کد مطلب: ۶۵۰۸۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جای کدام استارتاپ‌ها در ایران خالی است؟

جای کدام استارتاپ‌ها در ایران خالی است؟

در چند سال اخیر استارتاپ‌های ایرانی زیادی در کشور به وجود آمدند، اما با وجود این باز هم جای برخی از استارتاپ‌‌های مهم و کاربردی در کشور خالی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سال‌های اخیر شرکت‌ها و استارتاپ‌های مبتنی بر فناوری، بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته‌اند و دولت‌ها به دنبال فعال کردن اکوسیستم‌های فناوری داخلی و ترغیب محصولات و خدمات دیجیتالی خانگی و بازارهای آنلاین هستند.

دنیای تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت و معرفی ایده‌های جدید است. ایده‌های نوآورانه و خلاقی که با سرعت بسیار بالا در دنیا در حال شکل‌ دادن شرکت‌های بزرگ هستند. امروزه بخش اصلی دنیای تکنولوژی را همین ایده‌های جدید تشکیل می‌دهد که در قالب استارت‌آپ‌ها، موفق به ایجاد کسب‌وکارهای پردرآمد شده است.

در این میان؛ استارتاپ‌های فراوانی در ایران نیز شکل گرفتند. اما استارتاپ‌های بزرگ و موفقی در دیگر نقاط جهان فعالیت می‌کنند که جایشان در میان استارتاپ‌های ایرانی خالی است. چه بسا اگر یکی از این استارتاپ‌ها در ایران نیز وجود داشته‌باشد، بسیاری از نیاز‌های افراد جامعه برطرف خواهد شد.

adroll

استارتاپ ادرول یک استارتاپ بازاریابی در آمریکا است که رفتار مشتریان را در پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلف دنبال و آن را آنالیز می‌کند. این استارتاپ از نقطه نظر تبلیغاتی واکنش کاربران را تحلیل می‌کند و برای هر کاربر با توجه به نیاز و علاقه‌مندی او تبلیغ نشان می‌دهد. این استارتاپ کمک بزرگی به کسب و کارها می‌کند. همچنین می‌تواند در رفع نیاز مشتریان نیز بسیار موثر باشد.

آنست Honest company

در سال ۲۰۱۱ بازیگر مشهور هالیوودی، جسیکا آلبا، استارتاپی به نام آنست راه‌اندازی کرد که کارش تولید مواد بهداشتی دوستدار محیط زیست برای کودکان بود. این سلبریتیهالیوودی چهره این برند است و در میان مادران جوان نیز بسیار محبوبیت دارد. همچنین این کمپانی در سیلیکون‌ولی مورد توجه بسیاری قرار می‌گیرد و ارزش بالایی دارد.

اِنجوی (njoy)

استارتاپ آمریکایی انجوی بر اساس قوانین ضد تنباکویی بنا شد. این استارتاپ سیگارهای الکترونیکی تولید می‌کند. ویژگی منحصر به فرد این استارتاپ طیف گسترده طعم‌های سیگار است. طرفداران این کمپانی همچنین از طراحی بی‌نظیر این سیگارها بسیار راضی هستند. ارزش بازار سیگارهای الکترونیکی دو میلیارد دلار برآورد می‌شود.

فین finn

استارتاپ فین یک اپلیکیشن آلمانی مخصوص بانک است. هنگامی که مشتریان برای پاسخ سوال‌های جزئی خود به بانک مراجعه می‌کنند یا تماس می‌گیرند، هم موجب شلوغی بیشتر می‌شوند و هم وقت خود را هدر می‌دهند. این اپلیکیشن قابلیت چت با پشتیبانی تمامی بانک‌ها را برای مشتری فراهم می‌کند

میتبل meatable

صنعت غذایی یکی از سودده‌ترین صنایع برای حوزه‌ی استارت‌آپ‌ها است. در ایران نیز استارت‌آپ‌های بسیاری در این حوزه شکل گرفته‌اند که بیشتر به سفارش آنلاین غذا، تیک اوی قهوه و مواردی مشابه می‌پردازند. اما علاوه بر این ایده‌ها، استارت‌آپ‌هایی با ایده‌های متفاوت و جذاب نیز وجود دارند.

استارتاپ میتبل یک استارتاپ هلندی دوستدار محیط زیست است که بر تولید گوشت تمرکز دارد. تولید گوشت بدون ایجاد گازهای گلخانه‌ایو اطمینان از اینکه گوشتی که مشتری مصرف می‌کند به محیط آسیب نمی‌زند از اهداف این استارتاپ است.

میتبل قصد دارد گوشتی تولید کند که نه برای حیوانات آسیب‌زا باشد، نه برای انسان‌ها و نه محیط زیست. با توجه به تغییرات آب و هوایی جهان منطقی است که چنین استارتاپ‌هایی در میان مردم به محبوبیت برسند و حتی جزء نیازهای مردم باشند.

لاگچ هیرو Luggage hero

استارتاپ‌های فراوانی در زمینه سفر در ایران وجود دارند که به مسافران برای تهیه بلیط و یافتن مکان اقامت کمک می‌کنند. اما استارتاپ متفاوت‌تری در زمینه سفر در دانمارک فعالیت می‌کند.

لاگج هیرو یکاستارتاپ دانمارکی است که به کمک مسافران می‌آید. هنگامی که به مسافرت می‌روید و همراه خود ساک، چمدان یا کوله پشتی به همراه دارید. یا به طور کلی وسایلی که حمل آنها به هر جایی که می‌روید برای شما چندان آسان نیست این اپلیکیشن با معرفی نزدیک‌ترین انبار برای سپردن وسیله‌های شما به آن به شما معرفی می‌کند.

در هر کجای جهان که باشید می‌توانید با خیال راحت هر چیزی که نمی‌خواهید با خود حمل کنید را در این انبارها بگذارید و به گردش خود ادامه دهید. مزیت این اپلیکشن این است که نسبت به قیمت اصلی این انبارها قیمت کمتری به مشتری پیشنهاد می‌دهد و از لحاظ اقتصادی هم به صرفه‌تر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.