کد مطلب: ۶۰۰۰۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حاشیه‌های جمعه سیاه در ایران/ تخلف قیمتی سایت‌های فروش آنلاین

حاشیه‌های جمعه سیاه در ایران/ تخلف قیمتی سایت‌های فروش آنلاین

چند سالی می‌شود که بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه در ایران هم در فروشگاه‌های بزرگ برگزار می‌شود. اما به عقیده بسیاری از افراد، این فروشگاه‌ها با روش‌های مختلف در این روز تخفیفی را ارائه نمی‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بلک فرایدی یا جمعه سیاه هر ساله در تمامی کشورهای جهان از جمله ایران هم برگزار می‌شود. در این روز فروشگاه‌ها بر روی برخی از کالاهای خود تخفیف‌های زیادی را اعمال می‌کنند.

بلک فرایدی در ایران نیز توسط فروشگاه‌های اینترنتی برگزار می‌شود، اما در برخی از این فروشگاه‌های آنلاین نه تنها قیمت‌ها تخفیفی ندارند بلکه قیمت کالاهای خود را چند روز قبل بالاتر می‌برند تا در روز جمعه سیاه قیمت‌های تخفیف خورده همان قیمت اصلی باشد.

تخلف‌ فروشگاه‌ها

گزارش‌های به دست آمده از جمعه‌های سیاه امسال در ایران نشان می‌دهد که برخی فروشگاه‌ها اجناس خود را پیش از شروع جمعه سیاه گران کرده و بعد تخفیف‌ها را اعمال کردند یا اینکه تخفیف‌ها برای اجناسی بوده که مشتری ندارند.

سال گذشته برخی کاربران با گرفتن عکس از صفحات دیجی کالا، اعلام کرده‌اند که تخفیف‌های جمعه سیاه ساختگی بوده و خریداران این کالا‌ها فریب خورده‌اند.

با این وجود امسال هم برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر نسبت به تخلف دیجی‌کالا در روز جمعه سیاه واکنش نشان دادند: « من این کفش رو از دیجیکالا خریدم ۱۲۵ هزار تومن.

امروز به مناسبت بلک فرایدی،با ۵۰ درصد تخفیف داره میده ۱۳۰ هزار تومن. این توهین به شعور ملت ایران نیست؟این مردم گناه ندارن؟این اصلا کلاه برداری حساب نمیشه؟»

IMG 5634

«ببیند و گول نخورید، قیمت دیجی کالا با تخفیف بلک فرایدی گرون تر از سایت ترب»

IMG 5628

«من کلا اهل خریدهای بلک‌فرایدی نیستم ولی یه نگاه کردم به سایت‌های معروف خرید آنلاین دیدم هرچی رو‌ که قبلا قیمتش رو‌ می‌دونستم گرون کردن که الان بگن تخفیف دادیم.»

«عصر اومدم از دیجی کالا یک کالا تو بلک فرایدی بگیرم! دیدم قیمتش تو چند تا آنلاین شاپ دیگه ۸۰۰ تومنه از آف خورده اینجا کمتر دیجیکالا تخفیف نخواستیم ولی چرا آدمو خر فرض میکنید؟.»

«نمونه ای از کلاه برداری به اسم بلک فرایدی، من بررسی کردم بیشتر این کالاهای بلک فرایدی دو هفته قبل ۱۰۰ تومن ارزونتر بود.»

IMG 5633

«بلک فرایدی تو ایران خیلی جوکه، جنسی که کلی کشیدن روش رو تخفیف میزنن که بفروشن.»

این تنها چند نمونه از تخلفات سایت‌ها در روز جمعه سیاه امسال است که نشان می‌دهد جمعه سیاه در ایران به درستی برگزار نمی‌شود. افراد باید برای خرید در این روز حتما از اطلاعات کافی از قیمت و … برخوردار باشند.

دیجی کالا از دسترس خارج شد

پیش از اینکه فروشگاه‌های اینترنتی در میان مردم رواج پیدا کنند و بلک فرایدی به صورت حضوری برگزار می‌شود مردم زیادی به فروشگاه‌ها هجوم می‌بردند. اما با رواج فروشگاه‌های آنلاین این ترافیک سایت است که شلوغ می‌شود.

در جمعه سیاه امسال حجم مراجعه به سایت دی جی کالا به حدی سنگین بوده که سرور مرکزی آنها توانایی پاسخگویی به همه مراجعه کنندگان را نداشته و از دسترس خارج شده است.

برخی از سایت‌های خرید و فروش آنلاین ایرانی، در جمعه‌های سیاه به علت هجوم کاربران آنلاین با کندی مواجه شده و باعث می‌شود بسیاری از افراد نتوانند در روز بلک فرایدی چیزی بخرند.

«بعد از عمری خواستم دوتا کرم بخرم تو این تخفیفا. سایت خانومی که عملا باز نشد تکمیل خرید بزنم. اپلیکشنشم باز نشد. سایت عطر میثمم میگه ثبت نام کن میزنم میگه تکراریه شماره و ایمیلت بازیابی میزنم میگه این شماره و ایمیل اصلا ثبت نشده. خب خدارو شکر اینم از بلک فرایدی ما.»

«برندای خارجی بلک فرایدی گذاشتن کل محصولات ۸۰٪ تخفیف با فری شیپینگ، اونوقت ما هم بلک فرایدی گذاشنیم تو ایران نصف سایتا که میمیرن سروراشون، اوناییم که زنده میمونن با دردسر ثبت‌نام و اینا اسمس میده کد ورود به خانومی!»

به نظر می‌رسد با توجه به حواشی‌‌های فراوان برگزاری بلک فرایدی در ایران، افراد برای خرید در این روز، باید از چند روز قبل قیمت‌ها را در فروشگاه‌های مختلف مقایسه کنند تا هزینه‌های اضافی پرداخت نکنند.

همچنین با وجود این مشکلات که امسال و سال‌های گذشته در جمعه سیاه ایران رخ می‌دهد، احتمالا چیزی منطقی به نام بلک فرایدی در ایران وجود ندارد و عملا تخفیف‌های اعمال شده در ایران هم خیلی واقعی نیستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دیجی که بنجل ها رو گرونتر کرده برا جمعه سیاه ولی ملت هوشیارتر هستن ایران همه چیزش بر عکس دنیا هست خودمون هم به خودمون رحم نمیکنیم و جالب اینکه همگی هم معترضیم و حق بجانب

  • ناشناس

    سلام من از دیجی کالا تلویزیون خریدم ۱۴۵۳۰ دو روز بعد همکارم همون مدل و سایز رو خرید ۱۳۷۵۰، تحقیق کنین دوستان ، همه از دیجی کالا تعریف میکردن که لوازم الکترونیک و صوتی و تصویریش از همه جا مناسبتره اما اینجور کلایی سرمون گذاشتن

  • ناشناس

    درود بر شما واقعا دیجی کالا در روز جمعه سیاه اگر ۹۰ درصد هم تخیف میزد باز هم گرونتر از بازار بود همچنین فروشگاههای مثل همی لند که تخیف ۵۰ درصد زده قیمت جنس ۳۰۰ تومنی رو گذاشته یک ملیون

  • محمدم

    عزیزان دیجی کالا مدتهاست ک از حالت فروشندگی در اومده
    به جز چند قلم محدود خودش چیزی رو نمیاره
    بیشتر افتاده دنبال در امد از اسمش
    فروشنده های مختلفی ک‌ توی سایت هستن دارن تخلف میکنن
    عملا ماری ام از دستش بر نمیاد
    توی مملکت ما همه چیز روزانه داره گرون میشه
    نمیتونه که بیاد امکان تغییر قیمت رو از پنل فروشنده حذف کنه

  • ترب

    حتی قیمت تخفیف بلک فرایدی دیجی کالا از قیمت عادی ترب هم گرونتره ?

  • ...

    دیجی کلاهبردار,,,واقعا ایرانی ها هرجا گرونتره و شلوغ تر هجوم میبرن اونجا!!چرا اخه؟

  • عباس

    بندهاین سایت را هرروز چک مکنم هم دیجی کالا هم تیمچه قیمتها خیلی متفاوتند حدود ده روز قبل قیمت ماشین لباسشویی که الان زدن 8/3200۰0قیمت زده بود7/870000 این کلاه برداریه ویه دروغ هیچ تخفیفی نمیدن

  • حسین

    من تو این موندم که یک کالا میزان سودش چقدره که یک فروشنده ای مثل دیجیکالا حاضره 3 میلیون در بهترین حالت تخفیف بدهبعد اونم تو ایرانکه هیچیزیو مفت به کسی نمیدن
    دزدی تو روز روشن که میگن همینه

  • عرفان

    1 . خود سلر دبجی کالا هم حتی جنس دسته 2 رو به جای نو میفروشه
    2 . وقتی مرجوع میکنی با ترفند هایی میزنه زیرش که دست 2 فروخته و پس نمی گیره و اصلا زیر بار نمیره و میگه شما دروغ میگی
    3 . به سامانه های تعزیرات و قضایی و ای نماد و اتحادیه شون با هم شکایت کردم جواب گرفتم : هم کالا رو پس گرفت هم چندین برابر قیمت کالا دولت جریمش کرد . راه خوبیه اگر ازتون پس نگرفت !
    4 . پشتیبانی صفر هست و جواب نداد برای من ! حتی مسخره هم شدم پشت تلفن !
    5. این اتفاق مال سلر خود دیجی کالا بود . متاسفم برای خودن که از اینا خرید کردم !

  • ناشناس

    اولین تخلف دیجی کالا اینه که کسانی که قراره تو قسمت شکار گنج شرکت کنند باید اشتراک دیجی پلاس بخرن.که اشتراک یک ماه که کمترینش بود در اولین روز بود 45 هزار تومان /حالا شماحساب کنید چند نفر گول خوردند بعد هم برای عادی جلوه دادن موضوع اشتراک یک ماه بعد از چند روز برای عضوهای جدید 25 هزار تومان کردند.دومین مورد این بود که به بهانه پیدا کردن کد گنج باعث شدن کلیه کالاهاشون با تخفیف های دروغین دید شه برای مثال کالایی که تا چند روز پیش تو سایته خودشون قیمتش 600 تومان بود 80 در صد تخفیف گزاشته بودن و همون کالا 670شده بود .افرادی هم که بعد از کلی گشت و گزار کدها رو پیدا کردند اصلا نتونستن استفاده کنند.امیدوارم مرجعی برای رسیدگی پیدا بشه