی است که برای حمل‌ونقل بین‌شهری طراحی شده است. این سامانه سرویس ارسال بار و بسته را نیز در نظر گرفته تا کاربران بتوانند بسته‌های مورد نطرشان را به این روش به مقصد مورد نظر ارسال کنند. علاوه بر این سرویس خدماتی نطیر ماکسیم بانوان، ماکسیم اقتصادی که مشابه اسنپ اکو است را ارائه می‌کند.

ارزان‌ترین تاکسی اینترنتی کدام است؟

در واقع نمی‌توان گفت که ارزان‌ترین تاکسی اینترنتی کدام است. به دلیل اینکه در ساعات متفاوت شبانه‌روز قیمت تاکسی‌ها با یکدیگر فرق می‌کند. زیرا قیمت‌ها به صورت سیستمی و باتوجه به شرایط تعیین می‌شوند.

همچنین که مسافتی که مسافر با تاکسی اینترنتی طی می‌کند روی متغیر قیمت تاثیر زیادی دارد. بنابراین نمی‌توان به صورت قطعی گفت که ماکسیم ارزان‌تر است یا تپسی یا سایر تاکسی‌های اینترنتی. چراکه هر کدام از این تاکسی‌ها خدماتی متفاوتی را ارائه می‌کنند و با توجه به نوع خدمت، حجم درخواست‌ها و … قیمت‌ آن‌ها متغیر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اسنپ میگه شماره کارت ندید به مسافر ما خودمون کرایه رو پرداخت میکنیم
    یه بار یه مسافر رو بردم کرایه اش شد نود ونه هزار تومن گفت پول همرام نیست شماره کارت بده برات کارت به کارت کنم گفتم نه اسنپ پرداخت میکنه
    اسنپ پرداخت نکرد که هیچ تازه کمیسیون هم از من کم کرد نزدیک به سی بار تماس گرفتم تنها جوابشان این بود به امور مالی ارجاع میکنیم
    خواستم بگم پولتونو حتما از مسافر بگیرید
    اسنپ پول نمیده

  • ناشناس

    واقعا کرایهای اسنپ در رشت بسیار ارزونه تپسی که دیگه نگم براتون خدا کنه یه فکری بشه بعد از سیزده بدر که دیگه فاجعه هست کرایها

  • نوید

    بعد از سیزده بدر کرایهای اسنپ دررشت به شدت پایینه

  • ناشناس

    کرایه ها افتضاح پایینه!
    مسافر خودشو بزاره جای ما!
    من خودم گه گداری سرویس میگیرم برای خانواده!خجالت میکشم که راننده این مسیر رو بااین قیمت پایین میره!هیچ کسی هم به داد ما رانندگان نمیرسه!

  • ناشناس

    ? حلول ماه رمضان ۱۴۰۱ مبارک ?حلول ماه مبارک رمضان ، ماه عبادت و بندگی خدا ، ماه دعا و استغفار بر همه شما همراهان عزیز مبارک و خجسته باد

    از طرف
    جانبازان

  • ناشناس

    سلام, واقعا کرایه ها از بعد تعطیلات افتضاح شده،من خرم آبام،با خیابان های تنگ و پره چاله چوله و ترافیک کرایه میزنه،پنج تومن،هفت تومن،تروخدا الان پفکی هم ده تومن بهت میدن

  • وحید

    سلام من وخونوادم از اسنپ استفاده میکنیم
    کرایه اژانس از شاهین ویلا کرج تا یافت اباد
    ۱۶۰ تومنه اما اسنپ ۷۰ تا ۷۵ میگیره واقعا واسه مسافر خوبه اما واسه اون راننده بنده خدا نمیدونم اگه با
    تاکسی خطی بیاییم بیشتر واسمون میشینه اونم سه نفر

  • ناشناس

    فقط بگم اسنپ بیچارتون میکنه.ی مشت کلاه بردار نشستن پدر راننده رو در بیارن.

  • حسن صالحی

    من بازنشسته‌ی حداقل حقوق بگیر هستم. اگرازنظر جسمانی توان کار خودم رو داشتم هرگز اسنپ نمیومدم. رؤسای اسنپ هنوز نفهمیدن از دولت سر رانندگان محترم و زحمتکش میلیاردر شدن. شما….

  • مهران

    کرایه ها پایینه. اون کسی که خودش تعیین قیمت میکنه یه روز بیاد اسنپ و تپسی کار کنه. فقط یه روز، اگر راضی نبود، خودش و انصافش