کد مطلب: ۴۶۴۸۹۶

یک استارتاپ دیگر تعطیل شد

یک استارتاپ دیگر تعطیل شد

یک استارتاپ دیگر نیز خداحافظی کرد؛ «ابرینو» تصمیمات ناگهانی رگولاتوری، قصور مراکز داده میزبان یا تصمیمات یک طرفه اپراتورها را از دلایل تصمیم خود دانسته است.

استارتاپ ابرینو با صدور اطلاعیه‌ای از پایان فعالیت خود خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک استارتاپ دیگر نیز با صدور اطلاعیه‌ای از این اکوسیستم خداحافظی کرد؛ «ابرینو» در متنی که روی سایت این مجموعه درج شده، تصمیمات ناگهانی رگولاتوری، قصور مراکز داده میزبان یا تصمیمات یک طرفه اپراتورها را از جمله دلایل مهم تصمیم خود دانسته است.

ابرینو پس از هفت سال فعالیت در حوزه ذخیره‌سازی ابری امروز به کاربران خود اطلاع داد که تا پایان مردادماه از اطلاعات موجود در فضای ابری خود پشتیبان بگیرند و همچنین شماره حساب خود را برای عودت وجوه طرح‌های فعال ثبت‌ کنند.

استارتاپی که امروز از اکوسیستم خداحافظی کرد در طول فعالیت خود توانسته بود به بیش از ۲۴۰ هزار کاربر سرویس‌دهی و بیش از ۲۰ میلیون فایل و صد ترابایت اطلاعات را نگهداری کند. ابرینو همچنین بیش از ۵۰ میلیون پیامک، ۵۰ هزار دفترچه تلفن و میلیون‌ها فایل کاربران را نگهداری می‌کرد.

این تیم استارتاپی، تصمیمات ناگهانی رگولاتوری، تصمیمات یک طرفه اپراتورها، کیفیت پایین خدمات مراکز داده‌، هزینه‌های بسیار بالا برای فرآیندهای توسعه پیچیده و تست‌های امنیتی متعدد، جذب سرمایه‌گذار، بازارسازی، و نبود زیرساخت‌های ابری و امکانات مرکز داده‌‌ای مناسب را از جمله مهم‌ترین چالش‌های فعالیت خود دانسته است.

ابرینو، چندمین استارتاپی محسوب می‌شود که در ماه‌های اخیر به فعالیت خود پایان داده است. پیش از این تیم‌هایی چون چیلیوری و چنگال نیز فعالیت خود را متوقف کرده بودند. مشکلات بازاریابی، قانون‌گذاری‌های یک‌شبه و کمبود سرمایه، از جمله مهم‌ترین چالش‌های اکوسیستم استارتاپی است. همچنین سازمان فناوری اطلاعات در گزارشی که چندی پیش منتشر کرد آورده است، با ادامه شیوع ویروس کرونا، احتمال تعطیلی ۶۱ درصد استارتاپ‌ها در آینده نزدیک وجود دارد.

آخرین اخبار حوزه استارتاپ را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • هادی

    تا زمانیکه قانون حمایتی از استارتاپ های کوچک تصویب نشه باید منتظر سقوط ۹۹ درصد استارتاپ های کوچک باشیم.
    به عنوان مثال فرض کنید من می‌خوام یک فروشگاه اینترنتی کیف و کفش بزنم اگه قانون حمایتی نباشه محکوم به شکست خواهم بود چون استارتاپ های بزرگی مانند دیجی کالا هرگز اجازه نخواهند فروشگاه های کوچک تر پا بگیرن.
    اینکار رو هم خیلی راحت انجام میدن. محصول مشابه رو چند صباحی به نصف قیمت استارتاپ کوچک تر میفروشن تا زمانیکه خودت بیخیال شی و تعطیل کنی.
    بنظر من اصلی ترین مشکل اینه.

  • محمد رضا

    اپ از ذخیره حساب پول برداشت میکنه. بدون اطلاع صاحب حساب مردم احتیاط کنید.

  • حامد

    من چون خودم در این زمینه فعالیت میکنم تاحد زیادی درک میکنم مشکل رو.اما.یک ایراد بزرگ استارتاپهای ما .نداشتن استراتژی پیشرفت و رقابت و نو آوری هست.خب چنگال و چیلوری هردو توسط رقیبان از گردونه خارج شدند چون هیچ مزیت قدرت رقابتی نداشتند