کد مطلب: ۵۴۶۲۶۱

قالیباف: 

دولت سریعا لایحه‌ ساماندهی رمزارزها را به مجلس ارایه کند

دولت سریعا لایحه‌ ساماندهی رمزارزها را به مجلس ارایه کند

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر دولت لایحه‌ای برای نظام‌مند کردن تولید و استخراج رمزارزها برای خارج کردن چهار وزارتخانه از سردرگمی ارائه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد باقر قالیباف در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش وزیر نیرو در خصوص علل خاموشی‌های اخیر بیان کرد: در بحث رمزارزها سردرگمی چند جانبه وجود دارد. بحث تولید رمزارز به وزارت صنعت، معدن و تجارت باز می‌گردد.

وی در ادامه گفت: بحث تبادل آن اگر ارز محسوب شود به بانک مرکزی و اگر دارایی دیجیتال محسوب شود به وزارت اقتصاد باز می‌گردد و بحث تامین انرژی آن نیز به وزارت نیرو باز می‌گردد. سوال ما از دولت این است چرا برای جایی که دو هزار مگاوات مصرف برق دارد و حجم بالای دارایی ارزی و یا دارایی دیجیتالی در آن رقم می‌خورد، لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی نمی‌دهد تا این بخش که چهار وزارتخانه را درگیر می‌کند، سامان بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در موضوعات مهم این چنینی باید لایحه دولت ارائه شود و متاسفانه دولت در ارائه‌ لایحه کوتاهی می‌کند. این موضوع متوجه دولت است. دولت یازدهم نسبت به دولت قبل که صدور مجوزهای موسسات اعتباری را به وزارت تعاون سپرده بود انتقاد کرد که در نهایت سردرگمی که در آن دوره وجود داشت منجر به ۳۶ هزار میلیارد تومان خسارت به بیت‌المال شد. امروز نیز در حوزه رمزارزها ما با سردرگمی مواجه هستیم.

قالیباف در ادامه با اشاره به ضرورت ارائه لایحه از سوی دولت برای نظام‌مندی استخراج رمزارزها تاکید کرد: ما در مجلس شورای اسلامی طرح آماده‌ای داریم اما فکر می‌کنیم که دولت باید برای موضوع بسیار مهمی لایحه ارائه دهد یا حداقل در بررسی طرح اظهارنظر کند. انتظار می‌رود دولت ورود جدی به این حوزه داشته باشد. از سوی دیگر امروز نیز بخش خصوصی که تولید برق می‌کند به موقع پول خود را دریافت نمی‌کند. چگونه ما از کسانی که پول‌شان را نمی‌دهیم توقع داریم به تولید ادامه دهند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.