کد مطلب: ۶۱۸۹۴۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دلایل مسدودی حساب رانندگان اسنپ/ مسافران در اولویت قرار دارند؟

دلایل مسدودی حساب رانندگان اسنپ/ مسافران در اولویت قرار دارند؟

علی‌رغم اینکه بسیاری را رانندگان اسنپ و تپسی، قوانین اصلی این شرکت‌ها را رعایت می‌کنند، اما برخی از آن‌ها ادعا دارند که اسنپ بدون دلیل موجهی حساب کاربری آن‌ها را مسدود کرده است. دلایلی برای مسدودسازی وجود دارد که رانندگان از آن بی‌خبرند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، رانندگان و مسافران تاکسی‌های اینترنتی برای استفاده از خدمات این شرکت‌ها باید قوانین آن‌ها را رعایت کنند، تا حساب کاربری آن‌ها غیرفعال نشود. اما در این میان برخی ادعا می‌کنند حساب رانندگان بدون دلیل مسدود شده است.

دلایلی که رانندگان به آن‌ها توجه ندارند

تعدادی رانندگان اسنپ در پیام‌هایی به تجارت‌نیوز ادعا کردند که از علت مسدود شدن حساب‌هایشان بی‌اطلاع هستند: «من ماشینمو فروختم بعد چند ماه که دوباره ماشین خریدم میخواستم کار کنم حساب کاربریم مسدود شد. دیگه هم هیچ رقمه باز نشد که نشد.»

«اسنپ جدیدا راننده ها را به دلیل اینکه گزینه مسافر سوار شد و پایان سفر را به موقع نزنند مسدود دائم می‌کنه، من بعد از دو سال که تمام وقت فعال بودم مسدود دائم شدم.»

«واقعا متاسفم برای اسنپ که بدون هیچ اطلاعی به شما، جساب کاربری رو مسدود می‌کنه!»

«کاربری منو بخاطر نداشتن عکس پروفایل مسدود کردن. طبیعتاً وقتی کاربری مسدود باشه نمیتونی وارد سیستم بشی.»

«دو سال که اسنپ غیرفعال دائم شدم. اونم فقط بخاطر که یک مسافر در روز دوبار درخواست سفرش قبول کردم .بعد تو سیستم ثبت کردن سوه استفاده از سیستم. اخه چه سوه استفاده‌ای؟»

با توجه به نظرات رانندگان اسنپ، به نظر می‌رسد که آن‌ها از تمامی قوانین شرکت‌های تاکسی اینترنتی اطلاع ندارند. که عدم نداشتن اطلاعات کافی باعث بروز مشکل و مسدودی حساب آن‌ها می‌شود.

براساس قوانین اسنپ، راننده‌ها به دلایلی مانند ضعف عملکرد، تقلب در سیستم، رفتار نامناسب، مسافر تکراری، تعدد گزارش منفی از سوی مسافران، نقص مدارک، عدم مطابقت پلاک خودرو، عدم تأییدیه از سوی ناجا، لغو بیش‌ از حد سفر، پیاده کردن مسافر قبل از مقصد و امتیاز پایین‌تر از ۳.۴ غیرفعال می‌شوند.

گاهی اوقات مسافر مقصر است

عده‌ای از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی ادعا کردند که در برخی از مواقع مسافران در ماجرای مسدودی حساب راننده، مقصر هستند. از طرفی هم شرکت‌های اسنپ و تپسی بدون انجام پیگیری‌های لازم، حساب راننده را مسدود می‌کنند.

«شرکت اسنپ اصلا پشت راننده‌هاش نیست فقط پشت مسافراشو میگیره. من مسافر سوار کردم مسافر توقف تو مسیرش داشت ۱۰دقیقه و زیر بار نمیرفت که توقف در مسیرو فعال کنه. و اینکه کرایشم نمیخواست بده و توهینم کرده به من. شرکت اسنپ با من برخورد کرد و حساب کاربریمو به دلیل بی‌انظباطی بست. خنده داره واقعا.»

«پنج سال کار کردم برای اسنپ آخر چی شد؟ سر اینکه مسافر منو خفت کرد منم از خودم دفاع کردم منو مسدود کردن. در صورتی که پول بنزین ماشینم در نیومد.»

«شما به عنوان مسافر زنگ بزن اسنپ و دروغی بگو راننده تو راه میخواست من رو بخوره، به همین راحتی سریع بی‌اینکه به راننده تماس بگیرند اونو مسدود میکنن!»

به نظر می‌رسد هدف شرکت‌های تاکسی‌ اینترنتی ارائه بهترین خدمات به مسافران خود است و به همین علت آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهند. براین اساس هرموردی که از سوی مسافر گزارش شود، احتمالا باعث مسدود شدن حساب رانندگان می‌شود.

با وجود اینکه در برخی از موارد ممکن است مسافران در مسدودی حساب رانندگان مقصر باشند، اما طبق گزارش‌های به دست آمده، هرماه به‌طور متوسط هزار راننده در سامانه اسنپ به‌صورت موقت و چندصد راننده برای همیشه غیرفعال می‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دلیل غیر فعال بودن من چیه

  • ناشناس

    اسنپم غیر فعال شده مدارک فرستادم

  • مجتبی

    من اسنپ باکس هستم مسدودم کردن نوشتن از عدم تایید صلاحیت توسط ناجا .هیچ کاری هم نکردم موندم چرا مسدود کردن.۶۸تومن هم کار کرده بودم ک بهم ندادن.کلا دوروز فعال بود تازه ثبت نام کرده بودم ک کلا بدون دلیل مسدودم کردن برای همیشه.این یعنی چی واقعا.حداقل دلیلش رو بگید آدم بدونه کجای کارش میلنگه درست کنه اه اه

    • ناشناس

      سلام، مال منم همین لود، رفتم پلیس اماکن، یه فرم دادن پر کردم با یه نامه عدم سوپیشینه ،درستش کردن، البته ۲۰ روز طول کشید

    • ناشناس

      برای شما هم زده بود ناجا الان با اسنپ همکاری میکنید

    • ناشناس

      منم مسدود دائم شدم بایدچکارکنم راهشو بهم میگی؟

    • ناشناس

      چه خوب

  • ناشناس

    حالم ازین شرکت بهم میخوره بعداز دوسال کا در اسنپ حالا فهمیدم چه کلاهی سرم رفته

  • ناشناس

    والا منم نمیدونم چرا مسدود شد حسابم برام زده ناجا مسدود کرده از ناجا استعلام گرفتم میگه هیچ شکایتی ن پلاکت ن خودت داری

  • ناشناس

    بیشتر مسافرا مقصرند. مخصوصا فرهنگ استفاده ازاسنپ رو نمیدونن بیشتر سرکارش میذارن

  • ناشناس

    واقعاً اینهمه زحمت بکش کودی رفتار کن کولر روشن آینه رو بچرخون به موقع خودتو برسون نهایت احترام و بگذار بی دلیل واقعا بی دلیل حتی بای یک مسافر حرف هم نزدم که بگم مسافر چیزی گفته

  • میلاد

    سلام من مسدود شدم فقط میخوام بدانم کی وصل میشه دباره

  • ناشناس

    مسافر مست چاقو کشیده به راننده برنامه راننده را غیر فعال کردن چه قانونیه

  • ناشناس

    سلام دوساله اسنپ روغیره فعال کردن لقمه ای نون بازحمت های بسیارسنگینی براخانواده درمیاوردیم که ازما گرفتن گناه زن بچه ماگردنتون شما هم بگید مامسلمان هستیم بانشکر

  • میلاد

    یعنی اگر کسی جدید بیاد اسنپ یا از قبل بوده و داره کار میکنه تماما دیوانه هست، مسافر کرایه پرداخت نکرده و درخواست دادم اسنپ واسم واریز کرد بعد از چند روز دوباره با عنوان اصلاحیه از حسابم کم کرد و وقتی به پشتیبانی زنگ زدم میگفت مسافر هزینه رو داده ولی نداده بود، سه مسافر اینطوری دزدی کردن و اسنپ پشت راننده رو خالی کرد، واقعا حیف اون همه زمانی که گذاشتم واسه کار تو اسنپ و حیف ماشینم که به فنا رفت سر اسنپ، بخدا مسافر از سر خیابون سوار کنی کرایه اش بیشتره تا از اسنپ بخوای سوار کنی و درصد بدی بهشون، پشتیبانی اسنپ میگفت شماره کارت نباید بدی ولی بعضی مسافرا بخاطر شلوغی نمیتونن از خود اسنپ پرداخت کنن یا نقد همراه ندارن چطور انتظار داری من بهش شماره کارت ندم و از طرفی هم ازش درخواست نقدی کنم خب مسافر موقع امتیاز دادن امتیاز منفی درخواست پول نقد رو میزنه و خود پشتیبانی اوسکل اسنپ و مسدود میکنه
    پس در نتیجه سرخیابون سالی یه بار مسافر بزنی ارزشش بیشتره تا درصد بدی به اسنپ و خونه خراب بشی...
    راننده های جدید بفهمید خدایی بفهمید و نیایید

  • Omid

    اسنپ اصلا هوای راننده رو نداره من چند سال اسنپ بودم بهترین امتیاز هیچ مسافری ازم ناراضی نبود تا اینکه ی مسافر با دروغ باعث شد اسنپ منو قطع کنه هرچند من پیام های مسافر و زنگ های ب من زده بود فرستادم برا اسنپ برای اینکه باور کنن ولی اسنپ ندیده و نخونده من را مسدود کرد

  • ناشناس

    با سلام و احترام
    بنده یکی از رانندگان اسنپ هستم که با تلاش و زحمت زیاد در این شرکت فعالیت می‌کنم. اما متاسفانه بارها شاهد بوده‌ام که اسنپ به ناحق و بدون دلیل محکم حساب کاربری رانندگان را مسدود می‌کند و هیچ مزایایی برای رانندگان قایل نیست. این رفتار نشان می‌دهد که اسنپ فقط به سود خودش فکر می‌کند و از رانندگان به عنوان ابزاری برای افزایش درآمد خود استفاده می‌کند. اسنپ از وجود رقیبی برای خود می‌ترسد و به همین دلیل با انحصار و تبعیض علیه رانندگان روبرو می‌شود.

    بنده به عنوان یک راننده اسنپ، بارها با مشکلات و سختی‌های زیادی روبرو شده‌ام که اسنپ هیچ کمک و حمایتی از من نکرده است. برخی از این مشکلات عبارتند از:

    - بعضی از مسافران با راننده با بحث می‌کنند که چرا پول نقد ندارن و می‌خواهند با کارت بانکی پرداخت کنند. در حالی که اسنپ این امکان را برای رانندگان فراهم نکرده است و راننده باید از جیب خودش پول را تامین کند.
    - بعضی از مسافران سر لوکیشن مثلا تو کوچه تنگ یا جای شلوغ که غیر قابل پیاده یا سوار کردن مسافر هست راننده باید انجام بده وگرنه شکایت می‌کنند و اسنپ راننده را جریمه می‌کند. در حالی که اسنپ باید به راننده امکان انتخاب مکان مناسب برای پیاده یا سوار کردن مسافر را بدهد و از حقوق راننده حمایت کند.
    - بعضی از مسافران هر لحظه قبل سوار شدن اجازه لغو سفر دارند و راننده هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. در حالی که اسنپ باید به راننده تعرفه‌ای برای لغو سفر توسط مسافر بدهد و از زمان و سوخت راننده احترام بگذارد.
    - اسنپ تعرفه‌های بالایی برای مسافران در نظر می‌گیرد ولی تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد آن را به راننده می‌دهد و بقیه را به جیب خود می‌زند. در حالی که اسنپ باید به راننده سهم منصفانه‌ای از درآمد سفر بدهد و از کار و تلاش راننده قدردانی کند.

    بنابراین، بنده از اسنپ خواهش می‌کنم که از سیاست‌های ناعادلانه و ظالمانه خود دست بردارد و به رانندگان به عنوان شریک و همکار خود نگاه کند و از حقوق و منافع آن‌ها محافظت کند. بنده امیدوارم که اسنپ به صدای رانندگان گوش دهد و با آن‌ها به صورت شفاف و مسئولانه رفتار کند.

    با تشکر
    یک راننده اسنپ